  • 11. Data: 2014-07-03 16:41:08
    Temat: Re: Tasmy prawdy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53b55289$0$2224$6...@n...neostrada.pl

    > Kwota byla mala, bo podejrzewam ze US mogl nalozyc i kilka tysiecy.

    Państwo ma służyć narodowi (karmiącemu to państwo) czy
    prowadzić wojnę przeciwko swojemu narodowi? Czym takie
    państwo (karzące swych obywateli za co się tylko da) jest
    lepsze od państwa obcego/wrogiego, które dokonało zaborów?
    (carskiej Rosji czy hitlerowskich Niemiec)

    W tym celu Polacy walczyli o wolność, aby bać się swego państwa?

    Uważasz, że Chris94 naprawdę zagrażał integralności państwa?

    Ile wylewa się pomyj na JKorwinaM -- a zauważ, że wg niego
    powinnością państwa jest obrona obywateli, nie zaś dybanie
    na nich i pozbawianie obywateli ich zarobków czy ich majątku.
    Ty (jako obywatel -- a zauważ, że rządzi w RP Platforma obywatelska,
    nie Platforma Niewolnicza) chcesz bać się władzy czy chcesz, aby ta
    władza Tobie służyła? (policją broniącą Cię przed bandytami; wojskiem
    broniącym Cię przed terrorystami; sądem broniącym Cię przed nieuczciwością)

    Z jakiej racji Chris94 miał zapłacić tę karę?
    Jakoś zdestabilizował pracę urzędu? Naraził
    Skarb Państwa na straty? IMO co najwyżej US
    mógł zażądać od niego ustawowych odsetek,
    o ile te byłyby ,,pokaźne'' -- IMO przekraczające 6 plnów.

    -=-

    Zadaniem państwa nie jest odbieranie majątku obywatelom
    i przekazywanie tegoż majątku ,,panującym'', ale niemal
    dokładnie odwrotnie -- ochrona majątku obywateli przed
    zakusami cwaniaczków.

    -=-

    Ile wg Ciebie Chris94 zapłacił tego podatku?
    Więcej, niż Sikorski zapłacił za wiadomy posiłek?
    Zauważ, że Chris94 spóźnił się z zapłatą i nie
    czekając na wezwanie uiścił dług -- zaś Sikorski
    nie zamierza zapłacić.

    -=-

    Najbiedniejszy emeryt czy rencista dostanie obecnie
    podwyżkę swego uposażenia wynoszącą 17 pln -- a wg
    Ciebie 50 plnów kiedyś to mało?

    -=-

    Albo ukrócicie samowolę władców teraz, albo za
    jakiś czas będziecie mieli problem taki, jak
    dzisiaj z Kościołem -- pedofilię chociażby.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-07-03 18:12:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
> [...]

    >(carskiej Rosji czy hitlerowskich Niemiec)
    >W tym celu Polacy walczyli o wolność, aby bać się swego państwa?

    Panstwo to nie tyko przyjemnosci, panstwo to tez obowiazki i aparat
    przymusu.
    Jak sie tego nie rozumie, to sie konczy pod zaborami :-)

    >Uważasz, że Chris94 naprawdę zagrażał integralności państwa?

    on jeden moze nie, ale jakby tak wszyscy sie spozniali z placeniem
    podatkow i deklaracjami ...
    A tak to dostal umiarkowanej wysokosci mandat, zeby sie wiecej nie
    spoznial :-)

    >Ile wylewa się pomyj na JKorwinaM -- a zauważ, że wg niego
    >powinnością państwa jest obrona obywateli, nie zaś dybanie
    >na nich i pozbawianie obywateli ich zarobków czy ich majątku.

    Nie mowie nie, ale podstawa do obrony sa podatki, a osob oszukujacych
    na podatkach nigdy nie zabraknie.
    Wiec kontrole i terminy musza byc.

    >Najbiedniejszy emeryt czy rencista dostanie obecnie
    >podwyżkę swego uposażenia wynoszącą 17 pln -- a wg
    >Ciebie 50 plnów kiedyś to mało?

    te 50 pln kiedys, to na dzisiejsze gdzies miedzy 100 a 200zl.
    200zl mozna zaplacic za gadanie przez telefon podczas jazdy samochodem
    ..

    J.

  • 13. Data: 2014-07-03 19:22:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53b58105$0$2371$6...@n...neostrada.pl

    > Panstwo to nie tyko przyjemnosci, panstwo to tez obowiazki i aparat przymusu.

    Powiadasz, że od czasu do czasu trzeba wyprowadzić żołnierzy na
    ulice i postrzelać do nołplisów? ;) A może tylko pałami obić
    obywatelskie xupska? (aby obywatel nie zapomniał o tym, kto
    tu rządzi i co jest grane)

    > Jak sie tego nie rozumie, to sie konczy pod zaborami :-)

    Carowie lubili przymus -- kończyli zwykle źle. Podobnie
    obalono masę innych tyranów. Putin zyskuje coraz więcej
    sympatyków -- prowadząc politykę łagodności.

    > on jeden moze nie, ale jakby tak wszyscy sie spozniali z placeniem podatkow i
    deklaracjami ...

    To co by było? Stawiam na to, że gdyby wszyscy spóźnili
    się o rok -- byłoby źle, ale IMO on nie spóźnił się o rok,
    ale o 2 dni.

    Przypomnę Ci, że USy z zasady nie naliczają (przynajmniej do
    niedawna tak było) odsetek karnych, o ile nie przekroczą one
    6 pln, a to oznacza, że takie pieniądze nie potrafią wyrządzić
    krzywdy państwu.

    Zauważ też, że w razie czego ;) urzędnicy proponują podatnikowi
    wykazanie się niezaleganiem -- czyli nakłaniają do współpracy
    po dobroci, nie siłą. Siłę państwo rezerwuje wobec tych, którzy
    stanowią poważne zagrożenie.

    Co to za bank, który dobija za jednodniowe spóźnienie?! Nawet
    państwo ukróciło opłaty karne za brak minimalnej spłaty KK.
    Jak więc możliwe, że państwo jest tak delikatne wobec ,,źle
    czyniących'' bankom a tak srogie wobec ,,źle czyniących''
    państwu?

    > A tak to dostal umiarkowanej wysokosci mandat, zeby sie wiecej nie spoznial :-)

    Spóźnił się z wpłaceniem podatku wysokiego na około 500 pln
    (na tej grupie nie ma bogaczy a rzecz dzieje się dość dawno)
    o 2 dni, za co został ukarany 10%?! To lichwa -- państwo
    tępi praktyki lichwiarskie?...

    A może Chris miał zapłacić 50 kpln i spóźnił się o rok? ;)
    Państwo nie tylko zezwala na spóźnianie się bogatym, ale
    nawet prolonguje podatki bogatym, gdyż bogaci ,,czynią dobro''? ;)
    Nawet wspiera bogatych, gdy ci zachwieją się.

    > Nie mowie nie, ale podstawa do obrony sa podatki,

    I tak, i nie. Co z tego, że podatnicy wpłacą biliony, jeśli
    Sikorscy je przejedzą, przez co nie wydadzą na obronę kraju?

    > a osob oszukujacych na podatkach nigdy nie zabraknie.

    On nie oszukał -- spóźnił się z zapłaceniem i dobrowolnie przyznał
    się do tego. Naraził państwo na stratę 500 pln * 4% (wg Ciebie taki
    jest roczny koszt pozyskania forsy przez państwo) * 2 dni / 365 dni...

    5pln*2/365=0,027397260273973 pln niespełna 3 grosze

    Zauważ, że więcej kosztuje praca urzędnika polegająca na
    zastanowieniu się nad tym, czy to już przestępstwo, czy
    tylko występek. ;)

    Pewnego dnia Chris (w dwóch równoległych światach)
    stanie jako żołnierz na straży granic RP i wówczas:

    () Chris ukarany powie sobie w duchu: ,,sram na taką ojczyznę''
    i widząc wroga, długo będzie szukał odpowiedniego zachowania,
    a być może nawet długo będzie zastanawiał się nad tym, czy
    aby na pewno ma do czynienia z wrogiem, a nie z bliźnim.... ;)

    () Chris nieukarany powie: ,,Polska mnie broni, a że na to
    zbiera podatki, to po prostu konieczność'' i zaangażuje
    się w obronę Ojczyzny.

