  • 41. Data: 2008-03-30 17:16:50
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fsnqg6$eo6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Chodzi o ręczny imprinter na którym na papierze samokopiującym odbija się
    > dane z karty.
    > Ostatnio w Polsce widziałem jakoś tak pod koniec XX wieku.

    > Nie wiem, ale też jestem ciekaw.
    > Przecież tego się ręcznie nie wpisuje tylko odbija na papierze?

    A widziałeś, jak wyglądają znaki aoAODß odbite na żelazku? A jeszcze
    fajniej, jak płacisz przez telefon i musisz kobiecie przedyktować, co jest
    na karcie. Zapewniam Cię, że taka konsultantka w USA nie ma pojęcia, co to
    jest "umlaut", a tym bardziej, jak to coś wpisać z klawiatury.

    Dlatego systemy rozliczeniowe z zasady nie obsługują znaków narodowych, i
    tak jest dla wygody wszystkich, również użytkownika :)

    k.

  • 42. Data: 2008-03-30 17:38:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > A widziałeś, jak wyglądają znaki aoAODß odbite na żelazku?

    A co to kogo obchodzi? Wygladaja zupelnie dobrze, lepiej niz greka.

    > A jeszcze
    > fajniej, jak płacisz przez telefon i musisz kobiecie przedyktować, co
    > jest na karcie.

    To zupelnie inna sprawa, mi sie zdaza dyktowac "Chris" bo "Krzysztof"
    jest nie do pokonania, i nie ma tu zadnych magicznych znakow.
    Znajomemu zawsze pisali Tomas Z. zamiast Tomasz itd.

    Jasne jest ze posiadacz karty powinien wiedziec jak ma podyktowac
    swoje imie i nazwisko, to ma sie nijak do karty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2008-03-30 18:05:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > To zupelnie inna sprawa, mi sie zdaza dyktowac

    Co ci się robi?

    MJ

  • 44. Data: 2008-03-30 21:17:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Co ci się robi?

    Brak ogonow zle wplywa na OCR, przyznaje, ale chyba sie juz nie naucze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2008-03-30 21:28:54
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 30 Mar 2008 23:17:32 +0200, name: Krzysztof Halasa:

    > Brak ogonow zle wplywa na OCR, przyznaje, ale chyba sie juz nie naucze.

    Do "zdarza" nie potrzeba ogonków. IMHO :)
    No chyba, że masz namyśli OCR=organoleptyczne wykrywanie błędów.
    Sam muszę przyznać, że robię coraz więcej byków i dopiero ponowne
    przeczytanie tekstu pozwala mi je wykryć, a i to nie zawsze :(

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 46. Data: 2008-03-31 10:25:25
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie potwierdzam.
    > Chyba ze chodzi o znaki narodowe np. japonskie, tego nie sprawdzalem.

    W przypadku znaków niełacińskich w imionach i nazwiskach zdaje się, że
    na kartach płatniczych stosuje się transliterację.

    K.

  • 47. Data: 2008-03-31 10:51:24
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "dl" <q...@n...cy> wrote in message
    > Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości
    >
    > A czego dokładnie nie chcą wytłoczyć na karcie? Tzn. chodzi o "za długie"
    > nazwisko, czy o jakieś specyficzne znaki?

    Przeciez karta nie jest dokumentem identyfikacyjnym, wiec co za problem dla
    banku okreslic to jako "identyfikator klienta nadrukowany na karcie
    platniczej". Czy ktorys bank byl taki glupi, ze stwierdzil, ze wydrukuje
    imie i nazwisko na karcie (mimo oczywistych ograniczen)?

    pozdr

  • 48. Data: 2008-03-31 12:04:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miroo <m...@C...LETTERSpl> writes:

    > Do "zdarza" nie potrzeba ogonków. IMHO :)
    > No chyba, że masz namyśli OCR=organoleptyczne wykrywanie błędów.

    Mam na mysli kontrole przed wyslaniem, w tej brak ewentualnych (tu
    akurat zbednych) ogonow przeszkadza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2008-03-31 13:42:37
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Z pisze:

> [...]
    > platniczej". Czy ktorys bank byl taki glupi, ze stwierdzil, ze wydrukuje
    > imie i nazwisko na karcie (mimo oczywistych ograniczen)?

    na karcie znajduja sie imie i nazwisko, a o sa dane osobowe, ktore
    ustawa wymaga by byly poprawne. jesli na karcie mialby byc identyfikator
    jakis, to by byl napis "identyfikator". akt notarialny tez nie jest
    dokumentem identyfikacyjnym, a dane osobowe musza sie zgadzac

  • 50. Data: 2008-03-31 15:39:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sarpedon wrote:

    > w umowie nie ma takowego zapisu

    > takiego tez nie ma

    Bank zawsze może po prostu zerwać umowę, narażając się na odszkodowanie dla
    Ciebie. Jak myślisz, jak duże straty poniesiesz?

    p. m.