  • 1. Data: 2008-05-10 06:46:56
    Temat: Re: Air France i platnosc karta
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):
    > Ceny na stronie www.airfrance.pl podane w pln.
    > Wiecie może, czy obciązają rachunek karty w pln, czy może obciązają w euro?
    > Bo wtedy takie dwukrotne przewalutowanie może być miną przy płatności kartą roz
    > liczaną $ .
    > JaC

    Tylko pamiętaj że właściciel karty musi być jednym z pasażerów. Nie można na
    ich stronie kupić biletu dla osoby trzeciej (kogoś o innym nazwisku).

    --
    Sinus

  • 2. Data: 2008-05-10 08:58:18
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko pamiętaj że właściciel karty musi być jednym z pasażerów. Nie można
    > na
    > ich stronie kupić biletu dla osoby trzeciej (kogoś o innym nazwisku).

    Można, ja tak kupowałem nie raz.

    marekz

  • 3. Data: 2008-05-10 09:32:49
    Temat: Re: Air France i bagaz [OT]
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    [OT] ale skorzystam z Waszego doświadczenia: ile bagazu mozna wziąć na Air France
    bez dopłat?
    Jest ewentualnie coś takiego jak ryczałt na sprzęt sportowy (konkretnie nurkowy)?
    JaC
    PS. FUT pl.rec.turystyka.tramping

    -----

  • 4. Data: 2008-05-10 10:01:00
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > [OT] ale skorzystam z Waszego doświadczenia: ile bagazu mozna wziąć na
    > Air France bez dopłat?
    > Jest ewentualnie coś takiego jak ryczałt na sprzęt sportowy (konkretnie
    > nurkowy)?

    To zależy od kierunku (transatlantckie, karaiby itp. mają wyższe limity z
    tego co pamiętam). Chyba min. 25 kg, max 32 kg. na najtańszych biletach. Dla
    wyższych kategorii biletów i ewentualnie kart F-B, są wyższe limity.

    O ryczałcie na sprzęt nurkowy nic nie wiem.

    marekz

  • 5. Data: 2008-05-10 11:44:13
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Można, ja tak kupowałem nie raz.

    Cytat ze strony:

    Czy mogę zarezerwować przelot dla innej osoby?
    W związku z oszustwami związanymi z używaniem kart kredytowych, Air France
    nie akceptuje płaności od osób trzecich (jeśli właściciel karty kredytowej nie
    jest jednym z pasażerów). Wyjątek: Pozwalamy na płatność dla członków rodziny
    o takim samym nazwisku.Upewnij się, że członek rodziny weźmie ze sobą na
    ltonisko identyfikator, który podałeś przy dokonywaniu rezerwacji (dotyczy to
    tylko e-biletów).

    --
    Sinus

  • 6. Data: 2008-05-10 12:03:16
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > ltonisko identyfikator, który podałeś przy dokonywaniu rezerwacji (dotyczy

    Ostatni zakup "nie na siebie" robiłem w AF w grudniu 2007. Albo zmieniło się
    to od tamtej pory, albo to co jest napisane nie ma przełożenia na
    rzeczywistość. Ta druga możliwość wydaje mi się bardziej prawdopodobna. Nie
    wydaje mi się możliwe aby zablokowano możliwośc płatności za kogoś innego.
    Można wprowadzać utrudnienia, typu brak przysyłania id biletu i konieczność
    odebrania go na lotnisku, ale zablokowanie całkowite takiej możliwości
    wydaje mi się mało prawdopodobne. Zresztą nie wiem nawet czy jest to
    technicznie wykonalne, zakładając, że do AF trafia tylko wynik autoryzacji,
    a nie dane karty.

    Tym "identyfikatorem" w przypadku płatności za osobę nie będącą właścicielem
    karty, był po prostu jej paszport.

    marekz

  • 7. Data: 2008-05-10 15:29:01
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > wydaje mi się mało prawdopodobne. Zresztą nie wiem nawet czy jest to
    > technicznie wykonalne, zakładając, że do AF trafia tylko wynik autoryzacji,

    Autoryzacja by pewnie przeszła, ale na lotnisku mogą chcieć zobaczyć tą kartę.
    Jestem uczulony na to, bo kiedyś kupowałem koleżance bilet w China Airlines,
    autoryzacja była i kasę z karty ściągnęli, natomiast na lotnisku chcieli
    zobaczyć tą kartę. No i nie wydali jej karty pokładowej - musiała kupić nowy
    bilet. Kasę oddali dopiero po 2 miesiącach, po reklamacji.

    > Tym "identyfikatorem" w przypadku płatności za osobę nie będącą właścicielem
    > karty, był po prostu jej paszport.

    Paszport właściciela karty? Okazany przy check-in?

    --
    Sinus

  • 8. Data: 2008-05-10 15:36:55
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > nowy
    > bilet. Kasę oddali dopiero po 2 miesiącach, po reklamacji.

    Dziwne? Co w przypadku gdyby karta zaginęła lub uległa zniszczeniu w
    międzyczasie? Bardzo dziwny przypadek. Jeszcze nigdy w żadnych liniach nie
    zdarzyło mi się aby chcieli ode mnie karty, która płaciłem za bilet, w
    części przypadków zresztą nie pamiętałbym która to była lub nie miałbym jej
    przy sobie. Faktem jest, że akurat China Airlines nie miałem jeszcze okazji
    podróżować, ale np. AF niejednokrotnie.

    > Paszport właściciela karty? Okazany przy check-in?

    Paszport pasażera.

    marekz

  • 9. Data: 2008-05-10 17:19:15
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > przy sobie. Faktem jest, że akurat China Airlines nie miałem jeszcze okazji

    Najciekawsze jest to że data ważności karty skończyła się 4 miesiące przed
    lotem - i koleżanka tłumaczyła że tę kartę trzeba było zwrócić do banku, ale
    byli nieugięci. Reklamacja też była drogą przez mękę bo linie swoją siedzibę
    mają na Tajwanie, w Polsce żadnego przedstawicielstwa. Ale udało się, po
    wymianie kilkunastu maili i telefonach, zrobili zwrot na kartę (dobrze że nie
    zamykałem rachunku karty).

    --
    Sinus

  • 10. Data: 2008-05-10 17:23:41
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > wymianie kilkunastu maili i telefonach, zrobili zwrot na kartę (dobrze że

    Heh. To zakrawa na jakąś paranoję, godną co najmniej ZUS-u.

    Co by się stało, gdyby rachunek karty już nie istniał jest interesujące.

    marekz