  • 1. Data: 2011-05-06 14:36:56
    Temat: Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    Citibank przesłał nową TOiP, do tego reklamę 3D Secure oraz płatności
    zbliżeniowych w KK - to wszystko od 1.05.
    Jeśli chodzi o 3D Secure, to niestety działa (niestety, bo dla klienta to
    tylko małe utrudnienie i zero zysku, a bezpieczeństwo tylko dla sklepu)
    Natomiast do tej pory nie ma możliwości zamówienia karty z płatnościami
    zbliżeniowymi - tłumaczą się "problemami technicznymi" i podają coraz to
    nowe terminy wdrożenia - obecnie 12.05 - zobaczymy co powiedzą 12. :-)

  • 2. Data: 2011-05-06 21:29:19
    Temat: Re: Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MD pisze:

> [...]
    > Jeśli chodzi o 3D Secure, to niestety działa (niestety, bo dla klienta to
    > tylko małe utrudnienie i zero zysku, a bezpieczeństwo tylko dla sklepu)

    E tam, jak smsy są darmowe, a nie tak jak bzwbk, to 3ds może sobie być -
    mi nie przeszkadza...

    > Natomiast do tej pory nie ma możliwości zamówienia karty z płatnościami
    > zbliżeniowymi

    ...a to akurat chyba dobrze? Jak zamówisz teraz, to jeszcze do maja 2014
    będziesz mieć kartę bez PayPassa. 3 lata spokoju. :-)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2011-05-07 14:41:50
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > ...a to akurat chyba dobrze? Jak zamówisz teraz, to jeszcze do maja 2014
    > będziesz mieć kartę bez PayPassa. 3 lata spokoju. :-)

    Dlaczego wszyscy tak nie lubią PayPass itp.? Jak ktoś pozna mój PIN (a jak
    się postara, to nawet sam mu go podam, bo życie mi miłe ;-) to może sobie
    kupić coś więcej niż te 5x50zł. Jak mi ukradnie portfel, to ostatnie czym
    się będę przejmował to potencjalną stratą 250zł.
    Paypass to gotówka w formie elektronicznej - może to brzmi dziwnie, ale dla
    mnie to cos takiego. Owszem technologia zbyt droga na chwilę obecną i wolał
    bym aby można było podać dolny limit dla transakcji bez podawania PIN -
    przeciągam kartę, albo wkładam w czytnik i od razu autoryzuje. Niemniej
    skoro już coś takiego jest, to dlaczego nie używać? Owszem, można wrócić do
    czasów gdy nie było kart, samochodów, telewizji, a nawet książek - tylko po
    co? Mormonem nie jestem i płatności zbliżeniowe sobie cenię bo są wygodne, a
    potencjalne ryzyko utraty max. 250zł jakoś nie przeraża mnie tak bardzo jak
    możliwość np. zostania potrąconym przez samochód na ulicy - a to jest
    bardziej prawdopodobne.
    Zgadzam się, że powinni dać opcję limitu transakcji bezstykowych i jak ktoś
    chce, to ustawia na 0, ma po problemie, śpi spokojnie :-)
    A tak na marginesie, to na razie Citiphone zeznaje, iż termin wprowadzenia
    KK z płatnościami bezstykowymi przesunięty na 16.05.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2011-05-07 17:22:07
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MD pisze:

> [...]
    > kupić coś więcej niż te 5x50zł. Jak mi ukradnie portfel, to ostatnie czym
    > się będę przejmował to potencjalną stratą 250zł.

    250zł x liczba kart z Paypassem (a ich jest coraz więcej).
    Poza tym po stracie portfela masz do wyboru "przejmować się czym innym
    niż potencjalna strata 250zł" lub "przejmować się czym innym oraz
    potencjalną stratą 250zł". Ja wolę to pierwsze.

    > Paypass to gotówka w formie elektronicznej - może to brzmi dziwnie, ale dla
    > mnie to cos takiego.

    Nigdy nie noszę 250zł w gotówce, chyba że w konkretnym celu. Właśnie po
    to noszę karty, aby nie mieć przy sobie gotówki. PP jest zaprzeczeniem
    tej koncepcji.

    > Zgadzam się, że powinni dać opcję limitu transakcji bezstykowych i jak ktoś
    > chce, to ustawia na 0, ma po problemie, śpi spokojnie :-)

    Dokładnie. Brak możliwości zmiany (obniżenia) limitu dyskwalifikuje tą
    technologię...

