  • 1. Data: 2009-07-06 09:16:00
    Temat: Doładowanie prepaid z terminala a płatność kartą
    Od: pI <p...@p...onet.pl>

    Pomijając już dlaczego, musiałem w sobotę zakupić zdrapkę z Orange na
    mieście. Pierwszy z brzegu sklep otwarty po 14 w sobotę, głownie
    artykuły monopolowe. Pani skończyły się klasyczne zdrapki, zaproponowała
    wydruk z terminala - obojętne mi, więc nie protestowałem. Gdy doszło do
    płacenia, pani stwierdziła, że za klasyczną zdrapkę owszem, ale za
    wydruk z terminala nie można płacić kartą "nie da się". Jakoś nie
    wydawało mi się to prawdopodobne, a że gotówki nie miałem
    wystarczającej, zaczęła się dyskusja. Pani od "nie da się" przeszła
    przez "zabroniła firma od terminala", przez "nie wolno", aż w końcu jako
    że wydruk leżał już na ladzie, a kolejka rosła zgodziła się na
    przejechanie kartą przez terminal, odgrażając się że pewnie będzie
    musiała sama pokryć jej koszt. Oczywiście transakcja przeszła.

    I teraz moje pytanie - czemu się tak wzbraniała przed płatnością kartą
    za kod prepaid wydrukowany z terminala? Podwójne prowizje? Wymysł
    właściciela sklepu? W Żabkach czy Empiku, nawet nie mają klasycznych
    zdrapek, od razu drukują. Jeśli ma to znaczenie terminal Polcardu.

    --
    pI

  • 2. Data: 2009-07-06 10:33:16
    Od: Akkon <a...@g...pl>

    pI pisze:

    > I teraz moje pytanie - czemu się tak wzbraniała przed płatnością kartą
    > za kod prepaid wydrukowany z terminala? Podwójne prowizje?

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi ;)
    Zapewne kwestia prowizji. Kiedyś w jakimś sklepie też widziałem podobną
    scenę.

  • 3. Data: 2009-07-07 08:58:38
    Od: Darek <t...@j...pl>

    pI pisze:
> [...]
    > właściciela sklepu? W Żabkach czy Empiku, nawet nie mają klasycznych
    > zdrapek, od razu drukują. Jeśli ma to znaczenie terminal Polcardu.

    Też mnie ciekawi powód takiego zakazu, bo mam ten sam problem w
    osiedlowym sklepie PSS Społem, gdy chcę kupić doładowanie licznika prądu
    z terminala. Panie zgodnie twierdzą,że tylko gotówką mogę zapłacić

  • 4. Data: 2009-07-07 16:55:32
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 07-07-2009 o 10:58:38 Darek <t...@j...pl> napisał(a):

    > Też mnie ciekawi powód takiego zakazu, bo mam ten sam problem w
    > osiedlowym sklepie PSS Społem, gdy chcę kupić doładowanie licznika prądu
    > z terminala. Panie zgodnie twierdzą,że tylko gotówką mogę zapłacić

    Proste. Polcardowi sklep płaci prowizję w formie np. 1,7% nie mniej niż
    0,60PLN.
    Na doładowaniu za 5PLN sklep zarabia średnio ok. 0,40PLN. ^^^^^^^^^

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 5. Data: 2009-07-07 21:30:19
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Też mnie ciekawi powód takiego zakazu, bo mam ten sam problem w osiedlowym
    > sklepie PSS Społem, gdy chcę kupić doładowanie licznika prądu z terminala.
    > Panie zgodnie twierdzą,że tylko gotówką mogę zapłacić

    Proste - za sprzedaż doładowania np. 100 zł sklep otrzymuje od właściciela
    takiego terminala
    np. 1 zł prowizji. A przyjmując płatnośc kartą na swoim posie musi zapłacić
    np. 2% (2 zł).

    Pozdr.,

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4222
    (20090707) __________

  • 6. Data: 2009-07-08 16:34:36
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 07-07-2009 o 23:30:19 Piotr <p...@c...cz> napisał(a):

    > Proste - za sprzedaż doładowania np. 100 zł sklep otrzymuje od
    > właściciela takiego terminala
    > np. 1 zł prowizji. A przyjmując płatnośc kartą na swoim posie musi
    > zapłacić np. 2% (2 zł).

    Uściślając. Za doładowanie 100 zł sklep dostaje ok. 6 zł.
    Średnio od 6% do 9% od kwoty doładowania netto.

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff