  • 1. Data: 2023-09-13 00:34:21
    Temat: wkurwiająca zmiana w Aliorze
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kup na górze
    sprzedaj na dole

    Poprzedni ekran był lepszy ale dział IT musi się wykazywać pomysłami.
    Nawet jak są poronione.

    w Alior Kantorze teraz się tylko "kupuje" waluty
    a nie sprzedaje. Czyli ja sobie "kupuję" złotówki
    pomimo, że jestem Polak z pola.

    Mam konto miedzy innymi w Lloyds od 16 lat
    niewiele się zmieniło tfu tfu. Dalej jest darmowe i żadnych opłat.
    I nie ważne czy trzymam u nich 5 tys czy 50 tys i nie ważne czy są
    wpływy wynagrodzeń, czy kupuję kartą.

    Polskie banki odbieram jako mętne pijawki.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-09-13 06:51:34
    Temat: Re: wkurwiająca zmiana w Aliorze
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.09.2023 00:34, PiteR wrote:
    > ale dział IT musi się wykazywać pomysłami.
    > Nawet jak są poronione.

    Dział IT w banku nie wychodzi z taką inicjatywą. Takie zmiany zleca
    "Biznes".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2023-09-13 08:00:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:udrf4l$1vs6o$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Dział IT w banku nie wychodzi z taką inicjatywą. Takie zmiany zleca
    > "Biznes".

    tak tak odwieczne pytanie.
    czy programiści są popierdoleni czy ich kierownicy?

    Wydaje się logiczne, że kierownicy
    ale czasem może koderzy są stawiani pod ścianą.

    No panowie 5 ideas każdy, do końca roku, jak usprawnić www.
    Bo inaczej uważam was za zbędnych.

  • 4. Data: 2023-09-13 09:20:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.09.2023 08:00, PiteR wrote:
> [...]
    > czy programiści są popierdoleni czy ich kierownicy?
    >
    > Wydaje się logiczne, że kierownicy
    > ale czasem może koderzy są stawiani pod ścianą.

    Śmiem wątpić że tak to właśnie wyglądało w tym przypadku. Jest w banku
    osobny działa "Biznesowy" (nie mały) i raczej nikt się nie pyta
    programistów "a gdyby tak, a może tak". Gadają między sobą, konsultują z
    analitykami, a potem spływa do wyceny do IT. Ci ostatni mogą najwyżej
    wymusić "coś pod spodem", ale na UI, kolorki i frontend to wpływu nie
    mają prawie żadnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2023-09-13 09:24:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

    > in <news:udrf4l$1vs6o$1@dont-email.me>

    > tak tak odwieczne pytanie.
    > czy programiści są popierdoleni czy ich kierownicy?

    E-e. Tekst stary (10 lat!) ale bardzo warty przeczytania.
    http://notatnik.mekk.waw.pl/archives/299-Perfekcyjna
    _izolacja.html
    Naprawdę programiści tu najmniej mają do powiedzenia.

    KJ

  • 6. Data: 2023-09-13 09:25:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 września 2023 o 08:01:18 UTC+2 PiteR napisał(a):

    > Wydaje się logiczne, że kierownicy
    > ale czasem może koderzy są stawiani pod ścianą.
    >
    > No panowie 5 ideas każdy, do końca roku, jak usprawnić www.
    > Bo inaczej uważam was za zbędnych.

    No ale oni są zbędni, przynajmniej w kantorze aliora.
    Jak im napisałem, że na wyciągu jest zamienione
    saldo początkowe z końcowym, to odpisali,
    że prześlą uwagi do zewnętrznego dostawcy oprogramowania.

    A w ogóle to, co piszesz, to jakaś nowość,
    czy zawsze tak było w tym ich nowym (zgoda
    że pochrzanionym, w mojej powolnej przeglądarce
    widać, jak wyskakują błędy na czerwono) www?

  • 7. Data: 2023-09-13 11:44:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 września 2023 o 00:34:50 UTC+2 PiteR napisał(a):

    > w Alior Kantorze teraz się tylko "kupuje" waluty
    > a nie sprzedaje. Czyli ja sobie "kupuję" złotówki
    > pomimo, że jestem Polak z pola.

    Polak z pola - jak zwykle pępek świata.
    I złotówka.
    W kantorze zawsze kupujesz walutę.
    A płacisz różnie, niekoniecznie złotówkami.
    W kantorze aliora możesz np. kupić sobie euro i zapłacić funtami.

> [...]
    > wpływy wynagrodzeń, czy kupuję kartą.
    >
    > Polskie banki odbieram jako mętne pijawki.

    Akurat na IKA trafiłeś jak kulą w płot - od zawsze darmowi (no niech będzie,
    wymagali jednego zapłacenia kartą walutową - jednego na 4 lata posiadania,
    a teraz już nawet tego nie wymagają).

    Za dużo pko i pekao.
    Nawet ładne panie - w które nie wierzę nawet w Olsztynie - na to nie wpłyną ;P

  • 8. Data: 2023-09-13 13:44:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:a9ce4d02-81fa-4bbe-90d6-cf48fed683b4n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Akurat na IKA trafiłeś jak kulą w płot - od zawsze darmowi (no
    > niech będzie, wymagali jednego zapłacenia kartą walutową - jednego
    > na 4 lata posiadania, a teraz już nawet tego nie wymagają).

    przecież Kantor to nie bank bo nazywałby się bank ;)

  • 9. Data: 2023-09-13 13:45:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:udrnrp$20f52$1@dont-email.me>
> [...]

    > ostatni mogą najwyżej wymusić "coś pod spodem", ale na UI, kolorki
    > i frontend to wpływu nie mają prawie żadnego.

    aha

  • 10. Data: 2023-09-13 14:07:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 września 2023 o 13:44:30 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:a9ce4d02-81fa-4bbe...@googlegroups.com>

    > przecież Kantor to nie bank bo nazywałby się bank ;)

    Nazywa się "Kanto Walutowy Alior Banku".
    Co do tej nazwy można dyskutować w temacie "czy nazywa się bank?".
    Ale ogólnie - bankowi wolno, w przeciwieństwie do firm niebędących bankami,
    mieć w nazwie "bank" - ale tylko wolno, wcale nie musi.