  • 11. Data: 2011-05-08 13:49:49
    Temat: Re: Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > Pokaż przypadek działającego rozwiązania tego typuy, bo IMHO to co
    > opisujesz
    > to jest póki co mit.

    A nawet jeśli jest, to o wiele łatwiej wyciągnąć kilka portfeli od osób w
    autobusie i mamy najpewniej więcej niż 50zł. Do tego mamy to w gotówce,
    którą możemy wydać na cokolwiek nie narażając się na wyśledzenie, a tu mamy
    kasę na koncie jakiejś firmy, do której b. łatwo dojść (ktoś musi mieć
    zarejestrowany ten terminal, nawet jeśli nie znajduje się on w autobusie,
    tylko kilka tyś km dalej). Wiele zachodu i nawet jeśli to jest możliwe, to
    nic albo niewiele daje.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 12. Data: 2011-05-08 14:00:36
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 8 Maj, 13:53, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > od kiedy? zbliżeniowe się autoryzują normalnie, jedynie pinu nie
    > podajesz do 50 PLN.

    Od dawna :). U mnie tak dziala mBankowa MC Debit Gold, a u mojej GF
    Multibankowa VISA Debit :). Autoryzacje zaczynaja sie po przekroczeniu
    sumy 150PLN, kazda transakcja EMV resetuje licznik:).

    MK

  • 13. Data: 2011-05-08 14:31:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Maj, 13:53, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > od kiedy? zbliżeniowe się autoryzują normalnie, jedynie pinu nie
    > podajesz do 50 PLN.

    Mam zblizeniowa KK z OF. NIGDY mi sie jeszcze nie autoryzowala przy
    takiej platnosci (kwoty od klikudziesieciu groszy do kilku pln).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 14. Data: 2011-05-08 19:37:52
    Temat: Re: Citibank i KK zbli?eniowe - fikcja
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-05-08 15:49, MD pisze:

    > A nawet je?li jest, to o wiele ?atwiej wyci?gn?? kilka portfeli od os?b w
    > autobusie i mamy najpewniej wi?cej ni? 50z?. Do tego mamy to w got?wce,
    > kt?r? mo?emy wyda? na cokolwiek nie nara?aj?c si? na wy?ledzenie, a tu mamy
    > kas? na koncie jakiej? firmy, do kt?rej b. ?atwo doj?? (kto? musi mie?
    > zarejestrowany ten terminal, nawet je?li nie znajduje si? on w autobusie,
    > tylko kilka ty? km dalej). Wiele zachodu i nawet je?li to jest mo?liwe, to
    > nic albo niewiele daje.

    Mało to firm zarejestrowanych na bezdomnych? Na tzw. słupy?

  • 15. Data: 2011-05-08 21:31:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Nigdy nie noszę 250zł w gotówce, chyba że w konkretnym celu. Właśnie
    > po to noszę karty, aby nie mieć przy sobie gotówki. PP jest
    > zaprzeczeniem tej koncepcji.

    > Dokładnie. Brak możliwości zmiany (obniżenia) limitu dyskwalifikuje tą
    > technologię...

    A przy tym jak co do czego, to można sobie kartę okdr. Mogę pokazać
    sklep, w którym jest komplet naklejek wszystkich możliwych kart,
    terminal, na środku lady wystawiony czytnik tych pay*, a jak co do
    czego, to "poniżej 30 zł tylko gotówką". No na litość...

    MJ

  • 16. Data: 2011-05-08 21:33:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MD" <t...@p...onet.pl> writes:

    > zdążę dokonać zastrzeżenia. No i druga sprawa, to posiadanie więcej niż
    > jednej karty z PP czy PW mija się z celem bo aby zapłacić muszę wyjąć kartę

    No ale jak ci bank daje wybór: karta z P* albo nic?

    MJ

  • 17. Data: 2011-05-09 07:31:13
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MD pisze:

> [...]
    > jednej karty z PP czy PW mija się z celem bo aby zapłacić muszę wyjąć kartę

    A jak mógłbym mieć dokładnie jedną kartę z PP, skoro PP staje się pomału
    "obowiązkowy" - niedługo każda karta w portfelu będzie go mieć. :-(

    --
    MiCHA

  • 18. Data: 2011-05-09 07:33:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:

    > Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
    > platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

    Po pierwsze autoryzacja i tak na ogół jest, a do drugie przecież limit
    może siedzieć w chipie na karcie i żeby go odczytać nie trzeba autoryzacji.

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2011-05-09 07:42:13
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Maj, 09:33, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Po pierwsze autoryzacja i tak na ogół jest, a do drugie przecież limit
    > może siedzieć w chipie na karcie i żeby go odczytać nie trzeba autoryzacji.

    Po pierwsze przymojej karcie w 95% nie ma autoryzacji.
    Po drugie skad chip ma wiedziec czy limit nie zostal zmieniony?

    MK

  • 20. Data: 2011-05-09 08:18:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-08, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    [...]

    > Mało to firm zarejestrowanych na bezdomnych? Na tzw. słupy?

    Mało. Firma słup nie podpisze umowy na terminal.
    Konkrety proszę. To że istnieje teoretyczna możliwość,
    nie oznacza automatycznie że trud / ryzyko w to włożone się
    będą się potencjalnemu złodziejowi opłacać. Zabezpieczenia
    nie muszą być 100% skuteczne. One mają zniechęcać i niskie
    limity robią to równie dobrze co i PIN.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl