  • 31. Data: 2010-06-01 18:30:40
    Temat: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyn? katastrofy w Smole?sku
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    jimmij <j...@j...jj> napisał(a):

    > "Stamtąd", a nie "z tamtąd".
    > Nie dość, że nie potrafisz wybrać odpowiedniej grupy do uskuteczniania
    > swoich wypocin, to jeszcze jak widać jesteś analfabetą.
    > Choć zapewne te sprawy są ze sobą powiązane.
    >
    > Bez odbioru.

    A ja ci mimo to nadam jeszcze.

    "Mnie iedna wielką czyni dystrakcyią owe affektow zawzięcie listy lataią
    częste z tamtąd y odemnie. PasPam 73v." - XVII wieczny słownik języka
    polskiego. Jeżeli nie ma we współczesnym słowniku, nie oznacza to, że nie
    jest w użyciu, chociażby tu:

    http://lideria.pl/Pedagogika-z-technologia-ksztalcen
    ia-Slownik-angielsko-
    polski-Alicja-Siemak/sklep/opis?nr=21714

    Może jestem analfabetą dla ciebie, dla innych jestem poliglotą (oprócz tego,
    którym ty posługujesz się tak biegle, jeszcze trzy, z błędami typu "z
    tamdąd").

    Idź może "spowrotem" na pl.soc.polityka, jeżeli cię tam przyjmą.

    kc

  • 32. Data: 2010-06-01 18:47:47
    Temat: Re: Realizacja projektu IV RP - przyczyną katastrofy w Smoleńsku
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > państwach Europy.
    >
    > Totus no co Ty ???????? To monarchia doprowadziła do rozbiorów Polski ???
    > To znaczy, że gdybyśmy mieli wówczas demokrację, to uniknęlibyśmy
    > rozbiorów ????
    > Ja nie jestem orłem z historii, ale z tego co pamiętam przyczyną rozbiorów
    > była konsekwentna wspólna polityka Prus i Rosji wobec Polski zgodnie
    > z traktatem z Poczdamu z 1720 roku. Sąsiedzi nafaszerowali nasze elity
    > agentami, którzy na przestrzeni kilkudziesięciu lat zadbali o to, aby
    > Polska pozbawiona została praktycznie armii. Jeśli było inaczej, to

    Było tak jak piszesz. Czemu jednak monarchowie Prus i Rosji nafaszerowali
    Polskę agentami i doprowadzili do rozbiorów, czemu monarcha Polski do tego
    dopuścił. Czemu monarcha Polski i Francji nie nafaszerowali agentami Niemiec
    i nie doprowadzili do rozbioru Niemiec. Odpowiedź jest prosta. Monarchowie
    Polski w owym czasie byli najgłupsi, dali się ograć i okraść. Spodziewałem
    sie tego rozumowania. Jest ono powszechne w Polsce. Są pretensje do krajów
    ościennych o to, że nas rozebrali ale nie ma pretensji o to, że my
    stworzyliśmy na to warunki i pracowaliśmy na te rozbiory z 200 lat. To
    myślenie trwa do dziś. Są pretensje do Rosjan, że pozwolili Polakom lądować
    w Smoleńsku ale nie ma pretensji do Polaków o idiotyczny pomysł, żeby
    lądować. Zawsze są winni ONI.

    > He He, ale zasunąłeś !! Aż Ci zazdroszczę tej PEWNOŚCI. A nie jesteś
    > sobie w stanie wyobrazić takiego scenariusza: większość jest
    > niezadowolona, więc wybiera swoich ( populistów ); za chwilę znowu
    > większość jest niezadowolona więc znowu nowe ryje do koryta; za chwilę
    > większość jest wściekła &#8230; po kilku kolejnych iteracjach państwo
    > pada, nie ma już w ogóle zadowolonych; limes => zamieszki, krew, może
    > nawet wojna ...

    Bardzo fajny scenariusz. Tyle, że jeszcze nie było w historii by jakaś
    demokracja typu europejskiego upadła. Natomiast ustroje jedynowładztwa
    upadały od dawna. Wywalili się faraonowie, cesarstwo rzymskie, wszystkie
    monarchie w europie, Napoleon, Hitler, Stalin. Było tego trochę. To co piszę
    to nie gdybania i ssane z palca scenariusze tylko fakty. W demokracji można
    ciąć szybko straty. W Polsce po 4 latach standardowo. Ale jak są zdolni u
    steru to da się ich wywalić szybciej. Np po 2. Była taka zdolna para.

    > Ty zamiast narzekać weź się do pracy i
    > swój
    > miała -
    >
    > Przeczytaj książkę &#8222;Demokracja &#8211; opium dla ludu ?&#8221;, i
    > potem się może wypowiedz.
    > Dla jasności &#8211; ja nie jestem jakimś szczególnym zwolennikiem
    > monarchii, Uważam jednak, że jest o niebo lepsza od demokracji, bo daje
    > większą szansę na zaistnienie liberalnego systemu gospodarczego.
    > Ale Twój dowcip jakobym ja, przeciwnik demokracji, miał zabiegać o to,
    > aby moje poglądy były w większości &#8230; pierwsza klasa!!

    Nie podoba Ci się mój pomysł ze zdobyciem zwolenników dla swoich poglądów to
    zrób monarchię siłą. W jednym i drugim przypadku Twój pomysł jest
    absurdalny. Dobrobyt ludzi nie zależy od ustroju tylko od mądrości tych,
    którzy rządzą. Poddanym jakiego monarchy chciałbyś być? Był już taki w
    historii czy na razie masz tylko wymyślony ideał?

  • 33. Data: 2010-06-01 22:31:27
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > i nie doprowadzili do rozbioru Niemiec. Odpowiedź jest prosta. Monarchowie
    > Polski w owym czasie byli najgłupsi, dali się ograć i okraść.

    Pełna zgoda &#8211; to byli głupole, ale ( jak już wspomniałem ) gdyby podobnych
    głupoli wybrano w demokratycznych wyborach, to efekt byłby taki sam.
    Oczywiście możesz sobie wierzyć, że istnienie demokracji zabezpieczyłoby
    I Rzeczpospolitą przed rozbiorami. Twoja sprawa.

> [...]
    lądować
    > w Smoleńsku ale nie ma pretensji do Polaków o idiotyczny pomysł, żeby

    No, ale tutaj trochę przegiąłeś. Próbując zgrabnie odejść od tematu
    zaczynasz polemizować z ocenami, których nie wyraziłem. Nigdzie nie
    napisałem o pretensjach i winie państw ościennych. To &#8222;rozumowanie&#8221;,
    którego niby się spodziewałeś zaistniało prawdopodobnie w Twojej głowie
    w wyniku błędnego odczytania intencji mojej wypowiedzi. Akurat
    w mojej naturze nie leży obsesyjne szukanie winnych na każdym kroku.

> [...]
    > ciąć szybko straty. W Polsce po 4 latach standardowo. Ale jak są zdolni u
    > steru to da się ich wywalić szybciej. Np po 2. Była taka zdolna para.

    Gdybyś mógł być tak uczynny, to oświeć mnie, proszę, czym się różni
    &#8222;demokracja typu europejskiego&#8221; od zwykłej demokracji, bo ja nie wiem.
    Demokracje w świecie współczesnym istnieją na razie bardzo krótko
    w porównaniu z niektórymi, wymienionymi przez Ciebie systemami
    jednowładztwa, więc takie zestawienie jest trochę niewłaściwe, gdyż
    powołuje się na nieuprawniony aksjomat, że współczesne demokracje
    nigdy nie upadną.
    Co do Hitlera, to przypominam Ci, że nazizm, z całym swoim okrucieństwem,
    został zrodzony w ramach nowoczesnej demokracji i miał ogólnospołeczne
    poparcie.
    Jeśli już użyłeś dla zobrazowania zalet demokracji terminologii giełdowej,
    to przejrzyj w końcu na oczy i zrozum, że te straty będą ucinane aż do
    wyzerowania rachunku, bo demokracja prowadzi do socjalizmu, a do władzy
    dochodzą nieustannie osobniki cyniczne myślące o własnych interesach i
    następnych wyborach. Przeczytaj książkę, o której wcześniej wspomniałem,
    odrobina refleksji dobrze Ci zrobi.

    > Nie podoba Ci się mój pomysł ze zdobyciem zwolenników dla swoich poglądów
    > zrób monarchię siłą. W jednym i drugim przypadku Twój pomysł jest
    > absurdalny.

    A tu kompletnie nie wyczuwam intencji Twojej wypowiedzi. Żartujesz sobie
    ze mnie ?! Jaki mój pomysł ?? &#8230; monarchię siłą ?!

    >Dobrobyt ludzi nie zależy od ustroju tylko od mądrości tych,
    > którzy rządzą. Poddanym jakiego monarchy chciałbyś być? Był już taki w
    > historii czy na razie masz tylko wymyślony ideał?

    Z tego co wiem, to każde państwo opiera się na dwóch filarach:
    ustroju politycznym i systemie gospodarczym. Ten drugi filar jest
    dla liberała ważniejszy, ale niestety pozostaje w pewnej zależności
    od pierwszego. Dlatego Twoje twierdzenie, że dobrobyt zależy od mądrości
    rządzących jest fałszywe. Prosty przykład &#8211; jeśli ustrojem politycznym
    jest komunizm, to choćby nie wiem jak mądry był władca, dobrobytu
    tam nie będzie. :-)

    pozdr.
    sys29

  • 34. Data: 2010-06-02 06:53:47
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > sam. Oczywiście możesz sobie wierzyć, że istnienie demokracji
    > zabezpieczyłoby I Rzeczpospolitą przed rozbiorami. Twoja sprawa.

    Zacytuj, gdzie napisałem, że demokracja zabezpieczyła by nas przed
    rozbiorami. Królowie w w ówczesnej Polsce byli obierani.

> [...]
    > wypowiedzi. Akurat w mojej naturze nie leży obsesyjne szukanie winnych na

    To chyba Twoje słowa, że państwa ościenne gdzieś się zmówiły przeciwko
    Polsce i to było motorem rozbiorów. Motorem rozbiorów była głupota Polaków.

> [...]
    > dochodzą nieustannie osobniki cyniczne myślące o własnych interesach i
    > następnych wyborach. Przeczytaj książkę, o której wcześniej wspomniałem,

    Np demokracja antycznych Aten gdzie prawo głosu mieli tylko mężczyźni i do
    tego obywatele. Czyli głosowali tylko patrycjusze. Sprawdź od kiedy mogą
    głosować kobiety. Hitler doszedł do władzy na skutek wyborów lecz szybko
    wyłączył demokracje i rządził jak dyktator. Podobnie jest z Łukaszenko.

    > A tu kompletnie nie wyczuwam intencji Twojej wypowiedzi. Żartujesz sobie
    > ze mnie ?! Jaki mój pomysł ?? &#8230; monarchię siłą ?!

    Wzorcowy Twój ustrój to monarchia. Jak chcesz to urzeczywistnić. Jak chcesz
    to urzeczywistnić? Jakie są możliwości byś żył w monarchii w Polsce?

> [...]
    > rządzących jest fałszywe. Prosty przykład &#8211; jeśli ustrojem
    > politycznym jest komunizm, to choćby nie wiem jak mądry był władca,

    Władca, który aprobuje komunizm nie jest mądry. Mamy inne definicje madrości
    władcy i inne oczekiwania od mądrego władcy.

  • 35. Data: 2010-06-02 08:53:38
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    > Zacytuj, gdzie napisałem, że demokracja zabezpieczyła by nas przed
    > rozbiorami. Królowie w w ówczesnej Polsce byli obierani.

    Nie chciałeś odejść od postawionej wcześniej tezy, że to monarchia
    doprowadziła do rozbiorów, więc tak rozszyfrowałem sens Twojego
    rozumowania. Widzę teraz, że błędnie, bo tu poniżej już jasno się
    określiłeś. Przepraszam.

    > To chyba Twoje słowa, że państwa ościenne gdzieś się zmówiły przeciwko
    > Polsce i to było motorem rozbiorów. Motorem rozbiorów była głupota Polaków.

    Nieprawda. Motorem rozbiorów były oba w/w czynniki. Jeśli już tak
    bardzo zachęcasz mnie do szukania winnych, to IMHO wina leży po obu
    stronach, bo 1. napadanie na inne państwo jest niemoralne; 2. głupota
    władców skutkuje cierpieniem narodu.
    Pozwolę sobie w tym miejscu na małą uwagę. Otóż tak naprawdę liberałowie
    nigdy nie szukają winy w pojęciach abstrakcyjnych typu głupota, przemoc ...
    Przykładem śmieszności takich ocen może być &#8222;marsz przeciw przemocy&#8221;.
    Uczestnicy takiej szopki wyobrażają sobie, że pod ich psycho-naciskiem
    przemoc się przestraszy i ucieknie w niebyt. To czysty idiotyzm.
    Dla liberała nie jest więc winna głupota, tylko konkretny osobnik, który
    ją wciela w życie.

> [...]
    > głosować kobiety. Hitler doszedł do władzy na skutek wyborów lecz szybko
    > wyłączył demokracje i rządził jak dyktator. Podobnie jest z Łukaszenko.

    Ja o tym wszystkim wiem, ale wydawało mi się, że od czasu, gdy głosować
    mogli wszyscy obywatele ( łącznie z kobietami ) zaczęto używać terminu
    "nowoczesna demokracja". Zresztą to nieistotne. Sorry, niepotrzebnie
    się czepiam.
    Postaram się w ciągu kilku godzin przytoczyć specjalnie dla Ciebie zgrabny
    fragment z Łysiaka, aby wprowadzić Cię w stan zwątpienia, że może
    niepotrzebnie stajesz w obronie debilnego systemu.

    > Wzorcowy Twój ustrój to monarchia. Jak chcesz to urzeczywistnić. Jak
    chcesz
    > to urzeczywistnić? Jakie są możliwości byś żył w monarchii w Polsce?

    Spodziewałem się tego rozumowania. Jest ono powszechne w Polsce ... :-)
    Otóż wyobraź sobie, że ja niczego nie zamierzam urzeczywistniać.
    Nie czuję się kompetentny do tego, aby zmieniać świat. Wyraziłem tylko
    parę moich prywatnych ocen rzeczywistości politycznej i innej. Jest
    mi bardzo przykro, że zmuszony jestem do życia w państwie przenikniętym
    oczywistymi patologiami. Nie zamierzam też nikogo przekonywać do swoich
    poglądów, bo ludzie są w większości źli i głupi, więc to nie ma sensu.
    Próbuję sobie jakoś radzić w tej rzeczywistości i na pozycji obserwatora
    czekam, aż to wszystko się w końcu się zawali pod ciężarem głupoty.

    > Władca, który aprobuje komunizm nie jest mądry. Mamy inne definicje
    madrości
    > władcy i inne oczekiwania od mądrego władcy.

