  • 131. Data: 2005-01-14 11:32:44
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    news:cs8dcb$8c2$1@news.elsat.net.pl...

    > Mam na wyciągu. Potwierdzenie transakcji wywiesić na wuwuwu?

    I co na tym wyciągu pisze - kraj wykonania HUNGARY - ok, załóżmy.
    To skąd do licha klient ma wiedzieć o tym, że kraj to będzie HUNGARY.
    Loteria? Zapłać a się dowiesz? Nie bądź niepoważny!
    To przed każdą transakcją - KAŻDĄ! - klient się w zasadzie powienien upewnić
    gdzie jest POS, który będzie autoryzował transakcję.

    Bo ja nie widzę ŻADNEGO powodu by klient z góry zakładał, ze transkacja
    zostanie wykonana na Węgrzech.

    Przypominam:
    BRYTYJSKA firma, z POLSKĄ filią sprzedaje bilet W JĘZYKU POLSKIM, W POLSKIEJ
    WALUCIE, na stronie *.com. Po czym klient ma się domyśleć? Po tym, że firma
    ma filię na Węgrzech? Wolne żarty...

    pzdr
    topjes

  • 132. Data: 2005-01-14 11:33:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Boże. Usługodawca.

    Nie bardzo, a raczej nie do końca. Jeżeli np. firma mając oddział w Polsce i
    rozliczając się z klientem w PLN korzysta z usług aklajera spoza Polski to
    GDZIE dokonałes zakupu? IMHO w Polsce. A tymczasem Inteligo twierdzi, że na
    Barbados. JAK to zweryfikujesz?

  • 133. Data: 2005-01-14 11:37:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    topjes napisał(a):

    > I co na tym wyciągu pisze - kraj wykonania HUNGARY - ok, załóżmy.

    Dokładnie tak.

    > To skąd do licha klient ma wiedzieć o tym, że kraj to będzie HUNGARY.

    Niech spyta sprzedawcę. Na przykład.

    > Loteria? Zapłać a się dowiesz? Nie bądź niepoważny!

    Ale co złego jest w zapytaniu?

    > To przed każdą transakcją - KAŻDĄ! - klient się w zasadzie powienien upewnić
    > gdzie jest POS, który będzie autoryzował transakcję.

    Jeśli chce. Jego wola.

    > Bo ja nie widzę ŻADNEGO powodu by klient z góry zakładał, ze transkacja
    > zostanie wykonana na Węgrzech.

    Ja nie widzę z kolei, żeby zakładać, że w Polsce. :-)

    Nie widzę też prawa, które zakazuje postawić POSa Wizzairowi na Węgrzech.

    Całej sprawy by nie było, gdyby podczas transakcji dopisano tekst w
    stylu "miejsce zakupu: Budapest, HUNGARY". Choć pewnie i do tego ktoś
    mógłby mieć pretensje. :-)

    Widać żartowniś ze mnie. :-)

  • 134. Data: 2005-01-14 11:39:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > GDZIE dokonałes zakupu? IMHO w Polsce. A tymczasem Inteligo twierdzi, że na

    Bo OBCIĄŻENIE karty nastąpi na Barbados.

    > JAK to zweryfikujesz?

    Spytam sprzedawcę. Bo jest to dla mnie istotne, czy obciążenie nastąpi w
    Polsce, czy za granicą. Usługodawcy nie obchodzą moje układy z bankiem.

  • 135. Data: 2005-01-14 11:56:32
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > Jeśli chce. Jego wola.

    No teraz to sobie jaja robisz. Ja odpadam :)

    pzdr
    topjes

  • 136. Data: 2005-01-14 13:14:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Internetowa nadal musi być KRAJOWĄ albo ZAGRAMANICZNĄ!

    Teoretycznie moze byc transgraniczna. Ale nie wiem czy to sie odnosi
    do takiego przypadku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 137. Data: 2005-01-14 13:18:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarekM <m...@w...interia.i-to.pl> writes:

    > Czyli rozliczenie Multibanku (i pewnie mBanku) też jest zgodne z
    > regulaminem (ich regulaminem). Po prostu BRE za kryterium przyjęło
    > walutę transakcji, a Inteligo - kraj przeprowadzenia transakcji.

    Ciekawe czy jak wejdziemy do unii walutowej to Inteligo takze bedzie
    przeliczac z euro na dolary, i nastepnie na euro? No nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 138. Data: 2005-01-14 13:21:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ciekawe czy jak wejdziemy do unii walutowej to Inteligo takze bedzie
    > przeliczac z euro na dolary, i nastepnie na euro? No nie wiem.

    Wtedy nikt nie skorzysta z usług takiego banku. Na razie jednak dośc
    dużo kart VISA w Polsce jest przeliczanych przez USD (chyba nawet większość)

  • 139. Data: 2005-01-14 13:29:38
    Temat: Re: Ostateczne rozwiązanie
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > czy kelner przeliczyl ci gotowke HUF->PLN->HUF i kazal zaplacic wiecej
    > niz w karcie bylo napisane? :-)))))

    ;-)

    > PS. zupa gulaszowa w Budapeszcie tez jest pyszna

    No, właśnie _zupa_, a nie nasz "gulasz".

    Jacek

  • 140. Data: 2005-01-14 15:29:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > To mniej więcej tyle na ten temat. :-)

    Tekst skierowany głównie do Glenn, ale nie tylko. :-)
    Generalnie do osób, które tak bardzo rzucają się dlatego, że klient może
    nie wiedzieć, że POS jest poza Polską.

    Moi drodzy. Załóżmy, że dokonujecie zakupu kartą płatniczą
    JAKIEGOKOLWIEK banku. Czy to kartą Visa, czy Mastercard
    (Mastercard+Maestro). Ale w kraju, w którym nie obowiązuje waluta
    rozliczeniowa karty (czyli - jeśli waluta rozliczeniową jest USD - poza
    USA i poza krajami, gdzie obciążanie następuje w USD, jesli waluta
    rozliczeniowa to EUR - to poza Eurolandem).

    Pytanie zasadnicze: skąd znacie przed dokonaniem transakcji kursy
    organizacji płatniczej, po których zakupicie walutę? No jeśli klient ma
    wiedzieć, gdzie jest POS to TYM BARDZIEJ kupując w sklepie za granicą
    paczkę papierosów MUSI znać kursy. A zna?

    To dlaczego to Wam - do jasnej choinki - pasuje, a tak dowaliliście się
    do tego gdzie stoi POS?