  • 71. Data: 2005-01-13 22:12:28
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > byłoby sprawy. Ale oni wprowadzają Cie w błąd co do kwoty na jaką zgadzasz
    > sie obciązyc kartę.

    Nic z tego. Zapłać za bilet. Zobacz historię rachunku i zobacz pozycję
    "kwota transakcji". Wizzair obciąża w PLN, dokładnie tą kwotą, którą
    prezentuje przy obciążaniu karty. ZROZUM. Wizzair obciąża w walucie pod
    nazwą PLN. Ale robi to Z ZAGRANICY, co w efekcie pociąga za sobą
    przewalutowanie wynikające z umowy Twojej z bankiem.

    Doczepiłaś się tak mocno, że niedługo będziesz miała pretensje do
    Wizzair o to, że płacąc jakąś archaiczną kartą charge, która ma prowizję
    od płatności bezgotówkowych, Twój bank naliczy dodatkową opłatę. Bo
    przecież Wizzair o tym nie poinformował, a Ty nie będziesz pytać o to,
    czy naliczy, czy nie.

  • 72. Data: 2005-01-13 22:13:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    topjes napisał(a):

    > A stąd się dowiemy, że do kur... nędzy ;) to w sumie nie firma węgierska
    > ale... brytyjska! Czyli ogólnie burdel do kur... nędzy ;)

    No mówię - nic ino się napić. ;-)

  • 73. Data: 2005-01-13 22:14:05
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Prosze bardzo. Z regulaminu wizzaira:

    BANKOWI / Wizzairowi. Nie mnie.

  • 74. Data: 2005-01-13 22:16:42
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Nie. Wizzair obciąża w dolarach. Ale udaje, że nie.

    Co za głupoty. Zapłać i zobacz. Albo czytaj ze zrozumieniem.

    > Zapis jest prosty: "Ceny za przewóz, podatki i opłaty są płatne w walucie
    > miejsca odlotu (...) "

    No i są. Dokładnie taką kwotą Wizzair obciążył klienta. A co go obchodzą
    jakieś przewalutowania, które NIE SĄ jego sprawą i NIE ON je reguluje?

  • 75. Data: 2005-01-13 22:25:09
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Co za głupoty. Zapłać i zobacz. Albo czytaj ze zrozumieniem.

    Nawzajem.

    > No i są. Dokładnie taką kwotą Wizzair obciążył klienta.

    Nie dokładnie. Odlot z Katowic. Dolary nie są "walutą miejsca odlotu", a
    dolce to nie złotówki.

    >A co go
    > obchodzą jakieś przewalutowania, które NIE SĄ jego sprawą i NIE ON je
    > reguluje?

    Jak to nie jego sprawą? Skoro wprowadza w błąd co do waluty obciążenia, to
    jak najbardziej jest to jego sprawą. Mnie wisi gdzie wizzair ma POSa o ile
    INFOMUJE o rzeczywistej kwocie transakcji i walucie transakcji.

  • 76. Data: 2005-01-13 22:25:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > pod nazwą PLN. Ale robi to Z ZAGRANICY, co w efekcie pociąga za sobą
    > przewalutowanie wynikające z umowy Twojej z bankiem.

    Ależ ja to rozumiem (mechanizm tej transakcji) , co nie znaczy że uważam go
    za prawidłowy. ZROZUM, że płacąc kartą akceptujesz konkretną płatnośc na
    konkretną kwotę w konkretnej walucie. Nie może być tak, że akceptujesz
    płatność na 10 PLN, a okazuje się że to było 3 EUR. W skrócie: wizzair
    proponuje bilet za 200 PLN, Ty go kupujesz płacąc kartą i potwierdzasz
    dokonanie płatności 200 PLN. A karta jest obciążana kwotą 65 USD.

> [...]
    > od płatności bezgotówkowych, Twój bank naliczy dodatkową opłatę. Bo
    > przecież Wizzair o tym nie poinformował, a Ty nie będziesz pytać o to,

    Zmieniasz temat. I nie rób ze mnie wielbłąda z łaski swojej.

  • 77. Data: 2005-01-13 22:28:25
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Dziwne. Skad te informacje?

    1. Pochodzą z Wizzair - twierdzi on, że obciąża w walucie lokalnej (i
    faktycznie tak czyni - przy zakupie i obciążeniu karty podaje ostateczną
    kwotę w PLN)

    2. Potwierdzone są w inteligo i mBanku, które to banki klientowi
    prezentują w jakiej walucie, w jakim kraju i w jakiej wysokości dokonano
    transakcji (nie tyle zaksięgowania - bo te musi siłą rzeczy być z PLN,
    ale prócz tego podaje dane nt samej transakcji).

    > Wizzair obciaza w zlotowkach, i bank nie rozlicza w zlotowkach?

    Wizzair obciąża w PLN. Ale bank traktuje transakcję jako zagramaniczną.
    Skoro tak ją traktuje - MUSI zgodnie z zacytowanym własnym regulaminem -
    przeliczyć ją przez USD (to robi VISA), a później na PLN (to już robi bank).

    > Acquirer Wizzaira zmienia mu walute obciazenia? To jest rownoznaczne
    > z obciazeniem w innej walucie.

    Ale skąd. Obciążenie w PLN. Transakcja zagraniczna. I teraz już
    regulamin banku (może durny - ale jednak obowiązujący regulamin) wymaga
    przewalutowania przez USD - w innym wypadku bank złamie zapisy umowy.

    > Co bank mowi o walucie obciazenia? Bo chyba mozna sie tego dowiedziec?
    > (nie wiem, nie kupowalem).

    Można. Historia rachunku zawiera:
    - kwotę ostatecznie zaksięgowaną w PLN oraz
    - kwotę transakcji i jej walutę (czyli walutę w której nastąpiło
    obciążenie) - tutaj konkretnie pokazywana jest kwota w PLN, którą
    obciąża Wizzair (bez uwzględnienia przewalutowania, które NIE JEST
    kwestią Wizzair, jedynie klienta z bankiem).

    Regulamin mógłby mówić o tym, że jeśli transakcja zagramaniczna
    przeprowadzona jest w PLN - nie wykonuje się przewalutowania. Ale tego
    niestety NIE przewiduje.

    Kwota transakcji i waluta transakcji.

  • 78. Data: 2005-01-13 22:37:00
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >Ale bank traktuje transakcję jako
    > zagramaniczną. Skoro tak ją traktuje - MUSI zgodnie z zacytowanym
    > własnym regulaminem - przeliczyć ją przez USD (to robi VISA), a
    > później na PLN (to już robi bank).

    No to należy bić bank. Transakcja internetowa w PLN traktowana jako
    transakcja zagraniczna?

> [...]
    > obciąża Wizzair (bez uwzględnienia przewalutowania, które NIE JEST
    > kwestią Wizzair, jedynie klienta z bankiem).

    Kwota w PLN się zgadza z tym co aklajer wizzaira daje do akceptacji przy
    płatności?

    > Regulamin mógłby mówić o tym, że jeśli transakcja zagramaniczna
    > przeprowadzona jest w PLN - nie wykonuje się przewalutowania. Ale tego
    > niestety NIE przewiduje.

    Pytanie, czy transakcja internetowa w PLN jest "trnasakcją zagraniczną".

  • 79. Data: 2005-01-13 22:39:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Nawzajem.

    Ja zapłaciłem. I zobaczyłem. I wyjaśniłem z bankiem. W przeciwieństwie
    do Ciebie.

  • 80. Data: 2005-01-13 22:44:05
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Ja zapłaciłem. I zobaczyłem. I wyjaśniłem z bankiem. W przeciwieństwie
    > do Ciebie.

    Co wyjaśniłeś :-) Że klient ma sprawdzać położenie POSa? Bo albo sprzedawca
    obciąży go nie w tej walucie, albo bank trnasakcję zaliczy do
    zagranicznych i przewalutuje? Dzieki za takie wyjaśnienie.