eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Centra Zapasowe ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 41. Data: 2002-01-13 21:06:10
    Temat: Re: Centra Zapasowe ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Tomasz Nowak" <n...@p...com> writes:

    > Będę polemizował. Oznacza to że wszystkie transakcje przetwarzasz równolegle
    > w dwóch rozdzielnych lokalizacjach ????
    > Nie słyszałem o takim rozwiązaniu w dużym systemie. Oczywiście dla małych
    > instalacji Windows, Unix jest to możliwe. Ale dużych systemów za drogie.
    > Musi (praktycznie) istnieć czas po którym automat zdecyduje że nastąpiła
    > awaria i przełącza się na zapas.

    Ja tam nie wiem co akurat tamte konkretne plany zakladaja, ani nie
    slyszalem o takim rozwiazaniu w malym systemie (Windows???), ale
    normalnie to jest tak, ze masz kilka serwerow baz danych polaczonych
    routerami transakcyjnymi z klientami, i one pracuja jednoczesnie
    (tzn. jednoczesnie wykonuja wszystkie transakcje). Awaria jednego
    z serwerow objawia sie tylko na koncowkach odpowiednich osob, zadne
    tam kasjerki itp. nawet o niej nie wiedza. Serwer, ktory wroci do
    zycia, wykonuje transakcje wykonane w czasie swej awarii przez inne
    serwery (znajdujace sie w backlogu routerow) i jest gotow do pracy.
    Naturalnie routery transakcyjne takze sa zdublowane, by ich awaria
    nie polozyla systemu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator


  • 42. Data: 2002-01-19 22:03:48
    Temat: Odp: Centra Zapasowe ?
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com>

    > >Ważne są systemy autoryzacyjne i dostępowe dla klienta.
    > >Taki np. podsystem do produkcji kart lub zestawień nie ma znaczenia czy
    > >zacznie pracować po 1 godzinie czy 3 dniach.
    >
    > Oj nie wiem, nie wiem. Niektórzy czytelnicy pbb mogli by już uznać, że
    > otrzymanie karty 3 dni póżniej to już powód by zrezygnować z usług danego
    > banku ;)

    Wydaje mi się że Banki i tak mają dosyć czasu na wypełnienie produkcji karty
    w trybie normalnym. W końcu potrafią to robić w trybie expresowym
    (najczęściej 2 razy szybciej). Tak więc mają takie możliwości.
    Karty expresowe które nie wyjdą o czasie zostaną zaopatrzone w dodatkowy
    list z przeprosinami i anulacja opłat i jest ok. Myślę że 99% listowiczów to
    zaakceptuje. To świadczy o profesjonalizmie Banku i umiejętnym (rozsądnym)
    wydawaniu pieniędzy (to też plus).

    Tomasz




  • 43. Data: 2002-01-19 22:06:45
    Temat: Odp: Centra Zapasowe ?
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com>


    Użytkownik Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a1pgdr$13jo$...@p...acn.pl...
    > In article <a1p5h1$t4j$1@sunsite.icm.edu.pl>, Tomasz Nowak wrote:
    > >> Przy okazji, ciekaw jestem który bank ma completne CallCenter w dwóch
    > >> lokalizacjach i jak sobie radzi z obsługą zwykłych numerów (nie 080x).
    > >
    > >Co do numerów to wydaje mi się że jest to przewidziane w planach
    awaryjnych
    > >i w takiej sytuacji wystarczy przekierowanie na centrali telefonicznej.
    > >Możliwe ś anawet przekierowania pomiędzy strefami kierunkowymi.
    >
    > Ja wiem, że to jest możliwe. I nie jest to jedyne rozwiązanie. Ciekaw
    > jestem po prostu, czy i które rozwiązania stosowane są w praktyce.

    To już mogłeś sam się domyślić ze są stosowane - inaczej jak poinformować
    klientów o nowym numerze telefonu.
    W takich sytuacjach liczą się godziny ...... przechodzące w dni przy
    gorszych procedurach.
    Sami określcie jaki czas bylibyście w stanie zaakceptować nie mając dostępu
    do swoich pieniędzy w Banku.


    Tomasz



strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1