  • 11. Data: 2010-10-16 23:02:05
    Temat: Re: visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?>>> Płaciłem dziś za niewielkie zakupy (nieco poniżej 50 zł) Visą Elektron

    > Debetowa Visa z Barclaysa idzie bez podpisu i pinu na bramkach autostrady
    > A4. Ale to było niecałe dwa funty :-)

    Ja nie wiem, ale oplaty na sutosradzie to jeszcze inna bajka - tak mi sie
    wydaje.
    W UK jest jedna platna autostrada (prywatna M6) i tam tak samo sie placi
    debetowka jak i kredytowka, choc, mozna wcisnac guzik z rachunkiem.
    Ale w sklepie kazdym w uk kredytowka przechodzila bez podpisu i pinu jesli
    kwota byla ponizej 10 funtow. Jak pisalem, idea tego miala zastapic drobne.

  • 12. Data: 2010-10-17 07:15:52
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 16 Paź, 20:14, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > W dniu Sat, 16 Oct 2010 18:05:22 +0200, cef napisał, a ja na to:
    >
    > W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwiązanie.

    Sugerujesz, ze paypass tez jest bezprawny? ;)

    MK

  • 13. Data: 2010-10-17 07:28:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 17 Oct 2010 00:15:52 -0700, MK napisał, a ja na to:

    > Sugerujesz, ze paypass tez jest bezprawny?

    Jeśli te fale są "elektroniczną identyfikacją posiadacza" z art. 28 ust.
    5, to nie jest. Podobnie w przypadku transakcji bezpinowych/
    bezpodpisowych.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 14. Data: 2010-10-17 07:45:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > W zasadzie ustawa o EIP wyklucza takie rozwiązanie.

    A dlaczego?
    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 15. Data: 2010-10-17 07:47:41
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

    > Ale w sklepie kazdym w uk kredytowka przechodzila bez podpisu i pinu jesli
    > kwota byla ponizej 10 funtow. Jak pisalem, idea tego miala zastapic
    > drobne.

    Troche wiocha z kredytowka do transakcji ponizej 10 funtów... :-P

    Praktycznie na parkingu kazdego lotniska w bramkach nie ma mozliwosci
    wpisania pinu, wkladasz czipa, wyciagasz czipa i juz. Bezpieczenstwo (dowód)
    tych transakcji gwarantuje system rozpoznawania tablic rejestracyjnych.

    Bodajze na Heathrow dziala to jeszcze fajniej - podjezdza sie pod bramke,
    wklada karte, wjezdza na parking, a przy wyjezdzie znowu wklada sie te sama
    karte, szlaban w gore i mozna jechac.

  • 16. Data: 2010-10-17 10:38:55
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "hants" <m...@h...pl> wrote in message
    > "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

    > Troche wiocha z kredytowka do transakcji ponizej 10 funtów... :-P

    Dlaczego wiocha?
    Wpadasz do sklepu po kanapke, nie masz drobnych, bo kazdy mowi, ze to wiocha
    miec i trzeba korzystac z karty i potem placisz za kanpke 2 funty tracac
    czas na wbijanie pinu czy podpisywanie. A tak traktyjesz to jak platnosc
    drobnymi, przejezdzasz przez terminal i tyle...
    Bardzo ulatwia to zycie, nie raz mi sie zdarzylo z tego skorzystac (np.
    kupno gazety za 60 pena... lec do bankomatu wyplacaj, potem spowrotem dop
    sklepu... a tuy ciach i juz)

> [...]
    > wklada karte, wjezdza na parking, a przy wyjezdzie znowu wklada sie te
    > sama karte, szlaban w gore i mozna jechac.

    Tak jak z autostrada wydae mi sie, ze to inny rodzaj tranzakcji. O oplacie
    nieautoryzowanej do 10 funtow mam na mysli normaly sklep.

  • 17. Data: 2010-10-17 12:44:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Jeśli te fale są "elektroniczną identyfikacją posiadacza" z art. 28 ust.
    > 5, to nie jest.

    Przeciez wiadomo ze te "fale" nie sa zadna identyfikacja niczego innego
    niz karty.

    Inna sprawa ze nikt nie powiedzial, ze bank nie bedzie uwzglednial
    reklamacji przy czyms takim, nawet jesli za chwile sprawa zajmie sie
    policja itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2010-10-17 14:03:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 17 Oct 2010 09:45:35 +0200, Kamil Jońca napisał, a ja na to:

    > A dlaczego?

    Art. 28 ust. 5.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 19. Data: 2010-10-17 14:04:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 17 Oct 2010 14:44:29 +0200, Krzysztof Halasa napisał, a ja na
    to:

    > Przeciez wiadomo ze te "fale" nie sa zadna identyfikacja niczego innego
    > niz karty.

    Z drugiej strony zgodnie z definicją instrumentu służy on m.in.
    "elektronicznej identyfikacji posiadacza"; zaś "kod identyfikacyjny" to
    jest jakby coś innego, niż owa "elektroniczna identyfikacja posiadacza".
    Wydaje mi się, że w tym sensie ustawa pozwala na naprawdę wiele (i
    pozostawia wiele do interpretacji zainteresowanych).

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 20. Data: 2010-10-17 15:21:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Art. 28 ust. 5.

    " Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na
    dokumencie obciążeniowym. Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia
    posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją, chyba że został złożony
    bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18
    września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 oraz
    z 2002 r. Nr 153, poz. 1271)."

    Dalej nie rozumiem, dlaczego to wyklucza.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/