  • 101. Data: 2009-12-19 20:54:46
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 19 Dec 2009 20:39:40 -0000, pmlb napisał(a):

    > W Polsce banki nie stosuja kar?
    > Poza tym co to znaczy wystawienie czeku bez pokrycia? W normalnej
    > nomenklaturze to zlodziejstwo!
    > Czy za zlodziejstwo sie nie karze? Rozumiem, ze w Polsce mozna obracac
    > kartami nie majac pokrycia i nic ci za to nie grozi - tak?

    A zapłacenie pół roku po terminie to co według ciebie jest? Ciekawe jakbyś
    płakał jakby tobie tak płacono, uprzejmie wykonawszy jeden telefon, że no
    wie pan, kryzys jest zapłacimy za 3 miesiące.

    --
    Kojer

  • 102. Data: 2009-12-19 21:02:28
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Tzn. jak nie pracujesz, to konta w banku nie otworzysz?

    Bzdura!
    I koleny mit bedzie krazyc w Polsce!
    W Uk konto moze otworzyc kazdy kto ukonczyl 18 lat (z wyjatkami ponizej 18).
    Musisz miec:
    a) dowod tozsamosci ze zdjeciem (lub dwa, zalezy od banku)
    b) Potwierdzenie adresu (zamieszkania, musisz gdzies mieszkac by miec konto)

    NIC WIECEJ NIE POTRZEBUJESZ!
    List od pracodawcy (tak popularny wsrod polakow) to forma zastepcza
    potwierdzenia adersu, pracodawca, prawnik potwierdza w nim, ze mieszkasz pod
    takim a takim adresem.
    Niestety braki jezykowe lub po prostu brak znajomosci systemu przez polakow
    tworzy mity..
    Majac wyzej wymienione dokumenty otworzysz konto w kazdym banku w UK w ciagu
    ok 5-10 minut. Karta, pin i ksiazeczka czekowa zostanie wyslana na adres
    podany w dokumentach do 14 dni (przewaznie w 3-4 dni).
    To wszystko!

    ps.
    Dowod zamieszkania to jedna z wymienionych nizej:
    - rachunek za prad
    - -//- za gaz
    - -//- za wode
    - -//- za telefon stacjonarny
    - council tax (podatek od nieruhcomosci)
    - wyciag z innego banku (jesli juz masz gdzies konto w UK)
    Wyzej wymienione papiery musza byc na twoje imie i nazwisko wyszczegolnione
    w dokumencie tozsamosci, naturalnie wystarczy ci jeden z listy np. rachunek
    za prad... WAZNE: musi byc oplacony! Nie oplacony nie stanowi dowodu
    zamieszkania.
    Koniec kropka - zalozenie konta w UK jest tak proste, ze az dziw jak Polscy
    maja z tym problem:)) no ale w zasadzie nie dziwie sie, wszak "potrzeba
    listu od pracodawcy" hehehehehe jeden nie zrozumie i juz wszyscy klepia ten
    sam tekst:))

  • 103. Data: 2009-12-19 21:04:09
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "RobertS" news:hgirj0$5m1$4@opal.icpnet.pl

    > Przekręciłem do starej wyjadaczki z wysp i... i wychodzi na to, że nic się
    > nie zmieniło od mojego pobytu - bez listu w większości przypadków nie
    > idzie
    > przepchnąć otwarcia konta. Jedyny wyjątek gdzie nie była proszona o ww.
    > pierdoły (bo jak to inaczej nazwać) był Nationwide.

    Ta "stara wyjadaczka" to faktycznie stara juz musi byc...
    Powiedz jej, ze za darmo otworze jej jkonto w kazdym banku w UK w 10
    minut....
    Jesu - skad wy sie bierzecie?! I jesli macie taka sama wiedze o bankowosci w
    Poslce to juz sie nie dziwie....
    Hehehehe
    listy do pracodawcy - hehehehe
    doberze ze nie od premiera:)))

  • 104. Data: 2009-12-19 21:05:13
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > A jak pracujesz, a nastepnie stracisz prace, to bank kaze konto zamknac?
    > :)

    :)))
    Natychmiast i tez z listem od pracodawcy:))))
    hehehehehe

  • 105. Data: 2009-12-19 21:06:18
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > swojego pobytu w UK byłem entuzjastom i miałem zapał do mariażu z ich
    > "super
    > bankowością" to po paru dniach dałem sobie siana, wychodząc z założenia,
    > że
    > więcej z tym problemów niż pożytku. Kompletnie do ich bankowości
    > zniechęcił
    > mnie fakt, że "na dzień dobry" nie dostaję żadnej karty (zwykłej,
    > debetówki
    > VE bądź Maestro, którą mógł bym płacić w sklepie czy wypłacić kasę z
    > bankomatu)... :/ Dopiero po iluś tam wpływach kasy na konto mogę prosić

    Masz racje No comments.....
    Teraz sie juz nie dziwie, ty pojecia o zadnej bankowosci nie masz - hehehehe
    Jak ci mogli cokolwioek dac jak ty nic nie wiesz?

  • 106. Data: 2009-12-19 21:06:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.12.09 20:21, RobertS pisze:

    > mnie kk Polbanku jeszcze nie zawiodła,

    Pojedź za wielką wodę, to inaczej będziesz śpiewał. ;)

    --
    Pete

  • 107. Data: 2009-12-19 21:07:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tak na gebe? Ide i mowie prosze otworzyc konto i juz mi otwieraja, bez
    > zadnego dokumentu?:)))
    > SUPER!!!!

    dowod osobisty lub paszport wystarczy, ale zadnych zaswiadczen o
    zatrudnieniu nikt nie wymaga, po co to komu?

    > Ebay wymusil na uzytkownikach chcacych sprzedawc zalozenie i weryfikacje
    > kont na paypal.
    > Byl szum wokol tego poltorej roku temu. Dzis nic nie sprzedasz na ebay
    > bez konta paypal poniewaz paypal jest wspolwlascicelem eaby... A nie
    > populanry bo banki do dupy...

    jakos allegro niczego nie wymusza, placisz jak chcesz...moze dlatego
    ebay u nas nie zrobil furory i szybko sie zwinął

    > Przed paypalem wszystko szlo elegancko i mozna bylo baranie placic
    > kartami debetowymi czy kredytowymi... nie tylko przelewy, to w poslce
    > masz tylko przelew , bo jak mniewam bank kroi prowizje za platnosc karta.

    czy ja uzywalem jakis inwektyw? nie potrafisz pisac na temat zamiast
    dodawac jakies "osobiste wycieczki" do swoich wypocin?
    teraz tez mozna placic kk lub debetowka ale za posrednictwem PP -
    kupujący za to nie placi

    > Za co sie placi? Co to PP czy MB? Mozesz jasniej?
    > Znaczy, ze w Polsce za paypal sprzedawca nie placi i kupujacy tez nie?
    > Za przelewy w polsce sie nie placi?

    NIE PŁACI się w RP za zdecydowaną większość przelewów, to usługa
    popularna i generalnie darmowa

    > Aha, i zwlaszcza jak jest platna:)) placisz za to co ja mam za darmno:)

    tak i dymasz na poczte zeby wyslac komus czek...oczywiscie rozumiem, ze
    poczta takie czeki wysyla gratis; naprawde smiech mnie ogarnia jak
    czytam nt. tego "idealnego" systemu bankowego

    moze poinformuj nas jeszcze co sie dzieje jak czek jest bez
    pokrycia...czyzby bank za cos takiego nie naliczal oplat? widzialem
    kilka toip angielskich bankow i slono sobie za to liczą, tak samo za
    niezrealizowane PZ (brak srodkow na rachunku), ale przeciez wszystko
    jest gratis

    i skad te 20-30 GBP za przelew bankowy (wire transfer)?
    pewnie wszyscy sa mega vipami i za to nie placa ;-D

  • 108. Data: 2009-12-19 21:13:11
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:a3bXm.87411$Vq3.13475@newsfe04.ams2

    > Tak na gebe? Ide i mowie prosze otworzyc konto i juz mi otwieraja, bez
    > zadnego dokumentu?:)))
    > SUPER!!!!

    Logiczne myślenie nie jest twoją mocną stroną, co udowadniasz w każdym ze
    swoich zaśmiecających grupę postów.

