Bank Millennium wprowadza Profil Zaufany
2017-01-10 13:36
Profil Zaufany w Banku Millennium © fot. mat. prasowe
Bank Millennium wprowadza kolejną nowość. Tym razem jest to możliwość założenia Profilu Zaufanego z poziomu bankowości elektronicznej. Jest to o tyle wygodne, że użytkownik nie musi udawać się do urzędu, aby potwierdzić swoją tożsamość - wyręcza go w tym bank. Nie pozostaje więc nic innego niż zasiąść przed ekranem i korzystać z możliwości nowego rozwiązania. Do zalogowania potrzebne są te same dane, których wymaga Millenet.
Przeczytaj także: Bank Millennium: aplikacja mobilna z biometrycznym dostępem
Profil Zaufany to bezpłatny podpis elektroniczny, który umożliwia jego posiadaczowi załatwianie wielu spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu, a za pośrednictwem elektronicznych serwisów urzędów, jak np. ePUAP, PUE ZUS oraz CEIDG.Poprzez Profil Zaufany możemy m.in.:
- dokonać rejestracji działalności gospodarczej,
- składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online,
- zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego,
- uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu),
- wnioskować o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,
- złożyć wniosek o wydanie nowego prawa jazdy.
Założenie profilu nie powinno nikomu sprawić najmniejszego kłopotu. Wystarczy zalogować się do bankowości internetowej Millenet, a następnie z menu Moje Finanse - MilleUrząd wybrać Profil Zaufany. Kolejny krok do wyrażenie stosownych zgód oraz potwierdzenie poprawności danych ujętych w formularzu (imię, nazwisko, PESEL). Jedyne dane, jakie użytkownik musi wprowadzić własnoręcznie, to numer telefonu i adres e-mail. W ostatnim etapie należy potwierdzić założenie profilu otrzymanym H@słem SMS. Po zatwierdzeniu Profil Zaufany staje się aktywny, a klient może logować się do e-urzędów.
fot. mat. prasowe
Profil Zaufany w Banku Millennium
Profil Zaufany jest ważny 3 lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny Profil Zaufany, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.
- Po październikowym udostępnieniu naszym klientom Platformy Usług Elektronicznych ZUS za pośrednictwem Millenetu, wdrożenie możliwości korzystania w ten sam sposób z Profilu Zaufanego to kolejny krok wspierający budowę cyfrowej administracji publicznej w Polsce. Jesteśmy jednym z pierwszych banków oferujących taką możliwość. Dzięki Profilowi Zaufanemu nasi klienci zyskują bezpieczny i bardzo wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej. Wszystko bez potrzeby wychodzenia z domu, tylko poprzez zalogowanie do serwisu internetowego Banku Millennium - mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Przeczytaj także:
Bank Millennium zapowiada Millenet nowej generacji
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)