  • 1. Data: 2002-05-31 11:12:14
    Temat: Dodatkowe konto...
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Mam sobie konto w mBanku i nie mam powodow do nazekan.
    Jednak chcialbym miec dodatkowe konto w marmurku w ktorym bym np wplacal
    gotoweczke jak mi sie nazbiera w portfelu, generalnie chce aby byly tam
    rezerwowe pieniadze na wypadek braku polaczenia z bankiem przy platnosciach
    karta itp - nie duze np 200zl, karta wypukla np Visa.
    Mam w okolicy 3 banki PKO BP, PKO SA, Milenium, obraz BIG BG, ewentualnie
    BGZ. Nie jestem studentem wiec konto studenckie odpada, wplaty nie
    regularne, oprocentowanie najmniej wazne.
    Generalnie najmniejsze koszty prowadzenia konta, karta VISA, troche mniej
    wazne koszt przelewu, fajnie by bylo jak by byl dostep przez internet do
    konta.

    Ile kosztuje miesiecznie posiadanie karty VISA?? Czy przypadkiem bedzie sie
    to mijac z celem...

    PS Wy doradziliscie mi w wyborze 1-ego konta ( czyli mBank) i dziekuje wam
    za to jestem bardzo zadowolony :)

  • 2. Data: 2002-05-31 16:05:09
    Temat: Re: Dodatkowe konto...
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <3...@n...vogel.pl>, Marcin I. wrote:
> [...]
    > rezerwowe pieniadze na wypadek braku polaczenia z bankiem przy platnosciach
    > karta itp - nie duze np 200zl, karta wypukla np Visa.

    W gre wchodzi wydaje mi sie EurokontoWWW w PekoSA (6 ZLN/m, 0.60 przelew
    lub zlecenie stale)
    Lub WBK (tu musisz sam zobaczyc)

    > Ile kosztuje miesiecznie posiadanie karty VISA?? Czy przypadkiem bedzie sie
    > to mijac z celem...

    W PekaoSA otrzymasz karte VISA po polrocznym posiadniu rachunku w tym
    banku, jednak nieodzownym warunkiem sa stale wplaty min 500 ZL. Poza tym
    otrzymasz rowniez mozliwosc robienia tzw overdraft, czyli zaciagniecia
    bezproblemowo z miejsca pozyczki 300 zl (mikrokredyt)
    Kara VISA? eee lepiej EUROKATE Master (taniej na kondynencie) 20 PLN +
    2,4/mies (zabezpieczenie tranzakcji)Kara VISA jest chyba jakies 10 PLN
    drozsza

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-06-01 10:05:20
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin I." <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > wazne koszt przelewu, fajnie by bylo jak by byl dostep przez internet do

    Ja proponowałbym BGŻ eIntegrum + eSkalacja

    opłata 3zł/mc
    wydanie i używanie MAESTRO 0zł,
    dostep przez I-net
    przelewy 0zł
    token 0zł

    Więc jezeli masz blisko do oddziału to możesz go wykorzystać do wpłat
    gotówkowych i bezpłatnych przelewów (przez I-net) do np. mBanku a w razie
    czego masz bankomat do bezprowizyjnych wypłat.
    Piszesz co prawda o karcie VISA Electron ale MAESTRO daje Ci to samo, a przy
    ewentualnych transakcjach zagranicznych jest korzystniejszy przelicznik.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-06-01 11:46:12
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Piszesz co prawda o karcie VISA Electron ale MAESTRO daje Ci to samo, a przy
    > ewentualnych transakcjach zagranicznych jest korzystniejszy przelicznik.

    Mowisz, ze w USA takze :-) ?

  • 5. Data: 2002-06-01 12:31:49
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości

    > Mowisz, ze w USA takze :-) ?

    Mówisz, że Polacy jeżdzą częściej do Stanów niż do Europy Zachodniej :-) ?

    Poza tym jak komuś bardzo zależy na płatnościach za granicą to wybiera
    raczej kartę "wypukłą" niż VE

  • 6. Data: 2002-06-01 12:50:38
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Mówisz, że Polacy jeżdzą częściej do Stanów niż do Europy Zachodniej :-) ?

    Zalezy, statystycznie pewnie nie ale karte uzytkuje konkretna osoba
    a nie byt statystyczny :-)

    > Poza tym jak komuś bardzo zależy na płatnościach za granicą to wybiera
    > raczej kartę "wypukłą" niż VE

    No wlasnie. Niezaleznie czy to VE czy Maestro moze sie okazac, ze kazda
    transakcja wyjdzie a rowni korzystnie bo jej nie bedzie :-)
    Tym nie mniej mowienie, iz transakcje karta EC/MC 'zagranica' jest
    korzystniejsze to naduzycie bo odnosi sie to tylko do europejskich
    krajow strefy Euro (a w zadnym z tych nie bylem juz 4 lata :-))).

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2002-06-01 22:57:56
    Od: "BUCKS" <b...@n...poczta.onet.pl>

    ?

    > Zalezy, statystycznie pewnie nie ale karte uzytkuje konkretna osoba
    > a nie byt statystyczny :-)

    NIE to będzie statystycznie i realnie. Po pierwsze koszty podróży a po
    drugie nie każdy prosto z ulicy wjedzie do Stanów.
    Natomiast na wyjazd np. do Niemiec to może sobie pozwolić prawie każdy bez
    większych problemów.

    [...]
    > Tym nie mniej mowienie, iz transakcje karta EC/MC 'zagranica' jest
    > korzystniejsze to naduzycie bo odnosi sie to tylko do europejskich
    > krajow strefy Euro (a w zadnym z tych nie bylem juz 4 lata :-)))

    To że ty nie byłeś i dla ciebie lepsza jest VISA to nie znaczy, że to samo
    dotyczy większości.
    Na nasze polskie warunki zwykle karta MAESTRO byłaby praktyczniejsza, ale
    wszyscy "podniecają się" kartami VISA.
    Duże znaczenie mają tutaj polskie banki, w których łatwiej dostać VISE niż
    MAESTRO.

    MAESTRO przy przeliczeniu na PLN bierze pod uwagę EUR natomiast VISA USD.
    Z mojej strony EOT, bo nie potrzebna jest ta dyskusja.