  • 11. Data: 2008-02-23 16:29:40
    Temat: Re: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    RobertS pisze:

    > poza tym w Polsce można już płacić w euro np. w supermarketach, na
    > autostradzie...akceptują tylko bankonoty, a resztę wydają w złotówkach,
    > kurs oczywiście bandycki...

    a akceptuja w hipermarketach karty platnicze w eur?

  • 12. Data: 2008-02-23 16:31:38
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fpphlp$5nl$2@news.onet.pl, *Sarpedon* wrote:

    > a akceptuja w hipermarketach karty platnicze w eur?

    Karta to karta. NIe ma przeciez na niej napisane w jakiej walucie jest
    rozliczana.
    Sklepu to nie obchodzi.

    I tak, placilem kart BZWBK rozliczana w EURO w polskich sklepach. Na slipach
    byly PLNy, obciazona w EUR konto.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 13. Data: 2008-02-23 16:40:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Feb 2008 16:25:11 +0100, w <fppdv1$7v2$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(-a):

    > Hahaha. A co można kupić? I za ile najwięcej? :-))))

    Usługi :))

  • 14. Data: 2008-02-23 17:33:01
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Co ciekawe, jak płaciłem za paliwo w Danii, slip jest szczegółowo w koronach ale i
    całość kwoty podana w euro.
    JaC

    -----

    > Faktycznie jest to jeszcze w transakcjach nierozliczonych -a więc poczekam aż
    zostanie rozliczona.

  • 15. Data: 2008-02-23 17:59:15
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Usługi :))

    Eee, to nienajlepiej. Ale mimo to zapytam: jakie? :-)

    marekz

  • 16. Data: 2008-02-23 18:42:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Feb 2008 18:59:15 +0100, w <fppmvu$5bp$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Eee, to nienajlepiej.

    Na handlu taki przelicznik byłby zabójczy.

    > Ale mimo to zapytam: jakie? :-)

    Drobne masowe :P

  • 17. Data: 2008-02-24 02:04:37
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Na handlu taki przelicznik byłby zabójczy.
    /.../

    Nie tylko Twoja firma:

    http://wizzair.com/useful_information/service_fees

    Wg nich, 21 GBP = 120 PLN.

    Czy tak samo przeliczają też ceny biletów? Toż to w funtach wychodzi o 1/5
    taniej!

    k.

  • 18. Data: 2008-02-24 09:09:57
    Od: "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl>

    Użytkownik "koment" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poznania) tankowałem paliwo za 100zł (równo bez groszy) i płaciłem kartą
    > kredytową PKO BP. Po powrocie do domu z ciekawości wszedłem na rachunek
    > przez PKO-INTELIGO i w zakładce karty ku memu zdumieniu znalazła sie
    > pozycja "stacja BP łubowo Lednogóra" kwota 28,97 EUR !? Obok kwoty EUR
    > znajduje się kwota w PLN - i nie jest to 100 tylko 103,08zł.
    > Jakim prawem stacja paliw wystawia rachunek w walucie EUR? Czy ktoś się
    > spotkał z takim przypadkiem i wie co zrobić - lub gdzie z tym iść? To jest
    > niby niewielka różnica - bo 3,08 - ale litr paliwa kosztuje 4,29 czyli

    Od ubiegłego roku w niektórych terminalach dla kart rozliczanych w obcej
    walucie pojawiła się usługa DCC. Polega ona na możliwości wyboru waluty w
    jakiej chcesz rozliczyć transakcję, czyli masz do wyboru walutę polską (PLN)
    lub walutę w jakiej jest karta rozliczana (EUR USD, itp.). Ponieważ
    niektóre banki w Polsce przypisały BIN danej karty płatniczej zarówno pod
    transakcje rozliczane w walucie polskiej jak i obcej, to wychodzą potem
    takie dziwne transakcje. Jest tylko jedno ale, klient podczas zapłaty taką
    karta ma prawo wyboru w jakiej chce zapłacić ( w tym przypadku jest pytanie
    czy chcesz rozliczyć w PLN czy EUR). wybierasz wtedy PLN i nie ma problemu.
    Jeżeli karta jest rozliczana w PLN, zostaje Ci reklamacja w banku.

    pozdr,
    Qleczka

  • 19. Data: 2008-02-24 09:28:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lut, 10:09, "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl> wrote:
> [...]
    > czy chcesz rozliczyć w PLN czy EUR). wybierasz wtedy PLN i nie ma problemu.
    > Jeżeli karta jest rozliczana w PLN, zostaje Ci reklamacja w banku.

    Czesto przy takich platnosciach klient bywa traktowany jak idiota i
    dostaje pinpada do potwierdzenia pin, nie widzac kwoty (poprzedni
    ekran). Nio i co w przypadku akceptacji podpisem? Wtedy na 100%
    obsluga wybiera walute.

    Z tym, ze przy podpisowej, to przy podpisaniu widac jaka kwote sie
    akceptuje - byloby euro a nie zloty.

    Wnioski - czytac kwitki, czytac....

  • 20. Data: 2008-02-24 10:25:51
    Od: "koment" <p...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    >obsluga wybiera walute.

    >Z tym, ze przy podpisowej, to przy podpisaniu widac jaka kwote sie

    Mea Culpa - karta kredyt którą mam jest na podpis. U góry widniała kwota 100pln
    więc nawet nie spojrzałem na dół kwitka - a tam jest podane EUR. A co do wyboru
    waluty to nikt nic nie mówił - a ja nic nie podejrzewałem -bo do tej pory
    tankowałem w innych punktach niż BP. Transakcja jest nadal w nierozliczonych -
    więc poczekam do jutra i zobacze.
    Tak czy owak nauka na przyszłość - na szczęście nie jest zbyt kosztowna :)
    Pozdrawiam
    Koment