  • 50. Data: 2016-09-09 15:00:36
    Temat: Re: Deficyt budzetowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik stejaz s...@g...com ...

    > Tak to już kobieta ma, że najwięcej dzieci rodzi w miesiącu dziewiątym
    > :)

    No tak, wrzesien :)
    ;-P

  • 52. Data: 2016-09-09 15:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > To gdzie te pieniądze zniknęły?

    Na serio pytasz?

    Ale pociesze cie - zapewne masz racje - konsumpcja pewnie odrobine sie
    zwiekszy w dłuższym okresie.
    Przykładowo znajomy pracujacy na dosc wysokim stanowisku w jednej z firm
    lichwiarskich zaciera rece - takiego popytu na kredyty nie było juz dawno.
    Ludzie liczyc nie umieja a jak kredycik spłaci za nich 500+ to juz w ogole
    odsetki sa mało wazne bo jak wiaodmo, zadnych pieniedzy nie wydaje się tak
    łatwo, jak nie swoich. :(

  • 53. Data: 2016-09-09 15:59:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-09 o 13:37, J.F. pisze:
    > Mogly sie tez [...] na wakacje za granice
    > pojechac.

    Nie mogły, przecież to złotówki są wypłacane, więc do wydania tylko w
    kraju (jest to zresztą jedna z zalet posiadania własnej waluty).

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2016-09-09 16:07:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 15:00:37 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Łączyc to z 500+ a nie z sytuacją na swiecie to wrecz groteska...

    Nie tak dawno czytałem że w tym roku więcej(procentowo) jak w latach ubiegłych rodzin
    planowało wyjazd wakacyjny. A największy wzrost był właśnie w grupie rodzin z min 2
    dzieci
    Wg mnie błednie zakładasz że 500+ biora w wieszości patologiczne rodziny które zaraz
    po chwilówke poleca.
    Takie tez są ale w większości kasa ta trafia do normalnych rodzin których komfort
    życia dzięki temu ulega poprawie. Wynajmuje mieszkanie właśnie rodzinie z 3 dzieci.
    W tym roku pierwszy raz wyjechali razem na wakacje.
    Podejrzewam że 500+ miało w tym swój udział- 1500zł miesięcznie to dla nich konkretne
    wsparcie.
    Takich rodzin znam więcej. Normalne rodziny nie jakaś tam patologia.

  • 55. Data: 2016-09-09 16:23:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 9 września 2016 13:37:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >To by w "konsumpcji" wyszło

    O ile podliczone. Bo skad rzad ma wiedziec, ze pojechalem do Niemca po
    samochod.

    > albo na wakacje za granice pojechac.
    Podobnież spadło zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi, za to
    krajowe kurorty pękały w szwach

    >Nie dalej jak godzinę temu gadałem z kobietą której córka kilka dni
    >temu urodziła dziecko. Na porodówce podobno rekordowa liczba kobiet.

    Tak sprawdzam http://www.program500plus.pl/aktualnosci,2.html
    500+ skonsultowano spolecznie 23.01, 1.02 rzad przyjal projekt,
    11.02 Sejm uchwalil, 17.02 Duda podpisal, 12.03 wniosek opublikowano,
    2.04 program oficjalnie ruszyl ... a te dzieci to gdzies jeszcze w
    grudniu 2015 byly poczete.

    Co prawda 1.12 premier oglosila ze prace nad projektem ruszyly ... PIS
    ma tylu wiernych, czy po prostu zwykle poswiateczne spietrzenie na
    porodowce ?
    Bo w sumie nawet niewierni widzieli, ze PIS do tego mocno prze ...

    No nic, poczekamy, zobaczymy jak statystyki wygladaja. Choc po
    prawdzie to by wypadalo poczekac do polowy przyszlego roku ...
    Rzad sie chyba nie omieszka pochwalic, jesli wzrosnie ... tylko wtedy
    by warto sprawdzic czy dobre tabelki cytuje :-)

    J.

  • 56. Data: 2016-09-09 16:34:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 16:23:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > No nic, poczekamy, zobaczymy jak statystyki wygladaja. Choc po
    > prawdzie to by wypadalo poczekac do polowy przyszlego roku ...
    Tak jak pisałem- na efekty trzeba poczekać

  • 57. Data: 2016-09-09 16:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >W tym roku pierwszy raz wyjechali razem na wakacje.
    >Podejrzewam że 500+ miało w tym swój udział- 1500zł miesięcznie to

    Raczej 1000. Bo to na drugie i kolejne.
    Chyba, ze sie zalapali na niski przychod - 800 zl na osobe, to jest
    dla nich 4000 razem ... moze nie wyrabiaja.

    Ale nawet 1000 zl co miesiac to mozna troche odlozyc ... albo nawet po
    chwilowke poleciec, jesli ciagle sa niskooprocentowane promocje :-)

    J.

  • 58. Data: 2016-09-09 17:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie mogły, przecież to złotówki są wypłacane, więc do wydania tylko w
    >kraju (jest to zresztą jedna z zalet posiadania własnej waluty).

    A co - kantory zamkneli ?
    Czy bankom zakazali regulowania zobowiazan walutowych srodkami z 500+
    ?

    No i trzecia mozliwosc - idziesz do krajowego biura podrozy, placisz
    zlotowkami za wczasy za granica, no ale tu byc moze rzad juz sie
    cieszy, ze mu konsumpcja wzrosla, i chyba nawet VAT mu wplywa ...

    J.

  • 59. Data: 2016-09-09 17:08:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Kris k...@g...com ...
    >Łączyc to z 500+ a nie z sytuacją na swiecie to wrecz groteska...

    Niektorzy jednak lacza ... nie spadek zagraniczny, ale wzrost krajowy
    http://www.newsweek.pl/polska/polacy-nad-baltykiem-c
    zyli-najazd-hunow-panstwo-kiepscy-i-mlynarska,artyku
    ly,394671,1.html

    :-)

    J.

  • 60. Data: 2016-09-09 17:15:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-09 o 17:06, J.F. pisze:

    > A co - kantory zamkneli ?

    Widzę, że nie rozumiesz ;) Przecież właśnie o tym piszę - kantory
    otwarte, więc pieniądze z 500+ zostaną w Polsce, za to mniej będzie
    walut. A im mnie walut, tym więcej trzeba kupić w PL.

    > Czy bankom zakazali regulowania zobowiazan walutowych srodkami z 500+ ?

    W sensie, że jak?

    > No i trzecia mozliwosc - idziesz do krajowego biura podrozy, placisz
    > zlotowkami za wczasy za granica, no ale tu byc moze rzad juz sie cieszy,
    > ze mu konsumpcja wzrosla, i chyba nawet VAT mu wplywa ...

    I co, myślisz, że potem biuro tymi złotówkami płaci za hotel w Egipcie?

    --
    Liwiusz