W PKO BP ruszyły płatności zbliżeniowe z IKO
2016-01-18 15:06
Ruszyły płatności zbliżeniowe z IKO © ratmaner - Fotolia.com
Przeczytaj także: Karta Visa payWave już w PKO BP
Aby skorzystać z mobilnych płatności zbliżeniowych w technologii HCE (Host Card Emulation) potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO, pobranej ze sklepu Google Play. Ostatni krok to wskazanie w IKO, z której karty debetowej lub kredytowej VISA realizowane będą płatności zbliżeniowe. Od tej chwili klient może szybko i bezpiecznie dokonywać płatności przy użyciu smartfona. Transakcje do 50 zł nie wymagają potwierdzania kodem PIN w terminalu płatniczym. Przy płatności powyżej 50 zł konieczne jest potwierdzenie transakcji w IKO, z wykorzystaniem PIN do aplikacji mobilnej. Do realizacji płatności nie jest wymagany dostęp do internetu w telefonie.HCE można płacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe, czyli w ponad 365 tys. terminali w Polsce. Technologia wykorzystuje chmurę obliczeniową, z którą łączy się aplikacja zainstalowana na smartfonie. W ten szybki sposób pobierane są dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji. Pracujemy nad udostępnieniem tej funkcjonalności również posiadaczom kart MasterCard – tłumaczy Piotr Helbich,dyrektor Biura Kart i Płatności.
fot. ratmaner - Fotolia.com
Ruszyły płatności zbliżeniowe z IKO
Możliwość mobilnych płatności zbliżeniowych to pierwsza z nowości zapowiadanych na ten rok dla użytkowników aplikacji IKO w PKO Banku Polskim. W kolejnych miesiącach planowane jest wdrożenie kolejnych, jak złożenie wniosku o konto poprzez aplikację, przelewy na numer telefonu do osób korzystających z BLIKA w innych bankach, a także logowanie do IKO dzięki wykorzystaniu Touch ID.
Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Dziś liczba jej użytkowników sięga 450 tys., z czego ponad 200 tys. korzysta z najnowszej wersji, udostępnionej w listopadzie ub. roku. Liczba unikatowych klientów mobilnych w PKO Banku Polskim, w czwartym kwartale 2015 roku wynosiła 1,67 mln. W każdym tygodniu użytkownicy IKO logują się do aplikacji około miliona razy, dokonując w tym czasie nawet 80 tys. transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)