  • 81. Data: 2024-07-05 13:08:05
    Temat: Re: "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Jul 2024 10:56:01 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Fri, 5 Jul 2024 10:18:33 +0200, w
    > <1p2fj7hs0m5bs$.1i0oxnk22munm.dlg@40tude.net>, "J.F"

    > "Stworzony już kilka lat temu mit, według którego polska skrajna prawica jest
    > co prawda dosyć nieokrzesana, ale przynajmniej ma ,,ciekawe pomysły
    > gospodarcze", wciąż trzyma się mocno. Wystarczyło schować Korwina i Brauna oraz
    > przywdziać maskę technokratów, żeby Konfederacja stała się zjadliwa dla
    > niemałej części wyborców"

    to było w kontekscie tego
    https://www.youtube.com/shorts/eBRb_NUjGiA

    Ulice we wrocławiu istotnie troche dziurawe, moze nie najbardziej w
    Polsce, bo trzeba Wałbrzych i okolice po zimie odwiedzic, ale jednak
    trochę dziurawe. Miasto remontuje, ale jakos dziur nie ubywa :-)

    Jeśli miasto zleciło ankiete na 120 osobach, z populistycznym
    pytaniem, to jest to godne dalszego śledztwa i sprawdzenia jak to
    władze miasta predstawiały.
    Aczkolwiek przyznam, że mi od kilku lat cos na ulicach śmierdzi.
    Ciakawe, ze wcześniej nie czułem.

    Już spoza filmu - od lat w UM się mówi o przerobieniu ul. Kazimierza
    Wielkiego (Trasa W-Z), jednej z głównych arterii miasta, na deptak.
    Mówi sie, mówi, ale nie przerabia, więc nie wiem co o tym sądzić.
    Ale też nie całkiem - powolutku się przerabia, przejsc dla pieszych
    przybywa ...

    Następna sprawa, to Strefa Płatnego Parkowania, która się rozrasta,
    rzekomo na prośbę mieszkańców. No bo mieszkańcy będą mogli wykupić
    bardzo tanie abonamenty, ok 100zl/rok.

    Brak zielonych fal, czasem pod hasłem "pierwszeństwo tramwajów".

    J.

  • 82. Data: 2024-07-05 15:28:58
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 05.07.2024 o 13:08, J.F pisze:

> [...]
    > bardzo tanie abonamenty, ok 100zl/rok.
    >
    > Brak zielonych fal, czasem pod hasłem "pierwszeństwo tramwajów".

    Z tego co słyszałam/czytałam to Wroclaw jest milion razy lepszym miastem
    od Warszawy. Robią tam ciekawe imprezy kulturalne itp.
    Tylko, że podobno wielkie szczury po ulicach tam biegają.

    --
    animka

  • 83. Data: 2024-07-05 15:48:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 15:28:58 +0200, Animka wrote:

    > Z tego co słyszałam/czytałam to Wroclaw jest milion razy lepszym miastem
    > od Warszawy. Robią tam ciekawe imprezy kulturalne itp.
    > Tylko, że podobno wielkie szczury po ulicach tam biegają.

    Szczurów nie widziałem, ale może gdzieś biegają,
    co do lepszości - rzecz gustu.
    Imprezy kulturalne ... Europejska Stolica Kultury 2016 zobowiązuje,
    ale wiesz jak to jest - jednym sie podoba dana kultura podoba, inni
    nie korzystają.

    Tych ESK było wiele, i są już znane następne
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejska_Stolica_Kul
    tury

    A najbardziej zadowoleni ze swojego miasta to parę lat temu byli
    lublinianie.

    Faktem natomiast jest, ze drogi mamy (Wrocław) dość dziurawe, a np w
    2019 tramwaj sie wykolejał średnio co 3 dni.

