Płatności zbliżeniowe: dlaczego Polacy nie zamierzają z nich rezygnować?
2020-05-29 11:24
Płatności zbliżeniowe © fot. mat. prasowe
O tym, że Polacy są liderami pod względem wykorzystywania płatności zbliżeniowych, mówi się już nie od dziś. Ostatnie badanie Mastercard tylko to potwierdza – okazuje się, że aż 90% obrotu bezgotówkowego w naszym kraju realizowane jest bezdotykowo. Nie bez znaczenia dla tego wyniku jest oczywiście wybuch pandemii.
Przeczytaj także: Płatności zbliżeniowe, czyli kariera w pandemii
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Z jakich powodów Polacy sięgają po płatności zbliżeniowe?
- Jakie są najpopularniejsze sposoby płacenia bezdotykowego
- Jak przyjęliśmy podwyższenie limitu płatności bez PIN?
Płatności zbliżeniowe proste i bezpieczne, zwłaszcza w czasie pandemii
Jak czytamy w komunikacie z badania Mastercard, w I kwartale br. płatności zbliżeniowe odpowiadały za 90% obrotu bezgotówkowego w Polsce. Dla porównania, w Europie ich udział sięgnął 78%. Na wynik ten w istotnej mierze wywarł swój wpływ wybuch pandemii – Polacy, zresztą całkiem słusznie, uznali płatności zbliżeniowe za bardziej higieniczne (90% wskazań) i bezpieczniejsze od gotówki (85%).
7 na 10 badanych zadeklarowało, że w czasie pandemii płatności zbliżeniowe były ich pierwszym wyborem, a 89% badanych zadeklarowało, że będzie płacić w ten sposób również wówczas, gdy sytuacja epidemiczna wróci do normy.
Poza kwestią bezpieczeństwa, konsumenci cenią płatności zbliżeniowe także za wygodę i szybkość. Miejscami, w których konsumenci korzystają z nich najczęściej są sklepy spożywcze (98%), apteki (81%) i inne sklepy detaliczne (46%).
Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, Mastercard niedawno podwyższył limit transakcji zbliżeniowych bez konieczności podawania kodu PIN w 42 krajach. W Polsce, podniesienie limitu z 50 zł do 100 zł pozytywie ocenia 68% użytkowników kart.
fot. mat. prasowe
Płatności zbliżeniowe
Wśród polskich konsumentów najpopularniejszą metodą płatności zbliżeniowych pozostaje wciąż użycie plastikowej karty debetowej lub kredytowej (96%). 36% ankietowanych deklaruje korzystanie z płatności telefonem, a 2% z urządzeń „ubieralnych”, takich jak inteligentny zegarek czy opaska fitness. 4 na 5 (82%) polskich konsumentów deklaruje, że zmieniło kartę, której używa najczęściej, aby mieć możliwość płacenia zbliżeniowo. Z kolei 95% badanych uważa, że przestawienie się na płatności zbliżeniowe jest łatwe.
Przeczytaj także:
Płatności elektroniczne: jak wypadamy na tle innych 13 krajów?
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
płatności zbliżeniowe, sposoby płatności, płatności kartą, zachowania konsumentów
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)