    Ile traci BZWBKKB na spóźnieniu się z wypłatą orzeszków lub na
    szukaniu dziury w całym -- a to konto niefirmowe, a to pani Jadzia
    zaspała, a to brak krzyżyka? Państwo także musi kalkulować zyski
    i straty związane ze swym dziwnym ;) postępowaniem.

    Wszyscy mądrzy ludzie (nawet Pisno Świete o tym mówi) wiedzą
    o tym, że władza łagodna jest skuteczniejsza niż sroga.

    > Wiec kontrole i terminy musza byc.

    O widzisz! Gdyby Chris spóźniał się notorycznie -- US mógłby nasyłać
    na niego kontrole, :) aby zachęcić ;) go do terminowej współpracy. :)

    > te 50 pln kiedys, to na dzisiejsze gdzies miedzy 100 a 200zl.
    > 200zl mozna zaplacic za gadanie przez telefon podczas jazdy samochodem

    Taki kierowca stwarza poważne zagrożenie, co jest często wykazywane,
    zaś spóźnialski nie stwarza żadnego, o ile nie spóźnia się zbyt mocno.
    Państwo wie, że jeśli chce mieć klienta do 25 dnia miesiąca, musi
    terminem ustalić 15 dzień miesiąca... Ci, którzy spóźnią się o parę
    dni, nie stworzą problemu, a ci, którzy spóźnią się o więcej niż
    o 10 dni -- nie będą marudzić w czasie przyjmowania kary...

    Kilka dni spóźnienia to nic dla państwa -- ani odsetek państwo za
    to nie chce, ani nie może czasami otrzymać terminowo z uwagi na
    świąteczne dni -- gdy terminem jest sobota, a poniedziałek po
    najbliższej niedzieli jest ustawowo wolny (Wielkanoc chociażby)
    US może otrzymać forsę z dużym ;) opóźnieniem.

    Mam nadzieję, że nie reprezentujesz swoich poglądów, ale droczysz
    się, aby zachęcić mnie do wykazywania, iż zachowanie państwa
    srogiego jest absurdem prowadzącym do wywrotki tegoż państwa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-07-03 20:03:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >niedawna tak było) odsetek karnych, o ile nie przekroczą one
    >6 pln, a to oznacza, że takie pieniądze nie potrafią wyrządzić

    No, 20 mln osob po 6 zl co miesiac to 1.44 mld. Spora kwota.
    Oni tych odsetek nie sumuja rocznie ?

    >Zauważ też, że w razie czego ;) urzędnicy proponują podatnikowi
    >wykazanie się niezaleganiem -- czyli nakłaniają do współpracy
    >po dobroci, nie siłą.

    No jak nie sila ? Po co ci takie zaswiadczenie ? Bo panstwo wymaga,
    jakby urzednik z jednego okienka nie mogl sprawdzic w sasiednim ...

    >Co to za bank, który dobija za jednodniowe spóźnienie?! Nawet
    >państwo ukróciło opłaty karne za brak minimalnej spłaty KK.

    Ukrocilo ?

    >Spóźnił się z wpłaceniem podatku wysokiego na około 500 pln
    >(na tej grupie nie ma bogaczy a rzecz dzieje się dość dawno)

    50 zl wydawalo sie duzo, wiec podatku moglo byc np 100 zl :-)

    >o 2 dni, za co został ukarany 10%?! To lichwa -- państwo
    >tępi praktyki lichwiarskie?...

    Oj tam, jeden mandacik, a punktualnosc na pare lat starczy :-)

    >On nie oszukał -- spóźnił się z zapłaceniem i dobrowolnie przyznał

    Nie mowie teraz o nim - beda ludzie, co powinni zaplacic duzo, wiec
    nie zaplaca wcale ... wiec musza byc kontrole.

    >się do tego. Naraził państwo na stratę 500 pln * 4% (wg Ciebie taki
    >jest roczny koszt pozyskania forsy przez państwo) * 2 dni / 365
    >dni...

    To ja moze sie spoznie 10 lat, zaplace potem z odsetkami, i prosze mi
    nic nie robic do czasu wplaty :-)

    >Zauważ, że więcej kosztuje praca urzędnika polegająca na
    >zastanowieniu się nad tym, czy to już przestępstwo, czy
    >tylko występek. ;)

    No i dlatego mandacik za 50 zl :-)

    >Taki kierowca stwarza poważne zagrożenie, co jest często wykazywane,

    Eee tam powazne, zamiast wypadku co 5 mln km, bedzie mial srednio np
    co 2 mln km.

