  • 1. Data: 2002-08-12 21:34:48
    Temat: wycena nowego mieszkania w GE Banku Mieszkaniowym - problem
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Witam,

    W maju starałem się o kredyt na kupno nowego mieszkania w GE Banku
    Mieszkaniowym. Poważne wątpliwości wzbudził we mnie sposób wyceny mieszkania
    przez rzeczoznawcę:

    1. rzeczoznawca był z góry ustalony przez GE, nie chcieli słyszeć o żadnym
    innym wziętym z listy krajowej,

    2. rzeczoznawca zadzwonił bezpośrednio do mnie (w banku nie chceli dać mi do
    niego kontaktu) i poprosił mnie o kilkanaście zdjęć nowego mieszkania (!),
    ponieważ, jak powiedział: " nie ma za bardzo czasu, żeby obejrzeć mieszkanie
    osobiście",

    3. wycena została zrobiona na podstawie moich zdjęć.

    Kredyt wziąłem w innym banku i zastanawiam się teraz, czy mam szanse
    odzyskać 800 PLN za tą "wycenę". Myślę o pisemnej skardze do banku i żądaniu
    zwrotu kosztów wyceny, przynajmniej częściowej...zrobienie tych zdjęć też
    mnie kosztowało....Może skierować sprawę do arbitra bankowego ?

    Poradźcie proszę,

    Piotr

  • 2. Data: 2002-08-13 06:13:15
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Piotr" <p...@p...pl> wrote in message news:aj99j4$l85$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > Mieszkaniowym.
    > 1. rzeczoznawca był z góry ustalony przez GE, nie chcieli słyszeć o żadnym

    no chyba nie chciałeś sam wskazać osoby, która wycenie mieszkanie, na które
    bank daje kredyt ????

> [...]
    > niego kontaktu) i poprosił mnie o kilkanaście zdjęć nowego mieszkania (!),
    > ponieważ, jak powiedział: " nie ma za bardzo czasu, żeby obejrzeć

    to ich ryzyko - jeśli przedstawiłbyś ładne zdjęcia, a mieszkanie byłoby
    ruiną, to po prostu za jakiś czas mógłbyś się na nich wypiąć, zostawić
    mieszkanie i przestać spłacać kredyt

    > 3. wycena została zrobiona na podstawie moich zdjęć.

    i bardzo dobrze - przynajmniej nie traciłeś czasu na jakieś wizyty
    rzeczoznawców

> [...]
    > zwrotu kosztów wyceny, przynajmniej częściowej...zrobienie tych zdjęć też
    > mnie kosztowało....Może skierować sprawę do arbitra bankowego ?

    obawiam się, że występując o kredyt byłeś uprzedzony o kosztach - no i
    zdecydowałeś się na nie ...
    poza tym, przecież bank dokonał wyceny więc ma prawo do wynagrodzenia za
    nie...

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-13 06:26:20
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    Piotr Orzechowski wrote:

    > no chyba nie chciałeś sam wskazać osoby, która wycenie mieszkanie, na które
    > bank daje kredyt ????

    Jak to nie?
    Ja dostalem liste z BPH ok 50 rzeczoznawcow.
    Z tych 50 wybralem sobie sam.
    Z kazdym z ktorym sie kontaktowalem negocjowalem cene uslugi.
    Nie tak to powinno wygladac?

    > do
    > mieszkanie

    Nie powinienes sie na to godzic. Jego psim obowiazkiem jest mieszkanie
    obejrzec na miejscu.
    Zdjecia ma sobie zrobic sam, na miejscu.

    > to ich ryzyko - jeśli przedstawiłbyś ładne zdjęcia, a mieszkanie byłoby
    > ruiną,

    No wlasnie! Co to za rzeczoznawca! Jasnowidz, chyba :)

    > to po prostu za jakiś czas mógłbyś się na nich wypiąć, zostawić
    > mieszkanie i przestać spłacać kredyt

    tego nie jestem pewien :)

    > i bardzo dobrze - przynajmniej nie traciłeś czasu na jakieś wizyty
    > rzeczoznawców

    IMHO dobrze jest dla obu stron, jesli taka wycena mozliwie bliska jest
    prawdy, a wlasciwie bliska kwoty jaka zaplacisz za mieszkanie..

> [...]
    > zdecydowałeś się na nie ...
    > poza tym, przecież bank dokonał wyceny więc ma prawo do wynagrodzenia za

    Tutaj racja. Nikt cie nie zmuszal do placenia tych 800 PLN. Mogles sie w
    tym miejscu nie zgodzic.
    Chyba jednak nie ta wycen byla powodem zmiany kredytodawcy?

    Pozdr
    Krz

  • 4. Data: 2002-08-13 06:52:14
    Od: "Dracor" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwrotu kosztów wyceny, przynajmniej częściowej...zrobienie tych zdjęć też
    > mnie kosztowało....Może skierować sprawę do arbitra bankowego ?
    Chyba nic z tym nie zrobisz, te zdjecia to jest jego DOWOD, ze robil wycene,
    bo
    chyba tak sie powinno robic. Ja wzialem kredy w GE 2 lata temu, i tez odnioslem
    wrazenie, ze wycena to jeden z ich slabszych punktow ;-)
    Staralem sie o okreslona kwote, tez na nowe mieszkanie, a Pan Wyceniacz
    (polglowek i nierob) wycenil nn 80% kwoty. Bo jak sie okazalo jedyne co zrobil
    to podzwonil po agencjach nieruchmosci pytajac o srednia cene metra
    kwadratowego w okreslonej okolicy Krakowa, no i z tego mu wyszlo, ze nie dadza
    mi wiecej. Jednak pozniej zmienili zdanie i dali wiecej, ale co nerwy to nerwy,
    tymbardziej ze mialem juz podpisana umowe przedwstepna z developerem
    i "scigaly" mnie terminy.
    Kazdemu odradzam ten bank, jedyny plus to to, ze splata jest po srednim
    kursie NBP, reszta to tragednia (nie kompetentna obsluga, wysokie
    oprocentowanie etc)

    Pozdrawiam Dracor.

  • 5. Data: 2002-08-13 07:50:08
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Szpunar" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym miejscu nie zgodzic.
    > Chyba jednak nie ta wycen byla powodem zmiany kredytodawcy?

    GE wpierw wycenił mieszkanie, co kosztowało mnie 800 PLN, a potem
    stwierdził, że nie mam zdolności kredytowej...
    Kredyt wziąłem bez problemu w PKO BP i nie była tam potrzebna wycena...
    Co bank to obyczaj :)

    Piotr

  • 6. Data: 2002-08-13 08:01:46
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Piotr" <p...@p...pl> wrote in message news:ajadl9$jd$1@news.tpi.pl...
    > GE wpierw wycenił mieszkanie, co kosztowało mnie 800 PLN, a potem
    > stwierdził, że nie mam zdolności kredytowej...
    > Kredyt wziąłem bez problemu w PKO BP i nie była tam potrzebna wycena...

    hmmm.. no to w takim przypadku zastanowiłbym się nad składaniem odwołania

    niby to twoja wina, bo powinieneś najpierw poprosić o zbadanie zdolności
    kredytowej, a później składać wniosek o kredyt, ale jeśli wstępnie
    powiedzieli (napisali) , że powinieneś kredyt otrzymać, a później po
    wpłaceniu 800 zł odmówili, to można się przyczepić (ale wątpię, aby GE był
    tak dobry i zwrócił pieniążki)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2002-08-13 11:34:25
    Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>

    Tue, 13 Aug 2002 08:26:20 +0200, Krzysztof Szpunar
    <s...@i...pl> pisze:

    >No wlasnie! Co to za rzeczoznawca! Jasnowidz, chyba :)
    Dokładnie tak! Kiedyś wyczytałem o trzech elementach,
    które mają największy wpływ na cenę nieruchomości.
    Pierwsza to: Lokalizacja
    Druga: lokalizacja
    Trzecia: lokalizacja
    Reszta elementow ma drugorzędne znaczenie.
    A lokalizacji ze zdjęć nijak wywnioskować nie można.

    Bo ze zdjęć nie wynika, jaki jest widok z poszczególnych
    okien, którędy biegnie droga do śmietnika, jak jest z
    miejscami parkingowymi i cała masą niezwykle
    ważnych detali.

    Wiesz co, podaj namiary na tego "rzeczoznawcę", myślę,
    że się nim korporacja rzeczoznawców zainteresuje.

    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą