  • 1. Data: 2011-03-21 19:27:26
    Temat: zaginiony przelew
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Wykonalem sobie o 8 rano przelew 9000zl z mbanku do raiffeisenu. Zgodnie
    ze wszystkimi prawidlami sztuki, powinien dotrzec najpozniej o 16. A
    tymczasem do teraz go nie ma. Co moglo pojsc nie tak? Numer konta na
    100% dobry, bo wlasnie sprawdzilem dwa razy.

  • 2. Data: 2011-03-21 19:54:28
    Temat: Re: zaginiony przelew
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-21 20:27, neoniusz pisze:
> [...]
    > tymczasem do teraz go nie ma. Co moglo pojsc nie tak? Numer konta na
    > 100% dobry, bo wlasnie sprawdzilem dwa razy.

    Hm, chyba ze jakos nieszczesliwie trafilo do KIR na III sesje, a ona
    wychodzi dopiero po 17:30 podczas gdy ostatnia sesja w Raiffim to 16:00.
    Chyba za bardzo sie zasugerowalem kiedykasa.pl.

  • 3. Data: 2011-03-21 20:06:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup

    > Hm, chyba ze jakos nieszczesliwie trafilo do KIR na III sesje, a ona
    > wychodzi dopiero po 17:30 podczas gdy ostatnia sesja w Raiffim to 16:00.
    > Chyba za bardzo sie zasugerowalem kiedykasa.pl.

    Jak wklepywałeś przelew z mBanku o 8:00 to powinien iść II sesją.

  • 4. Data: 2011-03-21 20:55:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2011 2:27 PM, neoniusz wrote:
    > Wykonalem sobie o 8 rano przelew 9000zl z mbanku do raiffeisenu. Zgodnie
    > ze wszystkimi prawidlami sztuki, powinien dotrzec najpozniej o 16

    taaak???
    chyba jednak nie.
    zajrzyj do regulaminu ile czasu mbank ma na wykonanie przelewu.

  • 5. Data: 2011-03-21 21:13:58
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-21 21:55, witek pisze:

    > taaak???
    > chyba jednak nie.
    > zajrzyj do regulaminu ile czasu mbank ma na wykonanie przelewu.

    "Zlecenia Posiadacza rachunku sa realizowane najpozniej w najblizszym
    dniu roboczym, po dniu w ktorym zostały złozone."

  • 6. Data: 2011-03-21 21:26:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2011 4:13 PM, neoniusz wrote:

    > "Zlecenia Posiadacza rachunku sa realizowane najpozniej w najblizszym
    > dniu roboczym, po dniu w ktorym zostały złozone."

    czyli zgodnie ze wszystkimi prawidłami sztuki mBank ma 6 sesji na
    wykopanie twoich pieniedzy. 3 w dniu złożenia i 3 w nasteonym dniu roboczym.
    Raiffeisen tez pewnie nie gwarantuje zaksięgowania w 5 minut po
    przyjeciu sesji elixiru. Zwykle w tym samym dniu lub w dniu nastepnym.
    Razem rzecz biorąc, wysłane w dzien X moze pojawić się w dzień
    X+3+weekend, a nie o 16.

  • 7. Data: 2011-03-22 08:11:54
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

> [...]
    > nastepnym.
    > Razem rzecz biorąc, wysłane w dzien X moze pojawić się w dzień

    Ale ma wykonać przelew bez zbędnej zwłoki. Więc jeśli tak się nie
    stało (istniała techniczna możliwość wykonania tego samego dnia)
    to bank powinien się wytłumaczyć i wskazać przyczynę.
    I banki tak robią - ja w takich przypadkach domagam się wyjaśnień
    i je dostaję (nawet od EB...).

    A należy to robić, ponieważ "powszechną praktyką wszystkich banków
    jest realizacja przelewów tego samego dnia, o ile tylko sesje
    ELIKSIR pozwalają".

    witrak()

  • 8. Data: 2011-03-22 11:40:06
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-22 09:11, witrak() pisze:
    > Ale ma wykonać przelew bez zbędnej zwłoki.

    Przyszedl teraz, sesja o 12:00, czyli po 28h od zlozenia dyspozycji.

  • 9. Data: 2011-03-22 12:51:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/22/2011 3:11 AM, witrak() wrote:

    > Ale ma wykonać przelew bez zbędnej zwłoki.

    A co to znaczy?
    To jest wszystko i nic.

> [...]
    > to bank powinien się wytłumaczyć i wskazać przyczynę.
    > I banki tak robią - ja w takich przypadkach domagam się wyjaśnień

    czyli robia popularne kopiuj wklej dla upierdliwych klientow.

    > A należy to robić, ponieważ "powszechną praktyką wszystkich banków
    > jest realizacja przelewów tego samego dnia, o ile tylko sesje
    > ELIKSIR pozwalają".

    praktyka praktyka, co nie oznacza, ze mozna na niej polegac.
    Szczegolnie jak sie robi przelew do ZUS czy US to sie na praktyce mozna
    niezle przejechac.

  • 10. Data: 2011-03-22 13:00:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-22 13:51, witek pisze:

    > praktyka praktyka, co nie oznacza, ze mozna na niej polegac.
    > Szczegolnie jak sie robi przelew do ZUS czy US to sie na praktyce mozna
    > niezle przejechac.

    Akurat w tym przypadku trudno się przejechać, bo liczy się data zlecenia
    przelewu.

    --
    Liwiusz