  • 1. Data: 2007-06-24 21:05:27
    Temat: Re: Podawanie numeru karty kredytowej w Internecie
    Od: k...@o...pl

    > najlepiej miec taka karte i "tankowac" konto przed
    placeniemhttp://direct.money.pl/money/264/
    jeśli na koncie karty mam zero złotych - to nie będzie autoryzacji
    transakcji, ale co jeśli:
    - ostateczne obciążenie karty przyjdzie na inna(wyższą) kwotę niż
    kwota autoryzacji (IMHO bank nie ma prawa nie przyjąć takiego
    obciążenia?)
    - obciążenie karty przyjdzie mimo braku wcześniejszej autoryzacji ?

  • 2. Data: 2007-06-25 04:01:40
    Od: "Artur" <...@...com>

> [...]
    > obciążenia?)
    > - obciążenie karty przyjdzie mimo braku wcześniejszej autoryzacji ?

    Przyłączam się do tego pytania, bo właśnie w hotelach zastrzegają
    sobie prawo do preautoryzacji karty kredytowej gościa jeszcze
    przed przyjazdem.

    Wydaje mi się, że sposób z taką kartą jest bardzo dobry przy jakiśm
    zakupie w Internecie gdy cała sprawa przebiega w ciągu paru godzin,
    najdalej paru dni.
    W przypadku rezerwacji hotelu jest inaczej, bo często moment
    rezerwacji od momentu wyjazdu dzieli długi okres czasu, przy czym
    różnie bywa z opłatą - czasem całość jest pobierana przy rezerwacji,
    czasem tylko za pierwszą noc, a czasem karta jest tylko gwarancją
    wypłacalności, a płacić można w hotelu gotówką (właśnie ten ostatni
    przypadek w tej chwili przerabiam, ale ineresują mnie wszystkie).

    Pozdarwiam
    Artur

  • 3. Data: 2007-06-25 05:20:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <k...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    >obciążenia?)
    >- obciążenie karty przyjdzie mimo braku wcześniejszej autoryzacji ?

    Odpowiedź nr 2.
    Bank ma obowiązek przyjąć każde obciażenie karty jakie przyjdzie z Visy czy
    Mastercard. Nawet jeśli nie było autoryzacji.
    Dopiero w trakcie reklamacji brak autoryzacji będzie podstawą do cofnięcia
    obciążenia karty o ile sprzedawca nie będzie potrafił wiarygodnie wykazać,
    że to jednak posiadacz karty dokonał transkcji.

    Tylko na etapie autoryzacji bank może odpowiedzieć "NIE" na zapytanie
    autoryzacyjne. Potem obciążyc kartę musi zawsze, niezależnie od tego jak
    duży debet dozwolony/czy nie dozowolony spowoduje to na koncie czy tae o
    ile zostanie przekroczony limit karty.
    Dla chcacych dyskutować polecam najpierw archiwum grupy, bo powtarzać się
    nie ma sensu.

  • 4. Data: 2007-06-25 05:22:30
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <...@...com> wrote in message news:f5nevl$kim$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Przyłączam się do tego pytania, bo właśnie w hotelach zastrzegają
    > sobie prawo do preautoryzacji karty kredytowej gościa jeszcze
    > przed przyjazdem.

    co najmniej z kilku powodów.
    po pierwsze mają gwarancję, że zablokowane pieniądze bądą na koncie/karcie
    po drugie dlatego, że i tak za niepojawienie się w hotelu zwykle obciążają
    za pierwszą noc.

  • 5. Data: 2007-06-25 10:28:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 25 Jun 2007 00:20:43 -0500, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >obciążenia karty o ile sprzedawca nie będzie potrafił wiarygodnie wykazać,
    >że to jednak posiadacz karty dokonał transkcji.

    I jednocześnie - Visa i MC mają obowiązek zaakceptowć każdego
    chargebacka od banku dotyczącego transakcji MO/TO/IO.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2007-06-25 12:04:28
    Od: "Artur" <...@...com>

    > I jednocześnie - Visa i MC mają obowiązek zaakceptowć każdego
    > chargebacka od banku dotyczącego transakcji MO/TO/IO.

    No to teraz już zupełnie nic nie rozumiem.

    1) Jeśli jest tak jak powyżej napisane, to po co to "tankowanie" konta
    na dodatkową kartę w Monay.pl przed płaceniem?

    2) jakiś czas temu zadzwoniłem na informację dotyczącą kart kredytowych VISA
    w banku i pani powiedziała mi, że w razie gdyby numer mojej karty kredytowej
    wpadł w niepowołane ręce, np. w wyniku zainfekowania komputera, to ryzykuję
    "tylko" do wysokości limitu miesięcznego dla danej karty.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 7. Data: 2007-06-25 12:15:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > I jednocześnie - Visa i MC mają obowiązek zaakceptowć każdego
    > chargebacka od banku dotyczącego transakcji MO/TO/IO.

    To tak nie do konca. W kazdym razie usera nie powinno to interesowac,
    zwlaszcza jesli nie mieszka w USA lub GB, i jesli nie dostal towaru
    do domu.

    Natomiast dla banku moze to wygladac nieco inaczej, np. jesli ten
    nie uzywa CV[VC]2.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2007-06-25 12:22:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Artur" <...@...com> writes:

> [...]
    > ryzykuję
    > "tylko" do wysokości limitu miesięcznego dla danej karty.

    Zly bank. Swoja droga, to chyba nielegalne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-06-25 13:00:33
    Od: "Artur" <...@...com>

    > Zly bank. Swoja droga, to chyba nielegalne.
    PKO BP.
    Owa Pani nawet rozważała, czy w sytuacji takiej obawy nie należałoby
    zmniejszyć limit miesięczny, wtedy ryzyko byłoby mniejsze.

    Ale jeśli to jest nielegalne, to powtarzam pytanie: po co zatem ta karta
    z Money.pl i przelewanie tam tylko tyle ile należy zapłacić - bo tak
    zrozumiałem cel tej operacji?

    Artur

  • 10. Data: 2007-06-25 13:22:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <...@...com> wrote in message news:f5ob8p$d5n$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No to teraz już zupełnie nic nie rozumiem.
    >
    > 1) Jeśli jest tak jak powyżej napisane, to po co to "tankowanie" konta
    > na dodatkową kartę w Monay.pl przed płaceniem?

    Po to, żeby autoryzacja przeszła. O ile jest robiona. A jest w 99.99999%.
    Żaden normalny sklep po odmowie autoryzacji nie zgodzi się na kontynuowanie
    transakcji.
    Ale podam ci przykład kiedy może być inaczej.
    Zrób rezerwację w hotelu na jedną noc. Bank zrobi ci preautoryzację na kwotę
    np 200 zł i tyle ci zablokuje na karcie.
    Resztę możesz wydać. Potem przedłuż nocleg o jedną noc dłużej. Większość
    hoteli już drugiej blokady robić nie będzie, tylko po prostu obciąży kartę
    na 400 zł. I o ile sam nie dopilnowałeś, żeby tyle na karcie było to
    będziesz miał debet na 200 zł z wszelkimi tego konsekwencjami. Żadne
    reklamacje nie pomogą.

> [...]
    > ryzykuję
    > "tylko" do wysokości limitu miesięcznego dla danej karty.

    Biorąc pod uwagę, że większość transakcji jest jednak autoryzowana, to można
    powiedzieć, że jest w tym trochę prawdy.