  • 1. Data: 2008-08-26 20:00:22
    Temat: wybor miedzy mBankiem a Multibankiem - kredyt hipoteczny w grupie BRE
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Hej

    Czy z doświadczenia może ktoś doradzić, który kredyt wybrać?
    Mam decyzję o przyznaniu w obu tych bankach, obydwa z grupy BRE. No i chcę
    wybrać.
    Kredyt hipoteczny na 100%, franki.
    Szczególnie mam kłopot z ubezpieczeniami wokółkredytowymi - może ktoś z Was
    ma jakieś info, sugestię, na którą powinienem zwrócić uwagę?

    SIM

  • 2. Data: 2008-08-27 12:52:32
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Szczerze - oba te banki mają niemiłe kruczki w umowach.

    Multibank - jakies dziwne, dość bezsensowne obowiązkowe ubezpieczenie pbs.
    Można z niego zrezygnować, ale wtedy marża idzie w górę o 0,2pp.
    Porównując banki od razu tak założyłem (podniesienie marży jest tańsze niż
    ubezpieczenie) i okazało się że oferta Multi jest nieatrakcyjna w porównaniu
    z inymi bankami (choćby z mBankiem)

    mBank - sensowniejsze ubezpieczenie niż Multi, ale w umowie jest zapis, że
    cena obowiązkowego ubezpieczenia jest ustalona w TPiO mBanku. to oznacza że
    w każdej chwili zarząd mBanku może je dowolnie podnieść (co zapewne uczyni w
    sytuacji kłopotów finansowych - przypominam wprowadzenie opłat za przelewy).
    A tego nie lubię.
    Można zrezygnować z tego ubezpieczenia, ale wtedy marża idzie w górę o
    0,5pp. Znów właśnie tak założyłem i nagle mBank stał się bankiem z najwyższą
    marżą z banków które rozpatrywałem.

    Co jeszcze - nie można dostać umów z obu banków jednocześnie, trzeba z
    jednego zrezygnować.
    W umowie mBanku nie ma podanego kosztu kredytu i RRsO (nie wiem jak multi).
    Tego tez nie lubimy

    Generalnie - z powodu wyżej podanych powodów odpuściłem BRE.

    MichalL

  • 3. Data: 2008-08-28 09:33:59
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    > Czy z doświadczenia może ktoś doradzić, który kredyt wybrać?
    Doswiadczenia z Multi nie mam wiec nie potrafie powiedziec ale doswiadczenie
    z mBankiem niestety mam i niestety bardzo zle wiec nie polecam. Balagan
    (delikatnie mowiac) w centrali w Lodzi, zgubili dokumenty, ktore zalaczylem
    do wniosku i cala procedura wydluzyla sie do ponad miesiaca przez co o malo
    nie stracilem mieszkania (z winy banku przekroczylem termin umowy
    przedwstepnej mimo ze byl naprawde dlugi). Na koniec nikt nawet nie
    powiedzial przepraszam... Przy pierwszej dogodnej okazji im podziekuje i
    przeniose sie gdzies indziej.

  • 4. Data: 2008-08-28 16:51:41
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@m...mnie> napisał w wiadomości
> [...]
    > koniec nikt nawet nie powiedzial przepraszam... Przy pierwszej dogodnej
    > okazji im podziekuje i przeniose sie gdzies indziej.

    Podpisuje sie dwoma rękoma!
    Bałagan we wszystkim - wniosek Mój po miesiącu odrzucono bo analityk
    przeoczył że przerwa w pracy
    jednego wnioskodawcy była 17 dni a dopuszczalne jest 14 (apropos była to ta
    sama firma zmieniająca sie z
    SC na Sp. zoo). odmowa przyszła 5 dni przed spełnieniem warunku o 3
    miesiącach ciągłości pracy !!!
    Wybrałem mbank ze względu na większy sens jego ubezpieczenia, jednak po tej
    akcji nie składałem tam
    ponownie wniosku - przeniosłem papiery do Multi - inna obsługa i jak na
    razie 30% papierów mniej i 60%
    czasu krócej na analizę.
    Niepotrzebnie tylko robiłem operat do mbanku.
    A marża niska bez cudowania z Ładnym Domem...

    --
    MisiekK