  • 101. Data: 2024-07-09 08:09:18
    Temat: Re: "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pezerowcy wolą czasy doktora wilczura: zarób se na lekarza, a jak nie to zdychaj.
    Zaraz zaraz, o co to walczył Obama i Biden z republikanami?

    -----

  • 102. Data: 2024-07-09 08:10:40
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Na studiach z HR uczono mnie, że co siódmy, to dopiero liczba.

    -----

  • 103. Data: 2024-07-09 10:06:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jul 2024 08:09:18 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pezerowcy wolą czasy doktora wilczura: zarób se na lekarza, a jak nie to zdychaj.
    > Zaraz zaraz, o co to walczył Obama i Biden z republikanami?

    O obowiązkowe ubezpieczenie medyczne dla obywateli. Prywatne, choć
    chyba może być stanowe.

    I jakis tambylec mówil mi, ze to bylo w formie takiej, że musiałes na
    picie zaznaczyć, ze masz. Jak nie zaznaczyłeś - to wiekszy podatek.
    Jak zaznaczyłeś a nie miałeś - to fałszerstwo podatkowe, i odsiadka ..

    > -----

    J.

  • 104. Data: 2024-07-09 10:07:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jul 2024 08:06:06 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Wymień pięć miast w Polsce budujących metro po 35 latach kapitalizmu.

    Budujące?
    Wrocław od 20 lat prowadzi "prace studyjne".

    Ale tak jak się patrzę ... to przy 600 tys ludzi metra jeszcze nie
    trzeba.

    > -----
    w korku.

    J.

  • 105. Data: 2024-07-09 10:12:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Jul 2024 23:10:15 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > No więc może są zadowoleni, gdy ŚMRP chwalą miasto. I odwrotnie.

    Może i są, ale myślisz, ze ŚMRP wmówią mi, ze wrocławskie ulice nie są
    dziurawe ?

    > Może trzeba zmniejszyć wywalanie kasy na głupoty.

    Taa, NFM, stadion. No ale dzieki stadionowi mamy obwodnicę
    autostradową ... pare lat wczesniej, więc może to dobrze wydane
    pieniądze :-)

    > Jasne. Ale samochody mają dużo wad: są drogie (zarówno w zakupie, jak
    > i w eksploatacji), potrzebują kierowcy ("nie ma na wyposażeniu"), poza
    > tym szykany milicyjne, możliwości jakiejś awarii, itd.
    >
    > Tyle że jak mam jechać 15 + 25 minut samochodem vs 50 + 55 minut
    > autobusem (a to wcale nie jest najgorszy przypadek), no to jednak siła
    > wyższa. Gdyby to było 25 + 25 minut metrem, to byłbym zainteresowany.
    >
    > Może kiedyś.

    Przyblokować trochę ruch na ulicach, to będzie 40 + 45 minut
    samochodem :-)

    Ci z autobusu przyzwyczajeni.

    J.

  • 106. Data: 2024-07-09 18:41:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Może i są, ale myślisz, ze ŚMRP wmówią mi, ze wrocławskie ulice nie są
    > dziurawe ?

    Tobie może nie, ale wszystkim, którzy nie jeżdżą samochodami - bez
    problemu.

    > Ci z autobusu przyzwyczajeni.

    Owszem, ale chodzi o jeżdżących samochodami, dla których transport
    publiczny byłby sensowny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 107. Data: 2024-07-09 18:54:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > O obowiązkowe ubezpieczenie medyczne dla obywateli. Prywatne, choć
    > chyba może być stanowe.

    Po tych wszystkich latach wydaje mi się jednak, że podatek zdrowotny
    jest lepszym systemem - społeczeństwa są na tyle bogate, że każdy
    powinien mieć dostęp do prawdziwej opieki zdrowotnej.

    Należy zauważyć, że obecnie mamy właśnie coś takiego (przynajmniej
    teoretycznie) - nazwa "ubezpieczenie zdrowotne" jest obliczona na
    wprowadzanie w błąd.

    Prawdziwe ubezpieczenie, przynajmniej w zakresie podstawowych "usług",
    jest IMHO w tej chwili znacznie gorszym rozwiązaniem, ponieważ osób
    mniej zamożnych nie byłoby stać na zapłacenie składki (z sensownym
    zakresem ubezpieczenia). Druga sprawa - prawdziwe ubezpieczenie
    przewiduje transfer znacznych środków jako zyski ubezpieczycieli,
    nie wydaje mi się to celowe.

    Oczywiście, jeśli ktoś chce np. ubezpieczyć się w zakresie, na które nie
    stać społeczeństwa, to nie widzę problemu. Ale "zwykłe", typowe problemy
    zdrowotne powinny być finansowane z podatków.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 108. Data: 2024-07-09 19:10:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Jul 2024 18:54:29 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Po tych wszystkich latach wydaje mi się jednak, że podatek zdrowotny
    > jest lepszym systemem - społeczeństwa są na tyle bogate, że każdy
    > powinien mieć dostęp do prawdziwej opieki zdrowotnej.

    W USA przyzwyczajeni jednak do prywatnych ubezpieczeń.

> [...]
    > jest IMHO w tej chwili znacznie gorszym rozwiązaniem, ponieważ osób
    > mniej zamożnych nie byłoby stać na zapłacenie składki (z sensownym

    Ale masz na myśli, że by dobrali składki do ryzyka, i żegnajcie
    staruszkowie czy cięższe przypadki?

    No bo teraz obywatele jednak finansują NFZ ...

    > Druga sprawa - prawdziwe ubezpieczenie
    > przewiduje transfer znacznych środków jako zyski ubezpieczycieli,
    > nie wydaje mi się to celowe.

    Owszem.

    > Oczywiście, jeśli ktoś chce np. ubezpieczyć się w zakresie, na które nie
    > stać społeczeństwa, to nie widzę problemu. Ale "zwykłe", typowe problemy
    > zdrowotne powinny być finansowane z podatków.

    Albo odwrotnie - takie zwykłe/potoczne problemy, to z własnej
    kieszeni, bo zakładamy, ze obywatela powinno być stac na kilka wizyt u
    lekarza, i po c tu przeszkadzać.
    A "pańśtwowa służba zdrowia" finansowałąby cięższe przypadki -
    szpitale itp.

    J.

  • 109. Data: 2024-07-09 19:15:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Jul 2024 18:41:55 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Tobie może nie, ale wszystkim, którzy nie jeżdżą samochodami - bez
    > problemu.

    Autobusy też trzęsie, i rowery :-)

    Poza tym oni mogliby być zadowoleni z reszty aspektów życia w mieście
    ... chyba, ze i ta reszta dziurawa, i znów media nie pomogą :-)

    No dobra, można im mówić, ze kurs tramawaju co 15 minut to bardzo
    dobry jest, i inne miasta mają gorzej :-)

    J.

  • 110. Data: 2024-07-09 19:27:51
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 09.07.2024 o 08:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na studiach z HR uczono mnie

    Szacun ;)