-
41. Data: 2002-01-13 21:06:10
Temat: Re: Centra Zapasowe ?
Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
"Tomasz Nowak" <n...@p...com> writes:
> Będę polemizował. Oznacza to że wszystkie transakcje przetwarzasz równolegle
> w dwóch rozdzielnych lokalizacjach ????
> Nie słyszałem o takim rozwiązaniu w dużym systemie. Oczywiście dla małych
> instalacji Windows, Unix jest to możliwe. Ale dużych systemów za drogie.
> Musi (praktycznie) istnieć czas po którym automat zdecyduje że nastąpiła
> awaria i przełącza się na zapas.
Ja tam nie wiem co akurat tamte konkretne plany zakladaja, ani nie
slyszalem o takim rozwiazaniu w malym systemie (Windows???), ale
normalnie to jest tak, ze masz kilka serwerow baz danych polaczonych
routerami transakcyjnymi z klientami, i one pracuja jednoczesnie
(tzn. jednoczesnie wykonuja wszystkie transakcje). Awaria jednego
z serwerow objawia sie tylko na koncowkach odpowiednich osob, zadne
tam kasjerki itp. nawet o niej nie wiedza. Serwer, ktory wroci do
zycia, wykonuje transakcje wykonane w czasie swej awarii przez inne
serwery (znajdujace sie w backlogu routerow) i jest gotow do pracy.
Naturalnie routery transakcyjne takze sa zdublowane, by ich awaria
nie polozyla systemu.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
-
42. Data: 2002-01-19 22:03:48
Temat: Odp: Centra Zapasowe ?
Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com>
> >Ważne są systemy autoryzacyjne i dostępowe dla klienta.
> >Taki np. podsystem do produkcji kart lub zestawień nie ma znaczenia czy
> >zacznie pracować po 1 godzinie czy 3 dniach.
>
> Oj nie wiem, nie wiem. Niektórzy czytelnicy pbb mogli by już uznać, że
> otrzymanie karty 3 dni póżniej to już powód by zrezygnować z usług danego
> banku ;)
Wydaje mi się że Banki i tak mają dosyć czasu na wypełnienie produkcji karty
w trybie normalnym. W końcu potrafią to robić w trybie expresowym
(najczęściej 2 razy szybciej). Tak więc mają takie możliwości.
Karty expresowe które nie wyjdą o czasie zostaną zaopatrzone w dodatkowy
list z przeprosinami i anulacja opłat i jest ok. Myślę że 99% listowiczów to
zaakceptuje. To świadczy o profesjonalizmie Banku i umiejętnym (rozsądnym)
wydawaniu pieniędzy (to też plus).
Tomasz
-
43. Data: 2002-01-19 22:06:45
Temat: Odp: Centra Zapasowe ?
Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com>
Użytkownik Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a1pgdr$13jo$...@p...acn.pl...
> In article <a1p5h1$t4j$1@sunsite.icm.edu.pl>, Tomasz Nowak wrote:
> >> Przy okazji, ciekaw jestem który bank ma completne CallCenter w dwóch
> >> lokalizacjach i jak sobie radzi z obsługą zwykłych numerów (nie 080x).
> >
> >Co do numerów to wydaje mi się że jest to przewidziane w planach
awaryjnych
> >i w takiej sytuacji wystarczy przekierowanie na centrali telefonicznej.
> >Możliwe ś anawet przekierowania pomiędzy strefami kierunkowymi.
>
> Ja wiem, że to jest możliwe. I nie jest to jedyne rozwiązanie. Ciekaw
> jestem po prostu, czy i które rozwiązania stosowane są w praktyce.
To już mogłeś sam się domyślić ze są stosowane - inaczej jak poinformować
klientów o nowym numerze telefonu.
W takich sytuacjach liczą się godziny ...... przechodzące w dni przy
gorszych procedurach.
Sami określcie jaki czas bylibyście w stanie zaakceptować nie mając dostępu
do swoich pieniędzy w Banku.
Tomasz