    No rzeczywiście, trochę przesadziłem. Uważasz więc, że mądry władca
    zastając zły system natychmiast zaczyna go reformować ... no to zgoda.
    W najnowszej historii demokracji chyba niewielu takich było ( Reagan,
    kto jeszcze ? ).

    pozdr.
    sys29

  • 36. Data: 2010-06-02 10:05:09
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > rządzących jest fałszywe. Prosty przykład &#8211; jeśli ustrojem politycznym
    > jest komunizm, to choćby nie wiem jak mądry był władca, dobrobytu

    Dokładnie Masz rację. Jeżeli w komunizmie będzie tylko mądry władca to nie ma
    szans na dobrobyt, a z kolei nie ma szans aby całe społeczeństwo świata było
    mądre. Natomiast w kapitalizmie nie ma szans na dobrobyt na całym świecie, a i w
    poszczególnych krajach na wieczność, bo prędzej czy później musi dojść do
    zawieruchy taka jest istota kapitalizmu.

  • 37. Data: 2010-06-02 10:17:14
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > rządzących jest fałszywe. Prosty przykład &#8211; jeśli ustrojem politycznym
    > jest komunizm, to choćby nie wiem jak mądry był władca, dobrobytu

    A tak swoją drogą co to znaczy dobrobyt, bo np. dopóki nie masz auta wydaje Ci
    się, że posiadanie auta to dobrobyt, ale to tylko do momentu gdy już masz auto
    itd. Czy dobrobyt to jak wszyscy posiadają auta czy jak większość je ma, a
    mniejszość głodem przymiera i od czasu do czasu ta większość wysyła inną
    mniejszość aby zdobyła siłą ropę do tych aut.

  • 38. Data: 2010-06-02 10:17:53
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik <k...@o...pl>

> [...]
    > poszczególnych krajach na wieczność, bo prędzej czy później musi dojść do
    > zawieruchy taka jest istota kapitalizmu.

    IMO istota nie leży komunizm/kapitalizm.
    Jest demokracja, gdzie większość żyje kosztem mniejszości oraz pozostałe
    formy, gdzie mniejszość wysysa większość.
    Z naturalnych przyczyn (rząd większości) większe szanse na utrzymanie się ma
    demokracja.

  • 39. Data: 2010-06-02 10:20:36
    Temat: Re: Obiecany kawałek Łysiaka
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Cyt. Waldemar Łysiak :
    Starożytni Grecy wymyślili demokrację jako ustrój kontr monarchiczny,
    sprawiedliwszy od rządów arystokracji przybierających tak chętnie formę
    ustroju tyrańskiego. Lecz piękna teoria i późniejsza praktyka rozminęły się
    zupełnie. Pod rządami wszelakich władz republikańskich miała do dzisiaj
    miejsce większa liczba zbrodni przeciwko życiu i prawu niż pod rządami
    wszystkich monarchów od czasu wynalezienia demokracji.
    Amatorska tylko znajomość dziejów wskazuje, że demokracji bardzo daleko do
    ideału. Chrystus został demokratycznie, głosowaniem ludu (vox populi)
    skazany na śmierć. Sokrates takoż na wypicie trucizny. Rekordowych
    ludobójców wybrano (Hitler) lub wybierano (Stalin) całkowicie
    demokratycznie, a później ogólnospołecznie wspierano. Podobnie Mussoliniego
    i innych.
    Demokracja (słowo greckie) znaczy: ludowładztwo. Rządy ludu są czystą
    teorią, w istocie więc ludowładztwo sprowadza się do elekcji, gdzie wola mas
    kreuje okresowo władzę przedstawicielską za pomocą większej liczby głosów. &#8230;
    Fundator Banku USA, konserwatysta A.Hamilton kpił z
    demokratycznego &#8222;majestatu wielkich liczb&#8221; dowodząc, iż trudno o
    system &#8222;bardziej fałszywy niż warunkowanie kalkulacji politycznych regułami
    kalkulacji arytmetycznej&#8221;. &#8230; Inaczej mówiąc: demokracja ma m.in. to do
    siebie, że daje ludziom możliwość głosowania wbrew własnemu interesowi, a
    wyborcy z tej okazji korzystają. Jak mówił J.Adams: &#8222;Twierdzenie, że lud
    jest najlepszym strażnikiem swych praw, to bzdura niczym nie
    usprawiedliwiona. Jest on najgorszym, wręcz żadnym ich strażnikiem&#8221;.
    Dlaczego tak się dzieje &#8211; dlaczego tłumy potrafią przypominać lemingi
    gromadnie maszerujące ku swej krzywdzie? Według potocznej diagnozy
    kontrrepublikanów &#8211; wskutek zjawiska antynomicznego. Diagnoza owa mówi, że
    chociaż ustrój demokratyczny składa się z wielu grzechów, wszelako jego
    maxima culpa to sprzeczność między dwoma zasadami demokracji
    rozreklamowanymi przez obywatela Rousseau i przez jakobinów &#8211; zasadami tymi
    są czynne prawo wyborcze dla pełnoletniego i nieomylność większości.
    Ponoieważ większość każdego społeczeństwa tworzą całkowite przygłupy, nie
    mające dosłownie o niczym pojęcia &#8211; ich czynne prawo wyborcze parodiuje
    rzekomą nieomylność werdyktu elekcyjnego, budując jej przeciwieństwo,
    zbrodniczość lub komiczność.
    To fakt, że w każdym plemieniu znajdziemy dużo więcej głupich niż mądrych
    (podobnie jest prawdą, że kobiety notorycznie wybierają przystojniejszego,
    zamiast przyzwoitszego i przytomniejszego), lecz główną słabością tłumu
    elektorów wydaje się nie tyle zbiorowa głupota, ile cecha jej pokrewna &#8211;
    zbiorowa łatwowierność (naiwność) ludzi. Zresztą chorują na tę przypadłość
    (masowo!) również inteligentni ludzie. Oto czemu demokracja stanowi
    wymarzoną estradę dla kłamców, zwłaszcza charyzmatycznych. Vulgo: dla
    uwodzicieli. Widać tu jawną analogię między demokracją, a zawodowym
    podrywaniem dam &#8211; demokracja to technika uwodzenia. Biegli gracze w
    demokrację rozszyfrowali sekret owych facetów, którzy gorącą miłość
    zdobywają kiedy chcą &#8211; sztuka polega na tym, by kobieta kupiła cię takiego,
    jakiego udajesz. Społeczeństwa przypominają kobietę, lubią czarujących
    udawaczy. Chociaż prawie każdy wyborca ma świadomość, że politycy to gang
    dziesięciokaratowych skurwysynów &#8211; tłum daje się złowić co parę lat i
    biegnie do urn głosować na sympatyczną bandę sprzedającą nadzieję. Nadzieja
    to siła ślepa, bezrozumna i narkotycznie niepohamowana, niczym libido.
    Spytajcie hazardzistów. &#8230;
    Reasumując: system demokratyczny mógł zatriumfować dopiero w XX wieku, kiedy
    wdrożyło go dużo państw. Jednocześnie planeta bardziej niż kiedykolwiek
    skąpała się w gwałcie i bezprawiu, hańbie i żenadzie, we krwi i
    niesprawiedliwości. Olimpijski triumf demokracji nie przyniósł więc ludziom
    ani pokoju, ani wzrostu prawości, godności, bezpieczeństwa itp. &#8211; przyniósł
    rekordowy horror. W tym zawiera się kłamstwo &#8222;najlepszego z ustrojów&#8221;.

    pozdr.
    sys29

  • 40. Data: 2010-06-02 10:22:40
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik " sys29"

    ten fragment:

    > Jednocześnie planeta bardziej niż kiedykolwiek
    > skąpała się w gwałcie i bezprawiu, hańbie i żenadzie, we krwi i
    > niesprawiedliwości.

    jest baaardzo dyskusyjny.

    Z cytatów z Łysiaka lubię, że "wolał być młotkiem, a nie gwoździem" oraz
    kaprala mówiącego w TV do narodu "kurwa wasza mać".