  • 21. Data: 2011-05-09 11:12:03
    Temat: Re: Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:

    > Po pierwsze przymojej karcie w 95% nie ma autoryzacji.
    > Po drugie skad chip ma wiedziec czy limit nie zostal zmieniony?

    A skąd teraz to wie? Przecież przy każdej operacji stykowej online
    konfiguracja chipa może być uaktualniona. Transakcje stykowe też często
    przechodzą mi offline i jakoś chip się w tym nie gubi.

    Ba, powiem więcej - na debetówce Citi z PP mam ustawiony limit
    transakcji bezgotówkowych na 0 i chip doskonale o tym wie. Od razu
    odrzuca mi operacje bezstykowe, nawet nie próbując dokonać autoryzacji.
    Sedno jedynie w tym, że Citi nie odróżnia operacji stykowych od
    bezstykowych, więc aby zablokować PP muszę zablokować wszystkie operacje
    bezgotówkowe.

    --
    MiCHA

  • 22. Data: 2011-05-09 12:58:01
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > No ale jak ci bank daje wybór: karta z P* albo nic?

    Pozostaje mechaniczne uszkodzenie anteny, tylko jak to zrobić nie ubijając
    chipa? ;-)
    Mam nadzieję, że ktoś coś wymyśli, bo posiadanie w portfelu >1 karty z
    płatnościami zbliżeniowymi traci sens.

  • 23. Data: 2011-05-09 14:03:34
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Maj, 13:12, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A skąd teraz to wie? Przecież przy każdej operacji stykowej online
    > konfiguracja chipa może być uaktualniona. Transakcje stykowe też często
    > przechodzą mi offline i jakoś chip się w tym nie gubi.

    Skrypty sa ladowane podczas transakcji EMV, nie ma mozliwosci
    zaladowania sktyptu podczas transakcji zblizeniowej.

> [...]
    > Sedno jedynie w tym, że Citi nie odróżnia operacji stykowych od
    > bezstykowych, więc aby zablokować PP muszę zablokować wszystkie operacje

    Mowia, ze na KK Citi bedziesz mial mozliwosc wylaczenia transakcji
    zblizeniowych :).

    MK

  • 24. Data: 2011-05-09 18:45:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A co ja napisałem? :-)

    --
    MiCHA

  • 25. Data: 2011-05-09 18:48:55
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MD pisze:

    > A nawet jeśli jest, to o wiele łatwiej wyciągnąć kilka portfeli od osób w
    > autobusie i mamy najpewniej więcej niż 50zł. Do tego mamy to w gotówce,
    > którą możemy wydać na cokolwiek nie narażając się na wyśledzenie, a tu mamy
    > kasę na koncie jakiejś firmy, do której b. łatwo dojść (ktoś musi mieć
    > zarejestrowany ten terminal, nawet jeśli nie znajduje się on w autobusie,
    > tylko kilka tyś km dalej). Wiele zachodu i nawet jeśli to jest możliwe, to
    > nic albo niewiele daje.

    Zawsze pozostaje możliwość, by nie mieć własnego terminala i korzystać z
    cudzych - np. kupować coś w automatach. Trzeba tylko znaleźć coś łatwo
    zbywalnego. :-)

    --
    MiCHA

  • 26. Data: 2011-05-09 19:37:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.05.2011 14:18), BartekK wrote:

    > Niestety nie jest tak różowo, okazuje się że zbliżeniowość jest dość
    > łatwo złamać - jedziesz sobie w autobusie/pociągu/stoisz na ulicy, w
    > portfelu karta i myślisz że jesteś bezpieczny... a obok ciebie gość ma
    > interfejs radiowy do zbliżeniówki, który jest przedłużony przez gsm-3g i
    > internet do drugiego takiego interfejsu który jest koło czytnika. Wcale
    > nie trzeba przełamywać szyfrowania karty ani nic - wystarczy
    > "przedłużyć" jej zasięg przez inne medium niż eter. Technologia podobna
    > do "sharingu przez internet" kart autoryzujących do tv DVB, tyle że nie
> [...]

