  • 1. Data: 2024-07-02 13:39:52
    Temat: Cel rachunku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Nest bank się upomina, żebym im podał cel prowadzenia rachunku.

    Ponoć ustawa tak wymaga, ale jakoś inne nie nalegają.

    No dobra, cel wpiszę "bez celu" i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    No ale dalej

    Jakiego rodzaju wpływy będą na Twoim koncie w ciągu najbliższych 6
    m-cy?
    Możesz zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź

    -Wynagrodzenie
    -Stypendia/zasiłki
    -Emerytura/renta
    -Oszczędności/działalność inwestycyjna
    -Prowadzenie działalności
    -Darowizna/spadek
    -Sprzedaż nieruchomości/dochody z majątku
    -Nie posiadam regularnych wpływów

    I co mam zaznaczyc, jesli żadne nie pasuje?

    kolejne proste
    Ile gotówki będziesz wpłacać miesięcznie na konto? Dotyczy wpłat we
    wpłatomacie lub w placówce w ciągu najbliższych 6 miesięcy

    -Nie planuję regularnie wpłacać gotówki w oddziale/wpłatomacie
    -Do 2.000 zł
    -Do 5.000 zł
    -Do 10.000 zł
    -Powyżej 10.000 zł

    Ciekawe co robią z tymi "ponad 10k", czy nawet "do 10k" :-)

    J.

  • 2. Data: 2024-07-02 13:55:28
    Temat: Re: Cel rachunku
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 13:39, J.F pisze:
    > Nest bank się upomina, żebym im podał cel prowadzenia rachunku.

    Podali podstawę prawną upominania?

    Jakaś dyrektywa unijna?

    Ja sprzedałem już w tym roku 30 przedmiotów na OLX za 300 zł i też chcą
    dane...

  • 3. Data: 2024-07-02 15:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2024 13:55:28 +0200, _Master_ wrote:

    > Podali podstawę prawną upominania?

    Chyba wyraznie nie, ale pewnie chodzi o ustawę z 1 marca 2018 roku o
    przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

    > Jakaś dyrektywa unijna?

    pewnie tak, a może i nacisk wuja Sama.

    przy okazji
    https://www.bankier.pl/smart/rachunek-bankowy-co-to-
    jest-definicja-i-przyklad

    "Zgodnie z definicją wskazywaną przez NBP, rachunek bankowy prowadzony
    jest przez banki w celu rejestracji wpłat, udzielanych kredytów,
    rozliczeń bezgotówkowych, wypłat i stanów wkładów pieniężnych
    wniesionych do banku przez danego klienta.

    Inną definicję znajdziemy w kodeksie cywilnym. Wg niego, przez umowę
    rachunku bankowego, bank zobowiązuje się względem posiadacza rachunku,
    na czas oznaczony lub nieoznaczony, do przechowywania jego środków
    pieniężnych oraz, jeśli umowa tak stanowi, do przeprowadzania na jego
    zlecenie rozliczeń pieniężnych. "

    > Ja sprzedałem już w tym roku 30 przedmiotów na OLX za 300 zł i też chcą
    > dane...

    Ale OLX czy bank?

    OLX to o podatki chodzi, natomiast bankowi ... podejrzane, ze masz
    tyle wpłat od różnych ludzi? Czy wpłaca OLX?

    Ciekawe - realizują obowiązek ustawowy (a kary bywają spore), czy sie
    zastanawiają czy ich nie naciągasz, bo powinienes mieć konto "firmowe"
    :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-07-02 16:52:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-07-02 o 13:39, J.F pisze:
> [...]
    > -Sprzedaż nieruchomości/dochody z majątku
    > -Nie posiadam regularnych wpływów
    >
    > I co mam zaznaczyc, jesli żadne nie pasuje?

    Jeśli '/' rozumieć jako lub to zawsze możesz wybrać, że to co wpłacisz
    to będą Twoje Oszczędności.
    P.G.

  • 5. Data: 2024-07-02 17:14:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2024 16:52:00 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Jeśli '/' rozumieć jako lub to zawsze możesz wybrać, że to co wpłacisz
    > to będą Twoje Oszczędności.

