  • 1. Data: 2009-07-06 21:51:26
    Temat: Duzy przelew
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    Czy moge moim rodzicą przelać wieksza kwote pieniazkow zeby sie Urzad
    Skarbowy lub inna "komisja" nie czepiała?
    Pozdrawiam JB

  • 2. Data: 2009-07-06 22:21:03
    Temat: Re: Duzy przelew
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek B" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy moge moim rodzicą przelać wieksza kwote pieniazkow zeby sie Urzad
    > Skarbowy lub inna "komisja" nie czepiała?

    słyszałem o kupowaniu procentu mieszkania lub samochodu

  • 3. Data: 2009-07-07 01:08:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek B wrote:
    > Czy moge moim rodzic? przelaae wieksza kwote pieniazkow zeby sie Urzad
    > Skarbowy lub inna "komisja" nie czepia?a?
    > Pozdrawiam JB

    zdefiniuj termin "większą". najlepiej cyframi.

  • 4. Data: 2009-07-07 04:42:46
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Jacek B pisze:
    > Czy moge moim rodzicą przelać wieksza kwote pieniazkow zeby sie Urzad
    > Skarbowy lub inna "komisja" nie czepiała?

    Spadki i darowizny dla najbliższej rodziny nie są opodatkowane.
    Darowizny pod warunkiem zgłoszenia ich od US w ciągu (chyba) 6 miesięcy.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 5. Data: 2009-07-07 06:08:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.07.09 6:42, mirekm pisze:

    > Spadki i darowizny dla najbliższej rodziny nie są opodatkowane.

    Nie są, czy limit jest na tyle wysoki, że 98% obywateli nie zauważa różnicy?

    > Darowizny pod warunkiem zgłoszenia ich od US w ciągu (chyba) 6 miesięcy.

    a nie 30 dni?

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-07-07 07:49:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Nie są, czy limit jest na tyle wysoki, że 98% obywateli nie zauważa różnicy?
    Nie są.
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,382853
    5.html
    Trochę nieaktualne, ale zasada jest prawidłowa.

    > a nie 30 dni?

    Nie.

    KJ

    --
    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 7. Data: 2009-07-07 08:26:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek B" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy moge moim rodzicą przelać wieksza kwote pieniazkow zeby sie Urzad
    > Skarbowy lub inna "komisja" nie czepiała?

    Duża kwota to:
    A: 50 000zł ?
    B: 500 000zł ?
    C: 5 000 000zł ?

    ???

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-07-07 09:01:18
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Duża kwota to:
    > A: 50 000zł ?
    > B: 500 000zł ?
    > C: 5 000 000zł ?

    To bez różnicy - nie zapłaci podatku od darowizny, jednak przy kwocie
    >9.637zł trzeba zgłosić do US w terminie miesiaca.

    http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/darowi
    zna;w;rodzinie,234,0,289002.html

  • 9. Data: 2009-07-07 09:07:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To bez różnicy - nie zapłaci podatku od darowizny, jednak przy kwocie
    >
    > http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/darowi
    zna;w;rodzinie,234,0,289002.html

    Podatek od darowizny to jedna sprawa ale jest jeszcze GIIF;)))
    Nie wiemy co/za co /jakie pieniądze autor watku chce przelać

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-07 11:13:45
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Szymon pisze:

    > To bez różnicy - nie zapłaci podatku od darowizny, jednak przy kwocie

    6 miesięcy po nowelizacji.

    pozdrawiam,

    mirek