    I faktem jest, że w Europie coraz powszechniej sie mówi, i robi,
    o ograniczeniu ilości samochodów. Tzn jakies lewaki mówią, ale ktoś na
    nich głosuje :-)

    Faktem jest też, ze w tych ciasnych europejskich miastach samochód dla
    każdego to raczej nie jest rozwiązanie przyszłościowe.
    Po prostu się nie zmieszczą, trzeba by połowe budynków zburzyć.

    Choć z drugiej strony widać też pewne sztuczne ograniczanie.

    No cóż, jak się odgórnie ograniczy ruch samochodowy, to nagle korki
    znikają, parkingi nie są problemem, może i komunikacja miejska nie
    jest problemem - tzn finansowanie jej.

    J.

  • 84. Data: 2024-07-05 17:11:25
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 05.07.2024 o 15:48, J.F pisze:

> [...]
    > Imprezy kulturalne ... Europejska Stolica Kultury 2016 zobowiązuje,
    > ale wiesz jak to jest - jednym sie podoba dana kultura podoba, inni

    Tutaj to marsze Pisu, pomniki, rozrywka jako wyścigi biegowe,strajki,
    parady pajaców,Piękna Aleja rozwalona tym razem dla tramwajów itd.

> [...]
    tury

    > A najbardziej zadowoleni ze swojego miasta to parę lat temu byli

    Pewinie zaczęło im coś doskwierać i rozrywki się skończyły.

    > Faktem natomiast jest, ze drogi mamy (Wrocław) dość dziurawe, a np w
    > 2019 tramwaj sie wykolejał średnio co 3 dni.

    Dobrze, że juz się nie wykoleja.

    > I faktem jest, że w Europie coraz powszechniej sie mówi, i robi,
    > o ograniczeniu ilości samochodów. Tzn jakies lewaki mówią, ale ktoś na
    > nich głosuje :-)

    Tak teraz prawie każdy dorosły w rodzinie ma samochód :-)

> [...]
    >
    > No cóż, jak się odgórnie ograniczy ruch samochodowy, to nagle korki
    > znikają, parkingi nie są problemem, może i komunikacja miejska nie

    Wtedy ludzie przyzwyczajeni do swoich samochodów, a brzydzący się
    komunikacji miejskiej będą zasuwali na piechotę.

    --
    animka

  • 85. Data: 2024-07-05 17:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 17:11:25 +0200, Animka wrote:

    > Tutaj to marsze Pisu, pomniki, rozrywka jako wyścigi biegowe,strajki,
    > parady pajaców,Piękna Aleja rozwalona tym razem dla tramwajów itd.

    Tak, jak czasem słyszę to sie dzieje w Warszawie, to Wrocław się jawi
    spokojnym miastem :-)

    Kobiety (nie tylko) protestowały, policja je ochraniała, czasem jakaś
    Parada Równości, z rzadka wiec narodowców, czy marsz niepodległości,
    symbolicznej wielkości,

    tury

    > Pewinie zaczęło im coś doskwierać i rozrywki się skończyły.

    Money, money, money, money, jeśli chodzi o kulturę.

    A Lublin ... nie pytano, czy źle pytano?
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/mieszkancy
    -tych-miejscowosci-sa-najszczesliwsi-polskie-miasto-
    wysoko-w-rankingu/5j2mmpt

    > Dobrze, że juz się nie wykoleja.

    A nie mówię, że się nie wykoleja - temat akurat wypłynął, i sie takie
    info znalazło z 2019.
    Ostatnio wyremontowaliśmy trochę torów, to może teraz mniej.

    O,
    https://www.wroclaw.pl/dla-mieszkanca/naj-naj-naj-ot
    o-wroclaw-2023-roku-w-liczbach-zobacz

    "21 wykolejeń i 12 rozjechań tramwajów było we Wrocławiu w 2023 roku
    To prawie identyczne dane, jak w 2022 roku (wtedy było odpowiednio 21
    i 8). Wrocław osiagnął stan torowisk, przy którym te parametry będą
    spadać już bardzo powoli. Z tegorocznych wykolejeń tylko przy 11
    przyczyną był stan torowiska (w 2022 - 14)."

    > Tak teraz prawie każdy dorosły w rodzinie ma samochód :-)

    Sie wprowadzi strefy płatnego parkowania, to będzie parkował pod domem
    i wyjezdzał tylko na weekend :-P

    > Wtedy ludzie przyzwyczajeni do swoich samochodów, a brzydzący się
    > komunikacji miejskiej będą zasuwali na piechotę.

    Albo się wyprowadzą, jak z Detroit.
    Bo w zasadzie po co wielkie miasto dziś ?

    J.

  • 86. Data: 2024-07-05 19:51:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > A najbardziej zadowoleni ze swojego miasta to parę lat temu byli
    > lublinianie.

    Wiele osób (większość?) nie ma bladego pojęcia o innych miastach
    (podobnie z państwami), a zadowolenie (lub jego brak) czerpią ze środków
    masowego rażenia przekazem.

    > No cóż, jak się odgórnie ograniczy ruch samochodowy, to nagle korki
    > znikają, parkingi nie są problemem, może i komunikacja miejska nie
    > jest problemem - tzn finansowanie jej.

    Bardzo proszę - tylko ograniczanie należy zacząć od ograniczających.

    Natomiast podejrzewam, że ludzie bardzo chętnie by się przesiedli do
    komunikacji miejskiej. Gdyby ta była dla nich lepsza. Może taką drogą
    należałoby spróbować?

    Lepsza oczywiście może oznaczać różne rzeczy. Dość łatwo zrobić ją
    darmową (to byłby poważny argument dla wielu osób), to akurat nawet
    populistom powinno się podobać jako dobrze wydana kasa z podatków.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 87. Data: 2024-07-06 10:39:31
    Temat: KOOOORWA ANIMKO! Dlaczego nie tniesz cytatów. I mogłabyś mądrzej pisać ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 88. Data: 2024-07-06 23:20:22
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 05.07.2024 o 17:42, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Kobiety (nie tylko) protestowały, policja je ochraniała, czasem jakaś
    > Parada Równości, z rzadka wiec narodowców, czy marsz niepodległości,

    W Warszawie to jak na wojnie.

> [...]
    > spadać już bardzo powoli. Z tegorocznych wykolejeń tylko przy 11
    > przyczyną był stan torowiska (w 2022 - 14)."

    Wreszcie chyba zreperowali.

    > Sie wprowadzi strefy płatnego parkowania, to będzie parkował pod domem
    > i wyjezdzał tylko na weekend :-P

    > Albo się wyprowadzą, jak z Detroit.
    > Bo w zasadzie po co wielkie miasto dziś ?

    Teraz ci co mają trochę grosza kupują domy w Grecji czy jakimś innym
    gdzie jest tanio.

    --
    animka

  • 89. Data: 2024-07-06 23:22:10
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 05.07.2024 o 19:51, Krzysztof Halasa pisze:

    > Wiele osób (większość?) nie ma bladego pojęcia o innych miastach
    > (podobnie z państwami), a zadowolenie (lub jego brak) czerpią ze środków
    > masowego rażenia przekazem.

    Prawda.

  • 90. Data: 2024-07-07 08:47:01
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Np. żeby wyjść z domu na piechotę na piwo.
    Stąd np. w W-wie powodzenie takich dzielnic jak nowa Wola czy części centrum.

    Do tego wiadomo: szkoły i lekarze, także zajęcia pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży,
    oraz po prostu towarzystwo (żeby nie zostać
    mentalnym wieśniakiem).

    Tak swoją droga kiedyś sam sobie prognozowałem (pod wpływem blichtru targów zapewne),
    że bardzo się rozwinie Poznań jako świetne
    miejsce pomiędzy Warszawą i Berlinem, a chyba jednak przystopował w porównaniu z
    Wrocławiem.

    -----