Multimedia Polska SA debiutuje na GPW
2006-11-14 14:16
Na sesji w dniu 13 listopada zadebiutowała na rynku podstawowym warszawskiej Giełdy spółka Multimedia Polska. Jest to 26 spółka jaka zadebiutowała na GPW w tym roku. Obecnie na Giełdzie notowane są 272 spółki. Spółka Multimedia Polska została zakwalifikowana do sektora "telekomunikacja".
Przeczytaj także: Czeski CEZ debiutuje na GPW
W ramach oferty publicznej Multimedia Polska zaoferowanych zostało blisko 67 mln nowych (seria F) i istniejących akcji (serie A, C, D, E). Cena akcji wyniosła 12 zł. Oferta Globalna podzielona była na ofertę publiczną w Polsce, w której wzięli udział polscy inwestorzy detaliczni i instytucjonalni, a także międzynarodową ofertę za granicą, skierowaną dla wybranych inwestorów kwalifikowanych.W czasie zapisów inwestorzy objęli wszystkie oferowane walory. Stopa redukcji wśród inwestorów detalicznych wyniosła 96,7%, a popyt zgłoszony przez instytucje pięciokrotnie przekroczył liczbę akcji im oferowanych. Spółka pozyskała z emisji nowych akcji 250 mln zł brutto. Łączna wartość oferty wyniosła około 804 mln zł, co oznacza największe IPO w Polsce w 2006 roku.
Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w wyniku emisji akcji serii F najwięksi akcjonariusze spółki to:Tri Media Holdings Limited (26.945.741 akcji, 17,1% kapitału zakładowego i głosów na WZ), UNP Holdings B.V. (45.439.617 akcji, 28,8% kapitału zakładowego i głosów na WZ) i Emerita B.V. (15.781.292 akcje, 10% kapitału zakładowego i głosów na WZ).
Spółka Multimedia działa w branży mediów i telekomunikacji. Jest jednym z czołowych w kraju dostawców usług Triple Play łączącej w jednym pakiecie telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu oraz telefonię stacjonarną. Zgodnie z informacją zawartą w prospekcie, spółka zajmuje trzecią pozycję w Polsce jako dostawca usług telewizji kablowej i usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Spółka Multimedia swoje usługi oferuje w 1.647 miejscowościach, głównie w środkowej, północno - zachodniej i południowej części kraju. Na koniec pierwszego półrocza 2006 r. Multimedia Polska miała 564 tys. klientów.
W uroczystości inaugurującej notowania spółki Multimedia na warszawskiej giełdzie spółkę reprezentowali: Andrzej Rogowski – Prezes Zarządu Multimedia Polska, Arkadiusz Dorynek – Wiceprezes Spółki, Yogal Ozechov – Współprzewodniczący Rady Nadzorczej, Tomek Ulatowski - Współprzewodniczący Rady Nadzorczej oraz Paweł Tamborski – Dyrektor Generalny CA IB Fiancial Advisers.
Witając spółkę na GPW Prezes Ludwik Sobolewski zwrócił uwagę na szczególne okoliczności związane z debiutem spółki Multimedia. Po pierwsze oferta akcji spółki była największą ofertą nieprywatyzacyjną w historii GPW i jednoczesnie największą jak do tej pory pod względem wartości w 2006 roku. Wartość oferty wyniosła w sumie 803,8 mln zł.
Po drugie branża, którą reprezentuje spółka ma przed sobą kolosalną przyszłość, gdyż reprezentuje świat nowoczesnych technologii, który zaspokaja ważne ludzkie potrzeby – komunikacji i obserwacji.
Po trzecie na uwagę zasługuje globalna skala oferty, która wpisuje się w coraz bardziej międzynarodowy charakter polskiego rynku giełdowego.
Przeczytaj także:
Polska Grupa Odlewnicza SA na GPW
![Polska Grupa Odlewnicza SA na GPW [© denphumi - Fotolia.com] Polska Grupa Odlewnicza SA na GPW](https://s3.egospodarka.pl/grafika/GPW/Polska-Grupa-Odlewnicza-SA-na-GPW-iQjz5k.jpg)
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
GPW, firmy notowane na GPW, debiut giełdowy, spółki na GPW, Multimedia, spółki notowane na GPW