  • 1. Data: 2010-06-29 10:09:16
    Temat: Alior Karta Lotnicza- Doświadczenia, Wrażenia
    Od: Michal <n...@n...org>

    Witam

    Zastanawiam się nad KK w Aliorze, biorę pod uwagę 2 możliwości: Zwykła
    MC (Gold lub Silver) lub MC Lotnicza (tutaj chyba wyłącznie Gold ma sens).

    Zwykłe MC: 0,7% Cashback, zwolnienie z opłat po 15 000zł obrotu (to
    zrobię bezproblemowo), w przypadku Gold po 30 000zł (tutaj mogę mieć
    problem, ale nie wykluczam).

    MC Lotnicza Gold: 1,5% bonusu za transakcje w PLN, 2,5% w walucie.
    Zakupów w walucie będzie w przeliczeniu około 2500-3000zł rocznie
    (proszę nie wspominać o Polbanku a propos tego, nie biorę go pod uwagę).
    Opłata 100zł w przypadku nakręcenia 15 000zł, 0zł w przypadku 30 000zł

    Jasno wynika (komu się chce to policzy), że MC Lotnicza Gold się opłaca
    dużo bardziej ze względu na kwotę bonusu do wykorzystania (zwłaszcza w
    przypadku nakręcenia 30 000zł rocznie czego nie wykluczam)

    Mam jednak kilka wątpliwości:
    - Na co DOKŁADNIE można przeznaczyć "premię lotniczą", zgodnie z
    regulaminami, można to zrobić na zakupy w liniach lotniczych lub biurach
    podróży... Ktoś ma jakieś doświadczenia właśnie z biurami, zwłaszcza
    tymi internetowymi? Korzystaliście już z bonusu?

    Cashback co miesiąc w "zwykłych" kartach jednak rządzi, no ale jego
    wysokość rozczarowuje w/s do lotniczej.

    - Ubezpieczenia MC Gold Lotniczej- kolejna niedoróbka Aliora- brak
    dokumentu na stronie który poświadczałby fakt objęcia tej karty
    ubezpieczeniami w wariancie Gold w Hestii... Może ktoś korzystał, jak
    działają?

    Michał

  • 2. Data: 2010-06-29 12:43:53
    Temat: Re: Alior Karta Lotnicza- Doświadczenia, Wrażenia
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    Premię lotniczą można wykorzystać na bilety lotnicze, ale nie kupowane
    gdzie kolwiek, ale tylko na przeloty i rezerwacje dokonywane za
    pośrednictwem centrum Aliora.
    Czy myślisz, że te bilety oferowane za pośrednictwem Aliora będą miały
    stawki atrakcyjne? Przecież im się opłaca wycisnąć z Ciebie jak
    najwięcej obrotów, a dać Tobie za to jak najmniej.
    Dla mnie czysta fikcja i atrakcja dla naiwnych jak lokata za samochód.

  • 3. Data: 2010-06-29 13:04:20
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 29.06.2010 14:43, k...@g...pl pisze:
    > Premię lotniczą można wykorzystać na bilety lotnicze, ale nie kupowane
    > gdzie kolwiek, ale tylko na przeloty i rezerwacje dokonywane za
    > pośrednictwem centrum Aliora.

    Skąd te informacje? Cytując "Zasady Premiowania CashBack":
    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/zasady_pre
    miowania_cashback.pdf

    7. Klient ma prawo złożyć Zlecenie wypłaty w przypadku, gdy:
    a. dokonał on Transakcji Kartą dokonując zakupu w liniach lotniczych
    bądź biurach podróży oraz
    b. od daty rozliczenia Transakcji upłynęło nie więcej niż 30 dni oraz
    c. Suma Premii należnych nie wynosi 0 PLN.

    Gdzie tu widzisz zapis o tym, że rezerwowanych za pośrednictwem centrum
> [...]

    > stawki atrakcyjne? Przecież im się opłaca wycisnąć z Ciebie jak
    > najwięcej obrotów, a dać Tobie za to jak najmniej.

    Myślę, że ktoś tu ma problemy z czytaniem oraz jest dość uprzedzony do
    banku na A ;)

    Michał

  • 4. Data: 2010-06-29 17:45:52
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 29.06.2010 14:43, k...@g...pl wrote:
    > Premię lotniczą można wykorzystać na bilety lotnicze, ale nie kupowane
    > gdzie kolwiek, ale tylko na przeloty i rezerwacje dokonywane za
    > pośrednictwem centrum Aliora.

    Blablablabla... Temu panu już dziękujemy.

    Premie lotniczą można wydać na dowolny zakup w liniach lotniczych lub
    biurze podróży. Wszystko jedno na co - choćby i na hamburgera z
    frytkami, o ile tylko jakieś biuro podróży to oferuje...
    Korzystałem kilkakrotnie - działa znakomicie. :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2010-06-29 22:23:28
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 29.06.2010 19:45, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > frytkami, o ile tylko jakieś biuro podróży to oferuje...
    > Korzystałem kilkakrotnie - działa znakomicie. :-)

    OK dzięki, to w zasadzie rozwiewa moje wątpliwości (jeszcze dziś
    potwierdzałem u bankierki, no ale ta tez nie była do końca pewna ;).
    Pewnie z ubezpieczeń nie korzystałeś?

    Michał

  • 6. Data: 2010-06-30 05:25:14
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 30.06.2010 00:23, Michal wrote:

    > OK dzięki, to w zasadzie rozwiewa moje wątpliwości (jeszcze dziś
    > potwierdzałem u bankierki, no ale ta tez nie była do końca pewna ;).
    > Pewnie z ubezpieczeń nie korzystałeś?

    Nie.

    --
    MiCHA