  • 1. Data: 2006-11-17 07:49:49
    Temat: splata rat w CHF
    Od: "arcy" <m...@w...pl>

    Witam!
    Wziąłem pierwszy raz kredyt mieszkaniowy w CHF. Bank przysłał mi harmonogram
    spłaty rat w CHF i numer konta. Czyli mam wpłacać na to konto co miesiąć
    pieniądze w CHF? czy można to zrobić przez internet? mam konta w mBanku i
    Likas Banku

    Marcin

  • 2. Data: 2006-11-17 07:50:39
    Temat: Re: splata rat w CHF
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    arcy napisał(a):
> [...]
    > pieniądze w CHF? czy można to zrobić przez internet? mam konta w mBanku i

    W jakim banku wziąłeś kredyt w CHF (a nie przeliczany z CHF)?

  • 3. Data: 2006-11-17 10:43:09
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    arcy napisał(a):
> [...]
    > pieniądze w CHF? czy można to zrobić przez internet? mam konta w mBanku i

    Hmm... wziąłeś kredyt hipoteczny (pewnie co najmniej kilkadziesiąt
    tysięcy złotych) i nie dowiedziałeś się wcześniej, jak wygląda spłata?
    A umowę chociaż przeczytałeś? Tam powinno być wszystko opisane.

    ch.

    P.S. Ustaw deklarację kodowania polskich znaczków.

  • 4. Data: 2006-11-17 11:36:34
    Od: "arcy" <m...@w...pl>

    pisze tak, że wpłacam w złotówkach na numer konta po cenie sprzedaży CHF w
    NBP. Termin spłaty do 1 każdego miesiąca. Więc dziś kurs jest 2.3960,
    przeliczyłem i przelałem kase na podane konto. Dobrze to zrobiłem?

    Marcin

  • 5. Data: 2006-11-17 11:44:01
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    arcy napisał(a):
    > pisze tak, że wpłacam w złotówkach na numer konta po cenie sprzedaży CHF w
    > NBP. Termin spłaty do 1 każdego miesiąca. Więc dziś kurs jest 2.3960,
    > przeliczyłem i przelałem kase na podane konto. Dobrze to zrobiłem?

    IMO dobrze. O ile w umowie masz, że kurs jest brany z dnia wpływu
    środków na konto (i te środki faktycznie dzisiaj wpłyną), a nie z 1 dnia
    miesiąca.
    Na wszelki wypadek możesz się dowiedzieć w poniedziałek (telefonicznie,
    przez Internet, osobiście - zależy, jakie Twój bank daje możliwości),
    czy rata wpłynęła i w jakiej wysokości.

    ch.

  • 6. Data: 2006-11-17 11:55:26
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    arcy napisał(a):
    > pisze tak, że wpłacam w złotówkach na numer konta po cenie sprzedaży CHF w
    > NBP. Termin spłaty do 1 każdego miesiąca. Więc dziś kurs jest 2.3960,
    > przeliczyłem i przelałem kase na podane konto. Dobrze to zrobiłem?

    Dlaczego tego wszystkiego nie dowiedziałes się przy zaciąganiu kredytu?

  • 7. Data: 2006-11-17 12:03:49
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    "arcy" <m...@w...pl> wrote in message
    > pisze tak, że wpłacam w złotówkach na numer konta po cenie sprzedaży CHF w
    > NBP. Termin spłaty do 1 każdego miesiąca. Więc dziś kurs jest 2.3960,
    > przeliczyłem i przelałem kase na podane konto. Dobrze to zrobiłem?

    Jaki to bank?

    pozdrawiam, wk

  • 8. Data: 2006-11-17 12:58:52
    Od: "arcy" <m...@w...pl>

    bo mieszkanie kupowałem przez biuro nieruchomości. Zaciągnąłem kredyt w
    Santander Bank, w umowie jest, że
    "jako datę spłaty kredytu przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek
    kredytu. Kwota wpłaty raty w złotych przeliczana jest na CHF wg kursu
    sprzedaży obowiązującego w NBP na dzień przed datą wpływu środków do banku"

    Marcin

  • 9. Data: 2006-11-17 13:04:47
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    arcy napisał(a):
> [...]
    > kredytu. Kwota wpłaty raty w złotych przeliczana jest na CHF wg kursu
    > sprzedaży obowiązującego w NBP na dzień przed datą wpływu środków do banku"

    No i to chyba wyjaśnia wszystko?
    Jeśli dzisiaj zrobiłeś przelew przed 12, to pewnie środki wpłyną dzisiaj
    na rachunek kredytu i zostaną przeliczone wg. kursu NBP z wczoraj.

    ch.

  • 10. Data: 2006-11-17 14:32:31
    Od: "arcy" <m...@w...pl>

    wysłałem dziś o 9.00, więc muszę chyba 2zł dopłacić, bo myślałem, że jutro
    będą na ich koncie i policzyłem wg dzisiejszego kursu :)

    Marcin