    > Jak wyzej pisalem, placilo sie baranie karta debetowa - wiesz co to? Zanim
    > polsce pojawily sie karty debetowe w UK juz paypal opanowal ebay'a.

    Prymitywizm jest twoim znakiem rozpoznawczym w UK jak i w Polsce... (chyba
    albo raczej napewno) (takie luźne przypuszczenie).

    > Aha, i zwlaszcza jak jest platna:)) placisz za to co ja mam za darmno:)

    PLONK* bo to chyba jedyne lekarstwo na twoją głupotę.

    * http://tinyurl.com/ybga4eq

    PS.
    I jeszcze takie pytanie, na które sam sobie będziesz musiał odpowiedzieć.
    Mianowicie z lektury twoich postów wnioskuję, że jesteś takim typowo polskim
    cwaniaczkiem, który "liznął" trochę zachodniego świata i bryluje
    "elokwencją*" oraz "inteligencją" na łamach usenetowej grupy , w związku z
    tym czy rodacy bądź tubylcy obili ci już gębę na obczyźnie, czy też jeszcze
    na spuszczenie bęcek ci się zbiera? :)

    * http://tinyurl.com/yf8ovpa

  • 109. Data: 2009-12-19 21:13:31
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message

    Valdi! Nie kompromituj sie juz! Konta w UK nie potrafiles otworzyc a
    wysmiewales sie z rodowitych brytyjczykow jakie to nowinki masz w
    poslce?:)))
    Moze to oni z ciebie mieli radoche:)) taki blazen loklany?:)

    > He he he nawet nie wyobrażasz sobie jak zdziwieni byli rodowici
    > Brytyjczycy,
    > którym pokazyłem w jak banalny sposób można zasilić telefon w Polsce za
    > pomocą mTransferu (telefon zasilałem z UK), bez wychodzenia z domu,
    > łażenia
    > do sklepu ze specialną kartą do doładowań itp. :] Sytuacja miała miejsce 6
    > miesięcy temu :/ A to zdziwinie reprezentowali ludzie jak na wyspiarzy
    > dość
    > zawansowni w nowinkach technicznych w szeroko rozumianej bankowości :]

    W Uk abonamenty sa tak tanie, ze pewnie twoi kumple rodowici brytole mieli
    na abo i nie kumali o co ci chodzi...
    Po drugie, 60% brytyjczykow robi doladowania kart prepayd za pomoca
    gotowki - brak mozliwosci sledzenia numeru do kogo nalezy.
    Po trzecie ja doladowywalem konto w uk sms'em juz 2002 roku. W bankoamtach
    taka mozliwosc pojawila soie w okolicy 2003 a platnosc karta (nie przelewem
    ale karta za darmo bez prowizji) online byla od 2002 roku....
    Moze to oni sie zdziwili jak Polska szybko osiagnela mozliwosc placenia
    online za telefon?:)))
    Karty do doladowania byly kiedys, ale to dawno bylo i byly dobre, teraz od
    dobrych kilku lat juz ich nie widze, w sklepie sie kupuje przy okazji
    zakupow doladowanie. Ale trzeba umiec powiedziec.... niestety w wiekszosci
    przypadkow po angielsku... wiec odpadasz.
    Swoja droga ten pokaz nowoczesnosci w twoim wykonaiu jak to w polsce jest
    "kosmicznie" musial byc niezly:)))

    > Ja tego nie neguję. Trochę się napatrzyłem jak to wygląda to i ówdzie i...
    > z ręką na serduchu mówię, że od nas inne kraje mogą się uczyć jak ta
    > bankowość powinna wyglądać.

    Czlowieku, jak napisalem wyzej, ty konta nie potrafiles zalozyc w UK a
    piszesz, jak powinna wygladac bankowosc?
    Komedia... normalnie Bareja na zywo:)))

  • 110. Data: 2009-12-19 21:15:20
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości grup

    > Jak wyzej pisalem, placilo sie baranie karta debetowa - wiesz co to? Zanim
    > w polsce pojawily sie karty debetowe w UK juz paypal opanowal ebay'a.

    Z tego co wiem, PayPal to okolice 1999-2000 roku. Karty debetowe były już
    wtedy w Polsce wydawane od kilku lat. W związku z tym kompletnie nie
    rozumiem co chciałeś przekazać w akapicie cytowanym powyżej.