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2011-05-07 18:30:05
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > potencjalna strata 250zł" lub "przejmować się czym innym oraz potencjalną

    To prawda, ale szansa na utratę 5x50zł jest dość niewielka - nawet jak nie
    zdążę dokonać zastrzeżenia. No i druga sprawa, to posiadanie więcej niż
    jednej karty z PP czy PW mija się z celem bo aby zapłacić muszę wyjąć kartę
    z portfela, a to już bardzo blisko włożenia w czytnik i wklepania PIN, a
    gdyby banki/terminale częściej oferowały offline przy małych kwotach, to na
    prawdę autoryzacja jest o wiele szybsza niż wydanie reszty. No i jeszcze
    jedno - przyzwoitsze banki dają ubezpieczenie od całej skradzionej kwoty lub
    np. od 100zł, a nie tylko ponad 150E, więc ewentualna strata już jest mniej
    bolesna.
    System ma sens jednak wtedy, gdy można nim płacić naprawdę wszędzie, a nie
    tylko w wybranych lokalizacjach.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2011-05-08 08:37:52
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 7 Maj, 19:22, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > niż potencjalna strata 250zł" lub "przejmować się czym innym oraz
    > potencjalną stratą 250zł". Ja wolę to pierwsze.

    Ja bym sie nie przejmowal tym, Skladasz reklamacje i po sprawie :).

    > Dokładnie. Brak możliwości zmiany (obniżenia) limitu dyskwalifikuje tą
    > technologię...

    Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
    platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

    MK

  • 7. Data: 2011-05-08 11:47:38
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

> [...]

    Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
    platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

    Chyba tylko w reklamach :)
    Bo płacąc za bilety w automatach, w kawiarni lub empiku zawsze jest
    autoryzacja transakcji i widać na wyświetlaczu jak terminal łączy się z
    centrum obsługi. Niestety trwa to tyle samo, jak dla innych płatności, a
    różnica sprowadza się tylko do braku konieczności wklepania pinu dla kart
    zbliżeniowych.

    Niemniej biorąc pod uwagę że terminal zbliżeniowy nie jest włączony cały
    czas i obsługa musi go najpierw wysterować, aby był czynny, różnica w czasie
    przy płaceniu kartą zwykłą i kartą z pinem/podpisem jest pomijalnie mała.

    Tak więc marketoidzi ściemniają obiecując płacenie natychmiastowe.

    Marvin

  • 8. Data: 2011-05-08 11:53:11
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
    > platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

    od kiedy? zbliżeniowe się autoryzują normalnie, jedynie pinu nie
    podajesz do 50 PLN.

    PG

  • 9. Data: 2011-05-08 12:18:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-07 16:41, MD pisze:

    > Dlaczego wszyscy tak nie lubią PayPass itp.? Jak ktoś pozna mój PIN (a jak
    > się postara, to nawet sam mu go podam, bo życie mi miłe ;-) to może sobie
    > kupić coś więcej niż te 5x50zł.
    Niestety nie jest tak różowo, okazuje się że zbliżeniowość jest dość
    łatwo złamać - jedziesz sobie w autobusie/pociągu/stoisz na ulicy, w
    portfelu karta i myślisz że jesteś bezpieczny... a obok ciebie gość ma
    interfejs radiowy do zbliżeniówki, który jest przedłużony przez gsm-3g i
    internet do drugiego takiego interfejsu który jest koło czytnika. Wcale
    nie trzeba przełamywać szyfrowania karty ani nic - wystarczy
    "przedłużyć" jej zasięg przez inne medium niż eter. Technologia podobna
    do "sharingu przez internet" kart autoryzujących do tv DVB, tyle że nie
    swoich...
    Stoisz sobie w autobusie a równocześnie autoryzujesz nieswoją transakcje
    na drugim końcu europy... Co z tego że od ciebie tylko 5x50zł, jak taki
    "chodzący przedłużacz" w centrum miasta może nałapać kart dziesiątki w
    ciągu godziny?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-05-08 12:57:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-08, BartekK <s...@N...org> wrote:

    [...]

> [...]
    > na drugim końcu europy... Co z tego że od ciebie tylko 5x50zł, jak taki
    > "chodzący przedłużacz" w centrum miasta może nałapać kart dziesiątki w

    Pokaż przypadek działającego rozwiązania tego typuy, bo IMHO to co opisujesz
    to jest póki co mit.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl