  • 11. Data: 2013-02-04 21:29:36
    Temat: Re: transakcje offline w Lidlu
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Hm, ale normalne czy paypass/wave? Bo chyba jak zapłacisz normalnie to tak
    > czy siak musi nastąpić autoryzacja? A to w Twojej gestii jest czy chcesz
    > zbliżeniowo? No chyba, ż da się normalnie za <50pln bez autoryzacji?

    normalnie czyli bez paypassa, na rachunku miałem 33 zł a udało mi się
    zapłacić ponad 40, byłem w szoku, kolejna próba (już świadoma) i ten sam
    efekt

    ale jak miałem nabite ponad 200 zł to autoryzacja była

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2013-02-04 21:32:26
    Od: Imiglikos <f...@g...com>

    Ja płacę co parę dni różne kwoty (20zł, 40zł, 150zł) i za każdym
    razem mam blokadę na koncie więc to raczej nie jest reguła że
    większość mniejszych kwot idzie offline w lidlach.

  • 13. Data: 2013-02-04 23:02:56
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Olgierd" <o...@g...com> ...

    > Przecież autoryzacja nie oznacza "odpytania banku".

    Oj, to chyba zalezy od konfigu POSa i/lub banku (wydawcy karty).
    Bo kilka dni temu mialem na karcie 4zl, placilem zblizeniowo 11 i nie przeszlo.

    PS:
    A opoznione blokady przy platnosciach zblizeniowych sa LEKKO irytujace.

    --
    T.F.

  • 14. Data: 2013-02-05 10:53:44
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Imiglikos" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Ja płacę co parę dni różne kwoty (20zł, 40zł, 150zł) i za każdym
    razem mam blokadę na koncie więc to raczej nie jest reguła że
    większość mniejszych kwot idzie offline w lidlach.

    sądząc po nicku to się nawet domyślam co Ty kupujesz w tym Lidlu ;) no ale,
    żeby aż za 150 zł ;)

    yossarian

  • 15. Data: 2013-02-05 14:34:55
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 23:02:56 UTC+1 użytkownik T.F. napisał:

    > A opoznione blokady przy platnosciach zblizeniowych sa LEKKO irytujace.

    Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z "opóźnioną blokadą".

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 16. Data: 2013-02-05 18:03:03
    Od: W <w...@w...pl>

    Olgierd wystukał, co następuje:

    > Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z
    > "opóźnioną blokadą".

    Hmm, nie wiem jak w Mbanku ale w ing blokady pomniejszają dostępne saldo
    więc nie da się zrobić debetu.

    Niemniej - skoro transakcja poszła offline (czyli bez kontaktu z bankiem) to
    skąd bank ma w chwili wykonania transakcji wiedzieć, żeby założyć blokade?

  • 17. Data: 2013-02-05 21:29:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2013-02-04 21:32, Imiglikos pisze:
    > Ja płacę co parę dni różne kwoty (20zł, 40zł, 150zł) i za każdym
    > razem mam blokadę na koncie więc to raczej nie jest reguła że
    > większość mniejszych kwot idzie offline w lidlach.

    dlatego w pierwszym poście zapytałem czy sklep w mojej okolicy to jakiś
    ewenement czy może w lidlach tak już jest

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2013-02-06 09:22:39
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 lutego 2013 18:03:03 UTC+1 użytkownik W napisał:

    > Hmm, nie wiem jak w Mbanku ale w ing blokady pomniejszają dostępne saldo
    > więc nie da się zrobić debetu.

    Czyli blokada jest założona -- zresztą prawidłowo -- w wyniku transakcji online.

    > Niemniej - skoro transakcja poszła offline (czyli bez kontaktu z bankiem) to
    > skąd bank ma w chwili wykonania transakcji wiedzieć, żeby założyć blokade?

    No właśnie. Wówczas nie ma blokady, natomiast jest księgowanie bez blokady.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 19. Data: 2013-02-06 23:42:34
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Olgierd" ...

    > Blokady czy księgowanie transakcji? Bo nigdy się nie spotkałem z "opóźnioną
    > blokadą".

    Masz racje.
    Blokady nie bylo wcale - choc bylo odpytanie banku 'online' o dostepne srodki.

    --
    T.F.

  • 20. Data: 2013-03-19 09:04:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 00:42:11 -0800 (PST), Olgierd napisał(a):
    > Przecież autoryzacja nie oznacza "odpytania banku". Jak najbardziej, odkąd
    > upowszechniła się w Polsce technologia EMV (a ja pierwszą kartę w pełni
    > zgodną z EMV dostałem w 2007 r.), możliwa jest autoryzacja offline, tj.
    > poprzez odpytanie karty.

    Czy taką kartę można do woli odpytywać o PIN, czy też jest to na zasadzie
    takiej że trzy złe zapytania -> blokada karty i brak możliwości płacenia?
    Bo tak na zdrowy rozsądek tak właśnie to powinno wyglądać - dla
    bezpieczeństwa klienta... Rzecz jasna po takim zablokowaniu karty transakcje
    bezstykowe też powinny być wyłączone.
    Ktoś wie jak to jest?

    Pozdrawiam,
    --