eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyPorady finansoweKredyt na samochód zabytkowy? To nie takie proste

Kredyt na samochód zabytkowy? To nie takie proste

2015-04-09 09:48

Kredyt na samochód zabytkowy? To nie takie proste

Zabytkowe auto ©  roberto36 - Fotolia.com

Najdroższym wylicytowanym na świecie samochodem zabytkowym jest 53-letni Ferrari 250 GTO. W ubiegłym roku został on sprzedany na aukcji w USA za ponad 38 mln dolarów. Wprawdzie najwięcej pasjonatów i kolekcjonerów samochodów zabytkowych mieszka w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii i Niemczech, to w Polsce również ich nie brakuje. Tylko w 2013 roku w naszym kraju zarejestrowano 900 zabytkowych aut. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że zakup unikalnego pojazdu jest inwestycją na lata, jest to dość drogie hobby. Na szczęście pozyskanie finansowania z banku na taki pojazd jest zdecydowanie łatwiejsze, niż upolowanie wyjątkowego, kolekcjonerskiego okazu.

Przeczytaj także: Samochody zabytkowe nie takie drogie

O pojeździe zabytkowym możemy mówić, kiedy auto spełnia trzy warunki. Po pierwsze – ma co najmniej 25 lat, po drugie – składa się z minimum 75 proc. oryginalnych części, a po trzecie - od momentu zakończenia jego produkcji minęło 15 lat. Tyle reguły. Zdarza się, że status zabytkowego auta otrzymuje młodszy pojazd. Jest to możliwe jeśli mamy do czynienia z unikalnym egzemplarzem. Może się on charakteryzować szczególnie oryginalnym rozwiązaniem konstrukcyjnym, związkiem z ważnymi wydarzeniami sportowymi lub tym, że posiadała go wyjątkowo znacząca osoba. Znaczenie ma też stan techniczny oraz wizualny pojazdu oraz to, czy był produkowany w krótkiej serii. I tak na przykład jednym z bardziej poszukiwanych egzemplarzy samochodów zabytkowych w Polsce jest „Maluch” w wersji BOSMAL, czyli fabryczny kabriolet z zakładów w Bielsku Białej, który był wyprodukowany w krótkiej serii przeznaczonej głównie na eksport do Niemiec. Takie „białe kruki” osiągają obecnie ceny nawet 10 - 15 tysięcy złotych.

W Polsce największą popularnością wśród pasjonatów samochodów zabytkowych cieszą się auta produkcji krajowej. Jednak na zjazdach automobilklubów i rajdach miłośników zabytków na czterech kółkach spotkać można również dostojne Fordy Mustangi Convertible, Pontiaki TransAM czy też wyposażone w monstrualne silniki V8 Dodge Charger i Challenger. Taki jeżdżący zabytek to już spory wydatek – wiążący się nie tylko z jego zakupem, ale i odrestaurowaniem. Może to jednak również być niezła inwestycja. Ładnie utrzymane egzemplarze samochodów zabytkowych osiągają zawrotne ceny na licytacjach internetowych i organizowanych w największych domach aukcyjnych świata. Czasem więc warto wydać więcej na wyjątkowy egzemplarz, nawet, jeśli nie mamy dość oszczędności w gotówce.

fot. roberto36 - Fotolia.com

Zabytkowe auto

Złą wiadomością dla fanów starych samochodów może być to, że nie jest łatwo otrzymać kredyt na taki pojazd.


Złą wiadomością dla fanów starych samochodów może być to, że nie jest łatwo otrzymać kredyt na taki pojazd. W większości banków trzeba będzie wystąpić po prostu o kredyt konsumpcyjny o wartości odpowiadającej cenie samochodu i ewentualnym kosztom przewidywanej renowacji. Jako, że samochód zabytkowy nie będzie mógł być zabezpieczeniem takiego kredytu, jego wysokość będzie uzależniona od naszych dochodów i zdolności kredytowej. Wybór najlepszej oferty będzie łatwiejszy u pośrednika finansowego.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: