  • 21. Data: 2010-02-23 20:05:10
    Temat: Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2010 20:05), Valdi wrote:
    > "Kapsel" news:1rwnsyrnlyuhv.dlg@kapselek.net

    > Pomijając kwestię darmowości SFI (wyłączamy opłaty za zarządzanie, które
    > ustala sobie fundusz) to fundusze łoją nas aż miło.
    > W przypadku akcji jakoś nie płacisz za sam fakt posiadania tych akcji i
    > zmianę ich wartości. Dlatego też jak już inwestować "agresywnie" to tylko
    > samodzielnie po przez kupno akcji na GPW.

    Poza tym jak kupisz akcje i spadnie (bo. np. kryzys) to możesz
    przeczekaż aż wzrośnie (o ile spółka nie zbankrutuje). Fundusz może w
    dołku dojść do wniosku że się rozwiązuje.

    p. m.

  • 22. Data: 2010-02-23 20:08:51
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "mvoicem" news:hm1d2k$jg0$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Poza tym jak kupisz akcje i spadnie (bo. np. kryzys) to możesz
    > przeczekaż aż wzrośnie (o ile spółka nie zbankrutuje). Fundusz może w
    > dołku dojść do wniosku że się rozwiązuje.

    mądrze prawisz.
    Po za tym jakoś nigdy przy sprzedaży akcji nie czekałem na pienieniądze na
    swoim rachunku maklerskim 7 dni a takie kwiatki w funduszach mają miejsce,
    szczególnie kiedy na rynku zaczyna się robić niewesoło, bądź już jest
    niewesoło.

  • 23. Data: 2010-02-23 21:15:41
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    On 23 Lut, 20:03, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > straci e albo tracisz od trzech lat na du ych sp kach z WIG20 - np. Lotos,
    > Orlen, KGHM, CEZ, PGNIG? Jak ty to robisz?

    A dlaczego Valdi proponujesz duże spółki?
    Ja nie czuję się specem od giełdy, ale patrząc w tył: w 2009 roku WIG
    +46,9% WIG20 +33,5%. Małe i średnie górą!
    Patrząc w przód: jeśli nadejdzie ożywienie gospodarcze, to skorzystają
    raczej mniejsze spółki, które zwykle szybciej reagują na koniunkturę.
    Dlaczego mam inwestować w molochy, w dodatku zależne od polityki (jak
    wyżej wymienione)?

  • 24. Data: 2010-02-23 21:19:06
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-02-23 18:57, Valdi pisze:
    > "Gonzo" news:hm13cb$hck$2@news.onet.pl
    >
    > Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus,
    >
    > otóż to, więc jeżeli już pakujemy się w fundusze to tylko pieniężne i
    > papierów dłużnych.

    Z ciekawości sprawdziłem, jaka byłaby "wartość oczekiwana zysku" gdybym
    3 lata temu włożył pieniądze na fundusz tego typu. Na money.pl wybrałem
    fundusze istniejące 3 lata temu i sprawdziłem średnią arytmetyczną zysku
    w tych funduszach. Oczywiście wyniki się dosyć dużo różniły - niektóre
    miały +50%, inne -20% (ale jak to przewidzieć, który fund. będzie miał
    zyski)... Więc, wyniki dla funduszy:

    Typ funduszu Ilość funduszy Średni zysk roczny
    Kraj. pap. dłuż. 52 4.86%
    Kraj. pieniężne 27 4.30%
    Zagr. pieniężne 16 0.32%
    Zagr. pap. dłuż. 90 4.53%

    Więc, biorąc pod uwagę:
    - (Chyba) z zysków na funduszach jest podatek belki, tak jak na lokatach
    - Zwykle są prowizje przy kupnie/sprzedaży jedn. funduszy
    - Chyba jest większy kłopot z posiadaniem jedn. funduszy niż z
    lokatami/kontami oszczędzającymi

    ... no to raczej takie fundusze są gorszym rozwiązaniem niż lokata...

  • 25. Data: 2010-02-23 21:38:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Jacenty"
    e.googlegroups.com

    > A dlaczego Valdi proponujesz duże spółki?

    asekuracyjnie - masz na nich mniejszy wzrost ale też mniejsze ryzyko, że
    nagle coś może się stać.
    Ja od dłuższego czasu siedzę w WIG20 i jest OK. Nie napalam się na kokosy,
    chciwość też nie powinna brać góry - póki co ciągle jestem na sporym plusie
    i oby tak dalej.

    patrz co napisałem wyżej. :)

    > Patrząc w przód: jeśli nadejdzie ożywienie gospodarcze, to skorzystają
    > raczej mniejsze spółki, które zwykle szybciej reagują na koniunkturę.

    a to napewno, tylko fajnie by było wiedzieć jakie są bądź będą to spółki.
    Zabawa nie dla mnie. Wolę swoją strategię.

    > Dlaczego mam inwestować w molochy, w dodatku zależne od polityki (jak
    > wyżej wymienione)?

    nie masz, ale możesz.
    Nikt nikogo nie zmusza do inwestowania w spółki kontrolowane mniej lub
    bardziej przez SP.
    Jak jednak ktoś nie chce się na giełdzie sparzyć już na starcie to powinien
    się z nią oswajać właśnie po przez spółki z wig20 - tak się na to zapatruję.
    oczywiście nie uważam się za osobę nieomylną, w końcu kwestiach pieniędzy
    każdy powinien decydować sam.
    ja jako ortodoks finasnowy ponad 90% pieniędzy trzymam na lokatach + KO.
    Giełda to taki dodatek sprawiający radość i te kilkanaście stówek w skali
    roku :)

  • 26. Data: 2010-02-24 08:10:54
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bim-bom" news:hm1got$s37$1@news.onet.pl

    > - (Chyba) z zysków na funduszach jest podatek belki, tak jak na lokatach

    na odpowiednich lokatach nie ma belki w przeciwieństwie do fundów

    > - Zwykle są prowizje przy kupnie/sprzedaży jedn. funduszy

    pieniężne to taki rodzaj funduszy, który najmniej kasuje kapitału już na
    starcie bo... bo najczęściej nic nie płaci się za wejście ani wyjście.

