  • 1. Data: 2024-06-05 00:30:33
    Temat: OT Chleba naszego powszedniego...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    ...dostałem w Lidlu dużo w dniu mych imienin, ale nie zdołałem zjeść,
    gdyż miałem problem z zębami... Ale nie o chlebie chciałem pisać...

    Udałem się na pogotowie, bo wyskoczyła plomba w prawej 4 na
    górze -- odczekałem w kolejce i dostałem propozycję:
    - bezpłatny opatrunek
    albo
    - światłoutwardzalną za 100 pln
    i wybrałem opatrunek (który straciłem w parę dni) -- było Boże Ciało...

    Niebawem rozbolała mnie prawa strona na dole i BARDZO mocno lewa
    strona na dole... Wyspałem się (bo STRASZLIWIE bolało) i w niedzielę
    (po opanowaniu bólu) powędrowałem ponownie na pogotowie, gdzie odczekałem
    w dłuugiej kolejce i dostałem propozycję 300 złotych za...
    lakierowanie zębów...

    Wyjaśniłem, że chodzi o BARDZO silny ból, nie o kanaliki itd...

    Obsługantka zajrzała i powiedziała po chwili:
    - 7 do wyrwania, 8 pewnie też, bo to kanałowo leczone zęby
    - nie są kanałowo leczone; nie mam kanałowo leczonych zębów
    - jak to nie jest? 7 nie jest?
    - nie jest
    - więc może obumarł; do wyrwania
    - 8 do kanałowego leczenia, ale 8 nie leczy się kanałowo
    [więc moja 8 rzekomo była leczona, choć 8 nie są tak leczone?]
    - może jakiś prześwietlenie?
    - co?! może pantomogram?!
    - może, bo prawy dół też nie jest spokojny; i może jakiś lek?...
    - mogę dać receptę na antybiotyk
    - proszę

    Pertraktacje zaowocowały skierowaniem na pantomogram...

    Okazało się, że eWUŚ nie potwierdza, więc dostałem uniwersalną
    receptę zostawiającą refundacyjną decyzję aptekarce (która też
    ma dostęp do eWUŚ) i skierowanie na pantomogram, ale z wyraźnym
    zaznaczeniem 100% odpłatności...

    -=-

    Zanim miałem pantmogram, wiedziałem że prawdopodobnie 7 jest
    bezproblemowa a problem bierze się z 8 -- pantomogram to potwierdził...

    -=-

    Niebawem dowiedziałem się, że nie jestem wyjątkiem -- białostockie
    pogotowie obsługiwane jest przez dentystkę chętną do rwania zdrowych
    zębów... Poznałem też okołocovidową historię zatrudnienia owej pani
    i wiele innych szczegółów podpadających pod ochronę osobowych danych...

    -=-

    Dlaczego na bankach? -- tak sobie...
    Po co? -- miejcie się na baczności i często korzystajcie
    z efektów pracy naszej Noblistki...

    -=-

    Od siebie -- zęby warto kontrolnie obijać (metalem bądź plastykiem
    a nawet drewnem, ale bywa, że delikatnie palcem -- zależnie od
    zaawansowania ;) problemu) by wykryć to i owo, czego dentystyczne
    oczęta nie widzą a nawet *najmniejsze* problemy warto konfrontować
    z Roentgenem...

    -=-

    Gdy w pewnym miejscu (nie tam, gdzie poznałem historię owego pogotowia)
    panią pracującą na ww. pogotowiu nazwałem weterynarzem -- upomniano
    mnie, bym nie obrażał weterynarzy a ową panią bym raczej nazwał sadystką...

    Słusznie?...

    Może to podpada pod przestępczą działalność? -- ponoć rwanie zdrowych
    zębów jest tam normą... Na rwanie szmalu nie można poradzić -- z uwagi
    na okołocovidową historię -- pełną zasług... Podobnie na wystawianie
    recept bez numerów -- pracująca na pogotowiu jest zbyt zaawansowana
    wiekiem... Na moją sugestię, iż na ścianie napisano, co uczynić
    w razie braku potwierdzenia uprawnień, dostałem serdeczny uśmiech... :)

    Nie usłyszałem >>pisz na Berdyczów<<? Usłyszałem -- może pan
    pisać do NFZ...

    -=-

    Za maj moja deklaracją DRA została wysłana do ZUS w połowie maja...
    Dlaczego w czerwcu eWUŚ nie potwierdzał przysługujących mi praw?...

    [zaraz po wysłaniu zastanowiłem się nad problemem jasnowidzenia,
    ale że ZUS wykrył inny mój kardynalny błąd -- brak aż 60 groszy,
    szybko przystąpiłem do składania oświadczyn związanych z tymże
    makabrycznym brakiem -- ewentualny brak mej reakcji zamykał mi
    drogi inne niż sądowa, więc sprawa była poważna... ;) niestety
    ZUS, mimo mej bezzwłocznej zgody odczekał :) z wypłaceniem
    rzeczywistej masy szmalu, choć zgodziłem się na wypłatę
    z potrąceniem brakujących owych 60 groszy... jasnowidzem
    okazałem się słabym -- ząb dopadł mnie jeszcze w maju...]

    -=-

    BTW jak żyję -- chyba ani razu nie miałem RTG na koszt państwa
    biorącego składki i podatki a podtrzymującego slogany typu
    sporo -- wszystkie z pewnością (rzadko jestem czegoś pewny,
    ale zaryzykuję) tylko na własny koszt... Ogólnie od moich
    narodzin z refundowanego leczenia zębów korzystałem tylko
    na pogotowiu i otrzymywana pomoc zazwyczaj ograniczała się
    do zakładania opatrunków...

    -=-

    Rozumiem okołocovidowe zasługi, ale rwanie szmalu i rwanie
    zębów trudno nazwać leczeniem i raczej podpada pod prawnie
    zabronione czyny...

    -=-

    Dlaczego stukanie w 7 dawało BARDZO silny ból? -- bo 7 i 8 były
    zbyt blisko siebie. Wystarczyło odciągnięcie 7 (dentystyczną
    nicią) od 8, by obijanie 7 nie wywoływało bólu... Dotykanie
    8 palcem wywoływało SILNY ból...

    Ogólnie raczej jestem odporny na ból, ale ten mnie pokonał...

    Przez ponad dobę miałem nawet problem z żuchwowymi zawiasami...

    -=-

    Prawa 7 na dole (zakwalifikowana na pogotowiu do rwania) okazała się
    bezproblemowa; w sąsiadującej 8 mam już opatrunek; w prawej 4 na górze
    mam światłoutwardzalną plombę... Zostało do wyjaśnienia lekkie ćmienie
    w prawej 7 na dole... Roentgen i tutaj jest trudny do przecenienia...

    -=-

    Okołocovidowe zasługi może warto po prostu wycenić i opłacić
    a na pogotowiu zatrudnić rzeczywistych stomatologów?... Na
    drzwiach gabinetu widnieje znaczek typu:

    https://tdc.znakowo.pl/thumbs/pracownia-rentgenowska
    -rtg-znak-bezpieczenstwa-ostrzegajacy-promieniowanie
    -ka014-5553-1206-310-310-0.webp

    lecz próżno szukać na owym pogotowiu rentgena...

    Najprostsze urządzenie kupisz nawet za około 15 tysięcy złotych,
    ale bardziej zaawansowane modele kosztują kilkaset tysięcy złotych.

    https://www.vikimed.pl/aktualnosci/ile-kosztuje-apar
    at-rtg

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-06-05 00:44:29
    Temat: Re: OT Chleba naszego powszedniego...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2024 o 00:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    Tyle razy sprawdzam, a jednak...

    > Rozumiem okołocovidowe zasługi, ale rwanie szmalu i rwanie
    > zębów trudno nazwać leczeniem i raczej podpada pod prawnie
    > zabronione czyny...

    > Rozumiem okołocovidowe zasługi, ale rwanie szmalu i rwanie
    + zdrowych zębów trudno nazwać leczeniem i raczej podpada pod
    > prawnie zabronione czyny...

    > -=-

    > Dlaczego stukanie w 7 dawało BARDZO silny ból? -- bo 7 i 8 były

    w lewą 7 na dole

> [...]
    > 8 palcem wywoływało SILNY ból...

    > -=-

    > Prawa 7 na dole (zakwalifikowana na pogotowiu do rwania) okazała się

    + Lewa 7 na dole (zakwalifikowana na pogotowiu do rwania) okazała się

> [...]

    >     Najprostsze urządzenie kupisz nawet za około 15 tysięcy złotych,
    >     ale bardziej zaawansowane modele kosztują kilkaset tysięcy złotych.

    [napisać im, że *niedawne* wizyty *nie wykazały* problemu w lewej 8 na
    dole i prawej 7 na dole? RTG wykazuje aż zbyt wyraźnie to, co czego na
    zewnątrz zębów nie widać pomimo oględzin... a ból też potrafi niewiele
    powiedzieć na czas...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2024-06-05 11:41:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2024 o 00:44, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    > powiedzieć na czas...]

    ...bardziej zaawansowane modele kosztują kilkaset tysięcy
    złotych -- tyle, ile publiczny szalet...

    https://wydarzenia.interia.pl/podlaskie/news-szalet-
    za-430-tys-zl-jeszcze-nie-zostal-otwarty-a-juz-trwa-
    r,nId,6838532

    [swego czasu obsługę białostockich szaletów powierzono Arturowi?
    -- trollowi Jakubowicza... ciekawe, kto tutaj miał ,,kiblować''...
    Artura znam z: Fizyki, Ośrodka, NRD, dziecięcego łóżeczka służącego
    masie dzieci -- w tym ponoć i mnie, i mej siostrze, i dzieciom Artura...
    to ten sam Artur, który latami nanopoligrafią ;) obzdulał mego ojca
    -- nieświadomego procederu nakręconego przez CzesławaJ...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 3. Data: 2024-06-05 11:41:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

  • 5. Data: 2024-06-11 14:50:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-06-05 00:30, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    >   albo
    >  - światłoutwardzalną za 100 pln
    > i wybrałem opatrunek (który straciłem w parę dni) -- było Boże Ciało...

    [rachu ciachu]

> [...]
    > wiekiem... Na moją sugestię, iż na ścianie napisano, co uczynić
    > w razie braku potwierdzenia uprawnień, dostałem serdeczny uśmiech... :)

    Byłem tam raz w życiu i więcej nie planuję. Miałem ból w zębie
    przewidzianym do leczenia kanałowego. Przyjmował obcesowy (żeby nie
    powiedzieć wprost: chamski) doktor, który jedyne co zaproponował to
    wizytę w aptece i kupienie jakiegoś silnego leku przeciwbólowego.
    Żadnego RTG, żadnego głębszego zbadania. A kaskę za usługę NFZ mu
    wypłacił. Nie wiem, kto teraz prowadzi ten przybytek, ale od lat tam się
    chyba nic nie zmienia. Dramat, dramat i jeszcze raz dramat.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne