  • 1. Data: 2008-01-07 10:50:26
    Temat: zgoda banku na wykreslenie hipoteki i...
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    po spłaceniu kredytu mieszkaniowego/hipotecznego bank zwolnił zabezpieczenia
    (weksle) i przysłał dokument "zgoda na wykreślenie hipoteki".

    z tym papierem, i pewnie z setką innych muszę iść do sądu, wydział ksiąg
    wieczystych.

    pytanie:

    co robi się dalej?
    czy TYLKO wykreśla się hipotekę na bank?
    czy też dalej przepisuje się ją na właściciela mieszkania, czyli mnie?

    a może jest wybór: wykreślenie i brak wpisów hipotecznych - albo - wpis na
    właściciela mieszkania?

    i jeśli jest wybór to co zrobić lepiej?
    co powoduje mniejsze koszty (teraz i w przyszłości)?
    oraz co sprawi więcej/mniej problemów w przyszłości przy ewentualnej
    sprzedaży mieszkania?

    bardzo dziękuję za pomoc i wskazówki.

    PS zdaję sobie sprawę, że nie do końca ta grupa, ale liczę na wasze
    doświadczenie oraz na opinie osób udzielających w bankach kredyty
    hipoteczne. jeszcze raz dziękuję.

  • 2. Data: 2008-01-07 11:04:51
    Temat: Re: zgoda banku na wykreslenie hipoteki i...
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Konrad N.S. pisze:
> [...]
    > czy TYLKO wykreśla się hipotekę na bank?
    > czy też dalej przepisuje się ją na właściciela mieszkania, czyli mnie?

    Eeee? Nie pomyliłeś czegoś?

    WG mnie sytuacja była taka:
    Mieszkanie było Twoje, ale była adnotacja ("hipoteka") że bank ma prawo
    Ci mieszkanie zabrać, jakbyś kredytu nie spłacał.
    I teraz chodzi *tylko* o to żeby tą adnotację wykreślić.
    Niczego nie przepisujesz.
    KJ

  • 3. Data: 2008-01-07 11:19:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Konrad N.S. pisze:
> [...]
    > hipoteki".
    >
    > z tym papierem, i pewnie z setką innych muszę iść do sądu, wydział ksiąg

    Tylko z tym. No i jeszcze formularzem i kilkoma biletami NBP.

    > pytanie:
    >
    > co robi się dalej?

    Czeka na potwierdzenie wykreślenia wpisu (przysyłają polecony).

    > czy TYLKO wykreśla się hipotekę na bank?

    Wykreśla się z księgi wieczystej twojej nieruchomości wpis
    zabezpieczenia na rzecz banku.

    > czy też dalej przepisuje się ją na właściciela mieszkania, czyli mnie?

    Znaczy się chcesz sam sobie udzielić kredytu i zabezpieczyć go sobie na
    swoim własnym mieszkaniu? ;->

    > a może jest wybór: wykreślenie i brak wpisów hipotecznych - albo - wpis
    > na właściciela mieszkania?

    Wpisy to różne obciążenia - chcesz sam sobie na siebie obciążyć
    nieruchomość??

  • 4. Data: 2008-01-07 12:14:39
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

> [...]
    > Ci mieszkanie zabrać, jakbyś kredytu nie spłacał.
    > I teraz chodzi *tylko* o to żeby tą adnotację wykreślić.

    być może, a ponieważ błądzę - pytam tutaj.

    na mieszkanie brałem kredyt. zabezpieczeniem były dwa weksle, a także bank
    żądał ustanowienia hipoteki, wpisu do ksiąg wieczystych, co wymagało wizyty
    w sądzie, wydział kw.

    teraz, szczęśliwie i szybko, spłaciłem kredyt, a bank wystawił mi laurkę
    rozliczenia się z kredytu.
    dostałem też wspomniane pismo "zgoda na wykreślenie hipoteki" (zwykłej i
    kaucyjnej).

    i teraz nie wiem, co dalej. to znaczy już wiem dzięki Tobie więcej trochę.

  • 5. Data: 2008-01-07 15:04:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konrad N.S. wrote:
> [...]
    > kaucyjnej).
    >
    > i teraz nie wiem, co dalej. to znaczy już wiem dzięki Tobie więcej trochę.

    Nic więcej. w księdze już od dawna ty figurujesz jako właściciel skoro
    kupiłeś to mieszkanie, teraz tylko wykreślić hipotekę trzeba.

  • 6. Data: 2008-01-10 18:15:33
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    wiadomości news:7de955-6uo.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tylko z tym. No i jeszcze formularzem i kilkoma biletami NBP.

    byłem - bilety nbp trzeba było zamienić na znaczki/znaki sądowe, 200pln...
    trochę mnie kwota przytłoczyła.

  • 7. Data: 2008-01-20 22:23:47
    Od: "Grzegorz Hul" <g.hul[wytnij]@o2.pl>

> [...]
    > kaucyjnej).
    >
    > i teraz nie wiem, co dalej. to znaczy już wiem dzięki Tobie więcej trochę.

    Musisz z tym iść do sądu, zapłacisz za to 100 zł (czyli połowę tego co za
    wpis - teraz jest stała opł 200 zł). Pewnie będziesz musiał napisać wniosek,
    ale myślę, że wystarczy taki prosty: w związku ze spłatą kredytu
    zaciągniętego w banku x i załączonym pismem bankowym wnoszę o wykreślenie
    hipoteki na rzecz banku x.

    Grzegorz Hul
    szukasz kredytu hipotecznego
    - zapraszam na moją stronę: