  • 21. Data: 2009-11-25 15:40:56
    Temat: Re: [dzołk] Ochrona danych osobowych
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "mi" <m...@p...onet.pl> writes:

    > I powiadasz, że Pan-Który-Nie-Dał-Dowodu jest osobą nieupoważnioną? To już
    > zaczynam łapać magię bardzo-ważnego-dowodu-osobistego. :)

    W tym przepisie jest jeszcze mowa o "umożliwieniu".

    > Nic dziwnego, że potem krążą jakieś mity nt. ochrony danych osobowych.

    [...]

    > dostępnie na piękne oczy albo za pomocą kostki do gry, sam o tym decyduje. Może
    > np. dać dostęp do danych na jego temat stałemu klientowi bez żadnej tam
    > identyfikacji.

    Oczywiście. Mi często przy czekach wbijali "znany osobiście" i nie
    musiałem się uwierzytelniać. Ale z Twoich historyjek nie wynika, ze to
    jest ten przypadek.

    > I wracając do wątku: jeśli już mnie zidentyfikowano (i udostępniono jakieś dane)
    > to nie ma podstawy w ustawie twierdzenie, że z jej powodu nie mogą dać dostępu
    > bo...(wstawić cokolwiek). A tym bardziej nie ma podstaw wasza twórczość jakoby
    > mnie nie zidentyfikowano... po zidentyfikowaniu.

    Ale właśnie NIE WIEMY JAK CIĘ ZIDENTYFIKOWANO. Może problemem nie jest
    to, że _nie_udostępniono_ Ci historii, ale że _udostępniono_ Ci saldo.

    KJ

    --
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 22. Data: 2009-11-25 15:42:45
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > art 36, ust 1..

    To tylko twoja radosna interpretacja.

    Podstawą nieudostępniania upoważnionym jest to, że jest zakaz udostępniania
    pozostałym?

    Przykro mi, George, ale myślisz w kategoriach automatu biurokratycznego (1.
    sprawdzić dowód, 2. dać dostęp) i do tego robisz przeskoki między zagadnieniami,
    bo tak Ci się wydaje.

    mi

  • 23. Data: 2009-11-25 16:00:14
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "mi" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > (1.
    > sprawdzić dowód, 2. dać dostęp) i do tego robisz przeskoki między

    myśle w kategoriach art 33 ust 1.
    nalezy złożyc pisemny wniosek o udostpenienie danych, we wniosku musza sie
    znaleźć dane identyfikacyjne i na ich podstawie mozna udzielić informacji
    pisemnej ze zbioru danych osobowych. Dokonana zostala wiec identyfikacja
    odpowiedniego rekordu w bazie danych.

    hint: nie mozesz złożyc wniosku o wydanie danych osobowych jan kowalskiego
    ponieważ wyszukanie da prawdopodobnie niejednoznaczny rezultat.

    george