  • 1. Data: 2012-07-17 20:43:14
    Temat: unikajcie WBK
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-oszusci-przeje
    li-bankomat-we-wroclawiu-sprawdz-czy-nie-ubylo,nId,6
    23148

    boże, czemu oni nie umią upilnować Bankomatu?

    Docent

  • 2. Data: 2012-07-17 20:56:00
    Temat: Re: unikajcie WBK
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Docent Zylber" <D...@P...edu.com> napisał w wiadomości
    > http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-oszusci-przeje
    li-bankomat-we-wroclawiu-sprawdz-czy-nie-ubylo,nId,6
    23148

    > boże, czemu oni nie umią upilnować Bankomatu?

    A jak wyglada zabezpieczenie chip na karcie, czy oszusci juz to tez klonuja
    jak paski magnetyczne?

  • 3. Data: 2012-07-17 22:44:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/17/2012 08:56 PM, Krzysztof wrote:
> [...]
    23148

    > A jak wyglada zabezpieczenie chip na karcie, czy oszusci juz to tez klonuja

    Nie, ale karta z chipem ma tez pasek, wiec chip im niepotrzebny.

  • 4. Data: 2012-07-18 00:37:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" ju4iqs$ea1$...@i...gazeta.pl

    > Nie, ale karta z chipem ma tez pasek, wiec chip im niepotrzebny.

    Paski są wycofywane, ale ich miejsce zajmuje technologia peRFIDności.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-07-18 01:00:00
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    li-bankomat-we-wroclawiu-sprawdz-czy-nie-ubylo,nId,6
    23148

    > Nie, ale karta z chipem ma tez pasek, wiec chip im niepotrzebny.

    Ale jak pamietam jak karta jest z chipem to bankomat czyta z niego a nie z
    paska i chyba wiekszosc bankomatow czyta juz dane nie z paska

  • 6. Data: 2012-07-18 08:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 01:00:00 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > Ale jak pamietam jak karta jest z chipem to bankomat czyta z niego a nie z
    > paska i chyba wiekszosc bankomatow czyta juz dane nie z paska

    Na skopiowanej chipa nie ma :-)

    Tylko oprogramowanie moze byc lepsze, ze skoro terminal zglasza ze chipa
    czytac potrafi, w bazie zapamietane ze karta chipa ma, a terminal nie
    potrafi go odczytac ... to cos jest nie tak ...

    J.

  • 7. Data: 2012-07-18 09:15:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/18/2012 01:00 AM, Krzysztof wrote:
> [...]
    >>

    > Ale jak pamietam jak karta jest z chipem to bankomat czyta z niego a nie z
    > paska i chyba wiekszosc bankomatow czyta juz dane nie z paska

    bankomat czyta chip, a nakladka pasek.
    a potem ta "nowa karta", biala z obu stron, bedzie miala juz tylko pasek
    wiec ja bankomat w niegerii przeczyta bez problemu.
    po drugie. bankomat tez musi miec i chciec czytac "czip"

    I to by bylo na tyle super bezpiecznej technologii chipowej.

  • 8. Data: 2012-07-18 12:33:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Docent Zylber" napisał w wiadomości grup
    >http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-oszusci-przej
    eli-bankomat-we-wroclawiu-sprawdz-czy-nie-ubylo,nId,
    623148

    >boże, czemu oni nie umi? upilnować Bankomatu?

    A widziales gdzies ochroniarza przy bankomatach na dyzurze ?

    Przy czym tak:
    -BZWBK byl podobnie zaatakowany pare lat temu,
    -od tego czasu monitor w bankomacie wyswietla stosowne ostrzezenie i
    fotografie prawidlowego wygladu szczeliny na karte, ale ci klienci nie
    potrafia upilnowac swoich kart :-)

    -nie wiem o ktory chodzi, ale na Rynku we Wroclawiu BZ ma siedzibe,
    dwa bankomaty na scianie zewnetrznej, dwa w holu ... i o ile sie
    dobrze orientuje to poprzednio zaatakowano im te w holu. Ciekawe jak
    to teraz wyglada.

    -to oczywiscie moze spotkac dowolny bankomat.

    J.

  • 9. Data: 2012-07-18 14:02:47

    ja mam na pasku zarysowane \/\/\/\/ więc nie działa :) tylko chip:)
    bankomaty czy kasy w sklepach nie protestują - jak bym miał kartę tylko chip.

    a swoją drogą od 2013 czy 2014, będą tylko karty chip + pay antena?