    Kilka(naście) tygodni temu miałem podobne wątpliwości - ktoś mi
    wytłumaczył że to niemożliwe, bo musi być obwód rezonansowy (jeżeli
    czegoś nie pokręciłem) który jest niemożliwy "przez eter".

    p. m.

  • 27. Data: 2011-05-09 20:27:25
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-05-09 21:37, mvoicem pisze:

    > Kilka(naście) tygodni temu miałem podobne wątpliwości - ktoś mi
    > wytłumaczył że to niemożliwe, bo musi być obwód rezonansowy (jeżeli
    > czegoś nie pokręciłem) który jest niemożliwy "przez eter".

    Proponuję zapytać tego kogoś jeszcze raz co miał na myśli,
    bo wzbudzenie obwodu rezonansowego "przez eter" jest możliwe
    co najmniej od czasu Marconiego - to się nazywa radio.

  • 28. Data: 2011-05-09 21:16:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.05.2011 22:27), Bogdan B. wrote:

    > Proponuję zapytać tego kogoś jeszcze raz co miał na myśli,
    > bo wzbudzenie obwodu rezonansowego "przez eter" jest możliwe
    > co najmniej od czasu Marconiego - to się nazywa radio.

    Wzbudź mi obwód rezonansowy przez internet 3g, o którym mówił Bartek.

    p. m.

  • 29. Data: 2011-05-09 21:38:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-05-09 23:16, mvoicem pisze:

    > Wzbudź mi obwód rezonansowy przez internet 3g, o którym mówił Bartek.

    Jak internet zwykły działa ze słabą prędkością, to normalny terminal nie
    pozwoli na to?
    Ja bym chętnie przeczytał o tym obwodzie rezonansowym - co tam z czym
    rezonansuje.

  • 30. Data: 2011-05-09 22:13:57
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Niestety, ale ten ktoś tłumaczący - albo nie miał pojęcia o co w tym
    chodzi, albo był bardzo optymistycznym uspokajaczem.
    Od strony technicznej przy kartach płatniczych zbliżeniowych mamy prawie
    to samo co przy kartach rfid. A atak "przedłużamy sygnał przez inne
    medium, np internet" na rfid (jak i na inne karty czipowe) jak
    najbardziej został już zaprezentowany/sprawdzony/używany w praktyce.

    Wcale mnie to nie pociesza że "to się nie będzie opłacać zrobić" - skoro
    będzie się dało, to prędzej czy później ktoś to zrobi, choćby dla hecy.
    Podobnie jak swego czasu pewien nieletni chłopaczek wykolejał tramwaje
    (w Poznaniu?) bo okazało się że złamać system zdalnego sterowania
    zwrotnicami jest dość prosto. Co z tego że się to nie opłaca albo nie ma
    zysku, komuś jest wesoło a ktoś inny traci.

    > Wzbudź mi obwód rezonansowy przez internet 3g, o którym mówił Bartek.
    Nie mogę (z powodów zawodowych itd) podawać szczegółów konkretnych, ale
    karta zbliżeniowa działa niejako na 2 poziomach:
    - fala radiowa z terminala niesie szyfrowaną transmisję do czipu karty
    ale też:
    - fala radiowa z terminala niesie energię zasilającą kartę
    i karta odpowiada swoim małym nadajniczkiem swoją transmisją
    zaszyfrowaną. Przy ataku "przedłużaczowym" po prostu wstawiamy odbiornik
    przy terminalu, który działa jak karta - ale nie deszyfruje nic, tylko
    wyławia samą transmisję, energii fali nie używając, transmisja
    oddzielona (ale nadal zaszyfrowana) leci np przez 3G do drugiego
    nadajnika, gdzie jest zamieniana znów na falę radiową, która już zasila
    prawdziwą kartę i dostarcza do niej transmisję, karta więc odpowiada (bo
    została zasilona energią, i zrozumiała że to czytnik do niej gada), a to
    co "drugi nadajnik" odbierze - przesyła spowrotem do pierwszego, tego
    przy terminalu... Problemem są tylko opóźnienia w transmisji przez sieć
    i szybkość przełączania z nadawania na odbiór, ale to sprawy techniczne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173