    J.

  • 15. Data: 2014-07-03 21:33:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:lp263m$r1a$1@node1.news.atman.pl...

    > "jakson" lp24dr$p9g$...@n...news.atman.pl

    > Mnie na religii (niemal 40 lat temu) uczono, że prywatne korzystanie
    > z firmowych dóbr jest grzechem -- kradzieżą. Użycie biurowego spinacza
    > czy złożenie podpisu długopisem firmowym -- to mały grzech, ale jednak
    > grzech; natomiast użycie służbowego samochody czy telefonowanie
    > międzymiastowe to ciężki grzech...
    >
    > Dobro firmowe zwykle było tożsame z dobrem państwowy, a państwo
    > było postrzegane jako komunistyczne, czyli wrogie Kościołowi.

    Czy możesz mi przybliżyć z jakiego powodu grzeszenie przeciwko podmiotowi
    wrogiemu kościołowi miałoby stanowić mniejsze przewinienie, niż przeciwko
    przychylnemu?

  • 16. Data: 2014-07-03 23:14:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 53b59aef$0$2363$6...@n...neostrada.pl

    > No, 20 mln osob po 6 zl co miesiac to 1.44 mld. Spora kwota.

    Tyle, ile chcą rodzice niepełnosprawnych ludzi.

    > Oni tych odsetek nie sumuja rocznie ?

    ZUS wysyła (płatne -- 8 pln) monity. :)
    Nie wiem, jak z US.

    > No jak nie sila ? Po co ci takie zaswiadczenie ?

    Do przetargów i całej masy innych rzeczy.

    > Bo panstwo wymaga, jakby urzednik z jednego
    > okienka nie mogl sprawdzic w sasiednim ...

    Nie rozumiem.

    > Ukrocilo ?

    Nie ukrOciło, ale ukróciło.

    krocie, krocić, krotność
    krócić, ukrócić, skrócić, skracanie

    > 50 zl wydawalo sie duzo, wiec podatku moglo byc np 100 zl :-)

    Więc 50% za 2 dni?

    > Oj tam, jeden mandacik, a punktualnosc na pare lat starczy :-)

    Nienawiści na parędziesiąt.

    > Nie mowie teraz o nim - beda ludzie, co powinni zaplacic duzo, wiec nie zaplaca
    wcale ... wiec musza byc kontrole.

    Dużych państwo nie tylko zwalnia z podatków, ale nawet dotuje -- pisałem
    już o tym. Nawet Citi dostał dotacje od USA.

    > To ja moze sie spoznie 10 lat, zaplace potem z odsetkami, i prosze mi nic nie robic
    do czasu wplaty :-)

    Za spóźnienie z zapłatą jest inna kara (chyba nie
    ma) a za spóźnienie z deklaracją inna -- wysoka.

    > No i dlatego mandacik za 50 zl :-)

    Państwo ma bronić przed rabunkiem czy rabować?

    > Eee tam powazne,

    Bardzo poważne.

  • 17. Data: 2014-07-03 23:16:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 53b5b089$0$2157$6...@n...neostrada.pl

    > Czy możesz mi przybliżyć z jakiego powodu grzeszenie przeciwko podmiotowi wrogiemu
    kościołowi miałoby stanowić mniejsze
    > przewinienie, niż przeciwko przychylnemu?

    Hipokryzja. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2014-07-03 23:20:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lp25m6$qj4$...@n...news.atman.pl

    > Wiele lat temu moja matka spóźniła się (nie pamiętam z czym, ale
    > z jakąś deklaracją) o dosłownie jeden dzień -- udało się bez kary,
    > choć tłumaczenia i proszenia oraz pisania było dużo. Karą miało
    > być bodajże 300 pln.

    Sprawdziłem -- za jednodniowe spóźnienie w złożeniu deklaracji US
    zaproponował 300 pln. 3 wizyty, pisanie, proszenie, wyjaśnianie,
    wykazywanie niskiego dochodu -- US najpierw zszedł na 200 pln,
    później odstąpił.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'