Zamknięcie konta już nie takie łatwe jak jego założenie
2017-08-23 12:22
Zamknięcie konta nie takie łatwe jak jego założenie © rcfotostock - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zamknięcie konta może być sporym kosztem
Wielu osobom wydaje się więc dziwne, że choć przez Internet mogą wypłacić z konta wszystkie swoje pieniądze, to żeby zamknąć produkt muszą udać się do oddziału. Tak naprawdę wprowadzenie takiej funkcji do systemu bankowości elektronicznej jest bowiem stosunkowo proste. Problem polega na tym, że bankom nie zależy, żeby zamknięcie konta było wygodne i szybkie. Nie jest to jednak najlepsza strategia. Według badania „Zaufanie Polaków do banków”, najczęstszymi przyczynami zmiany konta są bowiem: atrakcyjna oferta innego podmiotu (59 proc.) i podwyżka opłat (49 proc.). To oznacza, że jeśli oferta lub poziom opłat w danym banku się poprawi lub pogorszy u jego konkurenta, to klient, który odszedł, może zechcieć wrócić. Nie zrobi tego jednak, jeśli będzie miał złe wspomnienia związane z zamykaniem konta. To jedno złe wspomnienie może skutecznie przyćmić wiele lat dobrej współpracy.Wyobraźmy teraz sobie klienta, który konto otworzył bez wizyty w oddziale. Wszystkie dane podał przez Internet, a później swoją tożsamość potwierdził przelewem ze starego konta lub podczas wizyty kuriera. Później wszystkie operacje wykonywał przez bankowość elektroniczną lub w telefonie za pomocą aplikacji mobilnej. Jak poczuje się, gdy uzyska informację, że aby zamknąć konto musi jechać do oddziału? Raczej nie będzie zadowolony, szczególnie, jeśli będzie musiał w tym celu wcześniej wyjść z pracy, a na miejscu czekać w kolejce. Tymczasem w takiej sytuacji mogą znaleźć się klienci wielu banków (patrz tabela).
Przydatne linki:
Konta bankowe
Bankowi nie opłaca się wysyłać kuriera do klienta, który decyduje się na zamknięcie konta. Trudno jednak zrozumieć, dlaczego część instytucji wciąż nie wprowadza funkcji zamknięcia konta w systemie bankowości elektronicznej. Jest to szczególnie drażniące, jeśli bank pozwala otworzyć konto za pomocą przelewów weryfikacyjnych. Z taką właśnie sytuacją mamy do czynienia w trzech bankach: BZ WBK, Eurobanku i Idea Banku.
fot. mat. prasowe
Jak można zamknąć konto w poszczególnych bankach?
Kiedy potrzebna wizyta u notariusza
Jeśli decydujemy się na zamknięcie konta, a nie mamy czasu na wizytę w oddziale, standardowo możemy po prostu wysłać do banku wypowiedzenie umowy listownie. Jeśli podpis złożony na takim dokumencie jest zgodny z wzorem podpisu jaki posiada bank, to konto zostanie zamknięte. To rozwiązanie nie zadziała jednak jeśli konto zostało otwarte za pomocą przelewu weryfikacyjnego i klient nigdy nie był w placówce. W takiej sytuacji bank nie ma bowiem wzoru podpisu, a więc otrzymane wypowiedzenie nie będzie mogło zostać zweryfikowane. W takiej sytuacji jest jedno rozwiązanie, które pozwoli uniknąć wizyty w placówce banku, ale jest ono równie niewygodne. Można udać się do notariusza i pokazać mu dowód osobisty, a on potwierdzi na dokumencie, że podpis złożony na wypowiedzeniu rzeczywiście należy do osoby, której dane się na nim znajdują. Taniej i łatwiej jest jednak odwiedzić oddział, w którym dowód osobisty pokażemy pracownikowi banku.
oprac. : Jarosław Sadowski / expander
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)