    > - Chyba jest większy kłopot z posiadaniem jedn. funduszy niż z
    > lokatami/kontami oszczędzającymi

    no raczej.

    > ... no to raczej takie fundusze są gorszym rozwiązaniem niż lokata...

    niektórzy jednak tego nie dostrzegają - musi być fundusz i basta.
    kwestia złej beli jest jakoś dziwnie pomijana...

  • 27. Data: 2010-02-24 09:22:54
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Feb 23, 2:07 pm, "marek" <m...@N...pl> wrote:
> [...]
    _n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@c10g2000vbr
    .googlegroups.com...

    > hsbc.co.uk ? Maja jakies instrumenty pochodne do indeksu gieldy? Ale to
    > chyba nie polskiej gieldy?>fundusze odzwierciedlaj to co si dzieje z
    >
    > gdzie mozna na tym grac?

    Pochodne ;/ miałem na myśli trend wzrostowy :D. Obligacje USD miał
    kiedyś np. Uni. Na przełomie poprzedniego roku dało się nawet dobrze
    zarobić. Generalnie mnie wkurza w funduszach mała płynność trudno
    łapać mniejsze doły i góry ;d. Średnia długoterminowa jest kiepska.
    Jak ma się fuksa i trochę rozumu to da się kupić tanio i sprzedać z
    założonym zyskiem, większość ludków jednak traktuje to jak inwestycję
    długoterminową i patrzą jak jednostki tracą wartość ;d prawie jak z
    naszymi emeryturami z OFE.

  • 28. Data: 2010-02-24 10:14:58
    Temat: [FUT]Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
> [...]
    > założonym zyskiem, większość ludków jednak traktuje to jak inwestycję
    > długoterminową i patrzą jak jednostki tracą wartość ;d prawie jak z

    Tak na chłopski rozum - fundusz jest po to żebyś ty komuś płacił za to
    że on łapie za ciebie te "mniejsze doły i góry".

    Jak chcesz sam łapać - to chyba giełda jest odpowiedniejsza.

    p. m.

  • 29. Data: 2010-02-24 10:36:59
    Temat: Re: [FUT]Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

    > (24.02.2010 10:22), Pr0NET wrote:
    > [...]Generalnie mnie wkurza w funduszach mała płynność trudno
    >
    > Tak na chłopski rozum - fundusz jest po to żebyś ty komuś płacił za to
    > że on łapie za ciebie te "mniejsze doły i góry".

    Skąd Ci przyszło do głowy, ze fundusz będzie łapał za Ciebie górki i dołki?
    Czytałeś statut jakiegoś funduszu akcji? Fundusz akcji musi trzymać 90%
    pieniędzy w akcjach czy rośnie czy spada. Fundusz pieniężny trzyma 90% na
    lokatach. Nikt nie ma oczekiwań żeby fundusz pieniężny przyniósł 50%
    rocznie. Występuje jakaś powszechna schizofrenia w myśleniu o funduszach.
    Fundusz akcji ma przynieść 50% rocznie i nie może być na minusie bo wtedy to
    złodziejstwo zaś fundusz pieniężny jak przyniesie 4% rocznie to jest
    wszystko w porządku. Jest pytanie po co powstają fundusze akcji? Odpowiedź
    jest jedna. Po to by zarobili właściciele, jak w każdym przedsięwzięciu.
    Trzyma się to kupy bo jest popyt na tego rodzaju usługi. Dlaczego jest
    popyt? Tego nie wiem. Nie ma na świecie organizacji ani osoby, która za 5%
    wpisowego i 5% rocznie od aktywów zarządzałaby aktywnie portfelem.
    Oczekiwanie tego od funduszu jest mało rozsądne oględnie mówiąc.

  • 30. Data: 2010-02-25 12:32:01
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    s_13 pisze:
    > otworzyłem SFI w mbanku, no i...

    [...]

    > założenia: środki do zainwestowania 500 PLN, czas inwestycji 4 lata,

    SFI w mBanku...
    Po pierwsze większość funduszy ma tam minimum na pierwszą wpłatę 1000
    lub 4000 zł.
    Duża "bezwładność" zleceń: patrzysz dziś, że opłaca się kupić, czy
    spuścić, wysyłasz zlecenie, a ono jest realizowane za 2-3 dni, kiedy
    kurs spada o 2-3%.
    Do tego właśnie wycofują WIOF klasy A, które miałem z zamiarem trzymania
    przez jeszcze dłuższy czas. Do 01.04 trzeba spuścić, albo przenieść, a
    one mi jak na razie nie zarobiły - sam bym decyzji o sprzedaży w życiu
    teraz nie podjął (nie wiem, może czegoś nie doczytałem przy nabywaniu).
    IMO jeśli takie inwestycje to albo długoterminowe (ale widać na moim
    przykładzie, że nie w mBank'u), albo własnoręczne (rachunek w domu
    maklerskim, waluty) - ale wtedy trzeba śledzić na bieżąco.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm