  • 21. Data: 2010-02-14 20:06:11
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Wiem natomiast ze na kazdym czeku jest pelen numer konta. Gdyby
    > rzeczywiscie bylo tak jak sobie wywnioskowales, poslugiwanie sie
    > czekami byloby samobojstwem finansowym placacego. Nie jest.

    Poslugiwanie sie karta magnetyczna (credit/debit) tez nie jest, a jednak
    metody na wyciagniecie pieniedzy od posiadacza takiej (nawet nie od
    banku, bo bank jest sobie wezmie od klienta i zadne zero liability mu
    w tym nie przeszkodzi) sa latwe i powszechnie znane.

    Ale jak juz taki problem wystapi, to niestety jest to problem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2010-02-14 20:49:08
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 15:06, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > w tym nie przeszkodzi) sa latwe i powszechnie znane.
    >
    > Ale jak juz taki problem wystapi, to niestety jest to problem.

    OK, czyli wrocilismy do punktu w ktorym juz bylismy: zabezpieczenia i
    ubezpieczenia.

    Podwojne metalowe drzwi (trzy kosztowne zamki w kazdych) i brak
    ubezpieczenia vs. zwykle drewniane z zamkiem Yale ale wszystko
    ubezpieczone.

    Nie naleze do grupy, ktora twierdzi ze drzwi nalezy zostawiac otwarte
    bo "zlodziej jak chce to i tak ukradnie."
    Ale tez nie chce otwierac szesciu zamkow zanim wejde do domu. I mam
    nadzieje, ze nigdy nie bede musial.

  • 23. Data: 2010-02-15 20:30:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

> [...]
    > bo "zlodziej jak chce to i tak ukradnie."
    > Ale tez nie chce otwierac szesciu zamkow zanim wejde do domu. I mam

    No wlasnie, o to wlasnie chodzi.

    Sytuacja w USA to wlasnie drzwi bez zamkow, wszystko opiera sie na
    ubezpieczeniach i FBI (i zwiazanych z tym haraczach dla nich).
    W np. Europie (nie tylko) sa to pewnie drzwi z parą zamkow, czasem
    z pojedynczym zamkiem.

    Szesc zamkow to jakis skarbiec, moze w duzej firmie z podpisami
    cyfrowymi, poswiadczeniami elektronicznymi itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2010-02-15 20:35:49
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

  • 25. Data: 2010-02-15 20:40:34
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > Szesc zamkow to jakis skarbiec, moze w duzej firmie z podpisami
    > cyfrowymi, poswiadczeniami elektronicznymi itd.

    A jak myslisz co bedzie dalej? Za piec / dziesiec lat?
    Bo z tego co obserwuje to wyglada mi na to ze zaraz bedzie "nowy
    zamek" w drzwiach, kiedy okaze sie ze karty z chipem jednak sa do
    przeskoczenia. (Mam nadzieje, ze ten eksperyment w Cambridge to
    bardziej efekt medialny niz odkrycie rzeczywistego zagrozenia).

    Ja naprawde nie chcialbym zeby mi bankomat przymusowo skanowal zrenice
    zanim mi wyplaci glupie $100! :)

  • 26. Data: 2010-02-15 23:19:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > A jak myslisz co bedzie dalej? Za piec / dziesiec lat?

    Zobaczymy.
    Postep jest szybszy tam, gdzie panstwo ma interes (np. w szpiegowaniu
    spoleczenstwa), bo panstwo nie musi liczyc sie z ekonomia.

    W kartach panstwo takze ma swoj, jakis tam, interes, ale chyba nie
    za bardzo w samym bezpieczenstwie kart.

> [...]
    > przeskoczenia. (Mam nadzieje, ze ten eksperyment w Cambridge to
    > bardziej efekt medialny niz odkrycie rzeczywistego zagrozenia).

    Raczej nie spodziewalbym sie tego za piec / dziesiec lat.
    Poza tym scalaki sa latwe w modyfikacji, mozna rozne rzeczy poprawic
    w sposob niewidoczny dla klienta.

    > Ja naprawde nie chcialbym zeby mi bankomat przymusowo skanowal zrenice
    > zanim mi wyplaci glupie $100! :)

    Ja tez nie.
    --
    Krzysztof Halasa