    No w zasadzie tak.
    Ale teraz to mogę im jakies drobne wpłacać, których nie uważam za
    oszczędnosci :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-07-02 18:21:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:12enni9quodeg.js9vhjur974g.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Nest bank się upomina, żebym im podał cel prowadzenia rachunku.
    > Ponoć ustawa tak wymaga, ale jakoś inne nie nalegają.
    > No dobra, cel wpiszę "bez celu" i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    cel pal.

    > No ale dalej
    >
    > Jakiego rodzaju wpływy będą na Twoim koncie w ciągu najbliższych 6 m-cy?
    > Możesz zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź

    od sugar mommy

    > kolejne proste
    > Ile gotówki będziesz wpłacać miesięcznie na konto? Dotyczy wpłat we
    > wpłatomacie lub w placówce w ciągu najbliższych 6 miesięcy

    a skąd ja wiem. Jak mi czapka stanie.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 7. Data: 2024-07-02 21:49:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 13:39, J.F pisze:
    > No dobra, cel wpiszę "bez celu" i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    Zamknął Ci rachunek i tyle. Nie chce mi się tu wymieniać przepisów, ale
    ogólnie Bank ma obowiazek zidentyfikować ten cel i sprawdzać, czy
    rachunku zgodnie z tym celem używasz. Czy to są Twoje prywatne środki.
    Czy to pod działalność gospodarczą.

    Banki się do tego średnio przykładają, ale raz na czas, jak dany
    konkretny rachunek posłuży do "prania" pieniędzy, to Prokurator, Sąd
    albo nadzór NBP interesuje się tym, jak bank swój obowiązek realizował.
    No bo teoretycznie może się to wiązać z odpowiedzialnością cywilną na
    rzecz pokrzywdzonych i karną dla pracowników.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2024-07-03 10:43:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2024 21:49:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ogólnie Bank ma obowiazek zidentyfikować ten cel i sprawdzać, czy
    > rachunku zgodnie z tym celem używasz. Czy to są Twoje prywatne środki.

    Środki są prywatne, ale ja nie mam celu na tym ich koncie.
    I co - mam skłamać w oświadczeniu ? :-)

    > Banki się do tego średnio przykładają, ale raz na czas, jak dany
    > konkretny rachunek posłuży do "prania" pieniędzy, to Prokurator, Sąd
    > albo nadzór NBP interesuje się tym, jak bank swój obowiązek realizował.

    No i przywala kary, wysokie. I nawet nie wiem

    > No bo teoretycznie może się to wiązać z odpowiedzialnością cywilną na
    > rzecz pokrzywdzonych i karną dla pracowników.

    Hm, kto tu pokrzywdzony, i za co ta karna odpowiedzialność?

    J.

  • 9. Data: 2024-07-03 19:40:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 15:03, J.F pisze:
    > Chyba wyraznie nie, ale pewnie chodzi o ustawę z 1 marca 2018 roku o
    > przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

    A zaszyfrowaną komunikację na Twoim komunikatorze chcą znać aby ochronić
    dzieci przed pedofilią.

    Serio! Takie są motywacje zapisane w unijnych dyrektywach.

  • 10. Data: 2024-07-03 19:46:30
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    >
    > Ciekawe - realizują obowiązek ustawowy (a kary bywają spore), czy sie
    > zastanawiają czy ich nie naciągasz, bo powinienes mieć konto "firmowe"

    Weszła dyrektywa na dniach że portal ogłoszeniowy MUSI RAPORTOWAĆ DO US
    jeśli w roku UWAGA W ROKU! sprzedałeś 30 razy i że przekroczyłeś ileś
    tysięcy euro dochodu.

    Sęk w tym że ani tego dochodu nie przekroczyłem ani nie przekroczyłem
    limitu prowadzenia nierejestrowanej działalności ani nie muszę płacić
    podatku bo wyprzedaję kolekcję płyt, kaset z młodych lat.
    (parę stówek miesięcznie)

    OLX chce ode mnie NIPu. Już dostaną mój NIP ;-)

    PS. Gdzie sprzedawać jak normalny biały człowiek?