  • 11. Data: 2016-06-01 17:17:37
    Temat: Re: zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/31/2016 1:56 AM, Krzysiek wrote:
    > Znajomy z Chin przyjezdza do Polski - zastanawia sie jak bedzie mogl wyplacac
    gotowke.

    > Ma chinska karte kredytowa Visa/MC (nie wiem ktora), nie ma karty debetowej (tylko
    lokalny UnionPay).
    > Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.
    > Czy moze:
    > - korzystac z cash back w sklepach - czy czasem ta usluga nie jest dostepna tylko
    dla "polskich" kart?
    > - czy jest (np. w Warszawie) punkt/kantor gdzie mozna dokonac wyplaty PLN a
    transakcja bedzie potraktowana jako bezgotowkowa?

    > Dzieki za informacje:)

    Niech sprawdzi jaki ma limit wypłat gotówkowych na karcie i jaką
    prowizję za to zapłaci.
    Zwykle limit wypłat gotówki jest znacznie niższy niż limit samej karty i
    zwykle strasznie sie to nie opłaca

    Nie powinno być problemu, o ile karta dopuscza taką możliwość no i
    cokolwiek ma jeszcze dostępnego na tej karcie.

    Cashback w przypadku kredytowej może nie zadziałać.
    Inną metodę, którą dosyć dawno przetestowałem było kupienie czegos w
    skelpie po czym oddanie tego. Czasami oddawali w gotówce zamiast zwrotu
    na kartę.

    Na jego miejscu przyjechałbym jednak z gotówką w kieszeni lub zapewnił
    sobie jakies zapasowe zródło transferu zeby sie nie obudził z ręką w...
    jeśli gotówki nie uda mu się wypłacić.

    Wszystko zależy od tego jakich ma znajomych w Polsce.
    Niech zrobią zakupy jego kartą a jemu dadzą gotówkę do ręki.