Jak kantory internetowe walczą o klientów?
2016-04-27 12:58
Jak kantory internetowe walczą o klientów? © Creativa Images - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ile oszczędności przynosi wymiana walut przez internet?
Reklama telewizyjna
Wyjątkowo efektywny, ale również bardzo drogi sposób na pozyskanie klientów. Decydują się na nią największe serwisy, które bardzo często zamieszczają swoje reklamy w tzw. „prime time”, czyli najdroższym i cieszącym się największą popularnością paśmie reklamowym. Koszt jednorazowej obecności około 30-sekundowego spotu reklamowego na kanale telewizyjnym w trakcie „prime time” potrafi osiągać kwoty przekraczające 50 tysięcy złotych! W związku z tym najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla firm okazuje się podpisywanie umów, które promują produkt cyklicznie, 24 godziny na dobę. Wtedy marka może liczyć na obniżenie stawki, jednak wciąż wiąże się to z ogromnymi kosztami.
Wśród kantorów internetowych na reklamę telewizyjną zdecydował się np. portal Cinkciarz.pl. To właśnie dzięki temu jest serwisem wymiany walut rozpoznawalnym nawet wśród tych osób, które nigdy nie były zainteresowane działalnością kantorów internetowych. Jego obecność podczas przerw w meczach euro 2012 sprawiła, że Polacy zapamiętali zarówno nazwę, jak i logo serwisu. Niestety, na obecność w reklamach telewizyjnych pozwolić sobie mogą jedynie największe portale. W związku z tym na ekranach naszych telewizorów zobaczymy jedynie serwisy takie jak InternetowyKantor.pl czy Cinkciarz.pl.
Partnerstwo z portalami informacyjnymi
Kantory internetowe coraz częściej decydują się na współpracę z portalami informacyjnymi, publikując np. raporty walutowe na łamach największych serwisów w Polsce. W związku z tym bez problemu możemy znaleźć informacje na temat obecnej sytuacji na rynku widziane oczami analityków z największych serwisów wymiany walut. Z tej metody korzystają niemal wszyscy. Współpraca portali przekłada się nie tylko na specjalistyczne artykuły, ale również bardziej tradycyjną reklamę. Wśród artykułów sponsorowanych dowiemy się o najnowszych promocjach obowiązujących wśród kantorów internetowych czy nowych usługach, a pozostałe treści często posiadają frazy podlinkowane pod konkretne portale. Baczny obserwator z łatwością zauważy tego typu treści w serwisach takich jak waluty.onet.pl, wyborcza.biz, finanse.wp.pl czy wprost.pl.
Przydatne linki:
- Kursy walut
Nie bez znaczenia pozostają również gazety. Możliwość napisania artykułu do wydania papierowego otrzymuje wielu specjalistów z różnych serwisów i większość z nich decyduje się na jej wykorzystanie. Publikowane treści często opisują działalność kantorów internetowych i dają portalom możliwość reklamowania się w bardziej tradycyjnej formule. Tego typu artykuły zamieszczane są w największych gazetach finansowych, takich jak Puls Biznesu czy Gazeta Finansowa.
fot. mat. prasowe
Metody zdobywania klientów przez kantory internetowe
Promocje i rabaty
Promocje i różnego rodzaju rabaty to świetny sposób na pozyskanie klientów – w szczególności tych, którzy zastanawiają się nad dokonaniem swojej pierwszej wymiany walut online. W związku z tym na rynku znajdziemy bardzo dużo ofert, które obowiązują jedynie nowo zarejestrowanych użytkowników. O rabatach obowiązujących w e-kantorach dowiemy się np. za pośrednictwem portalu Kantorbox.pl. Jedną z przykładowych promocji może być oferta Amronetu, który oferuje 90% rabatu na prowizje podczas pierwszego miesiąca wymiany. W związku z tym nowi użytkownicy płacą minimalne stawki za transakcję, a sam serwis cieszy się ich zaufaniem oraz dobrą opinią. Na podobne posunięcia decydują się oczywiście również inne e-kantory, oferując np. darmową pierwszą wymianę oraz inne, okresowe akcje promocyjne.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Komentarz usunięty
-
MalgorzataVitk / 2017-10-30 17:31:09
Jako że kursy oferują zbliżone to często starają się o klienta organizują promocje, dając dodatkowe możliwości oszczędzania itd. Gieldawalut.com. np. ma tzw. strefę zysku, gdzie przy każdej wymianie automatycznie część pieniędzy się odkłada. [ odpowiedz ] [ cytuj ]