Monnari Trade debiutuje na giełdzie
2006-12-21 09:29
Przeczytaj także: Arteria SA: kolejny debiut na GPW
W Publicznej Ofercie w dniach 07.12.2006 r. – 11.12.2006 r. zaoferowano 2.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii D nowej emisji. Celem emisji akcji serii D jest rozwój sieci sklepów, budowa centrum logistycznego oraz przejęcia mniejszych podmiotów działających w branży odzieżowej.W Transzy Otwartej przydzielono 629.300 akcji serii D,a w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych przydzielono 1.870.700 akcji serii D.
Stopa redukcji wyniosła 98,91%. W wyniku budowy księgi popytu cena emisyjna została ustalona na poziomie 21 zł.
W wyniku przeprowadzenia publicznej subskrypcji Emitent pozyskał 52,5 mln zł.
Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w wyniku emisji akcji serii D, akcjonariusze posiadający 5% lub więcej głosów na WZ to: Mirosław Misztal – Wiceprezes Zarządu Emitenta (posiada 5.097.820 akcji Emitenta, które stanowić będą 38,19% kapitału zakładowego oraz 42,62% głosów na WZ), Agata Banasiak – córka prezesa zarządu (posiada 2.500.000 akcji Emitenta, które stanowić będą 18,73% kapitału zakładowego oraz 21,08% głosów na WZ) oraz Jakub Banasiak – syn prezesa zarządu (posiada 2.500.000 akcji Emitenta, które stanowić będą 18,73% kapitału zakładowego oraz 21,08% głosów na WZ).
Marka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1988 roku. Spółka powstała w kwietniu 2000 roku, jednak korzenie firmy sięgają roku 1998, kiedy to w Łodzi rozpoczęła działalność spółka cywilna o tej samej nazwie. Jest firmą o całkowicie polskim kapitale.
Głównym obszarem działalności gospodarczej Monari Trade jest tworzenie oferty asortymentowej odzieży damskiej, a następnie jej sprzedaż poprzez sieć własnych sklepów firmowych. W połowie roku 2006 sieć składała się z 74 własnych salonów, uzupełnionych 10 sklepami franczyzowymi.
Działalność gospodarcza Spółki polega na ogólnie pojętym zarządzaniu marką, obejmującym w szczególności: projektowanie kolekcji odzieży, zarządzanie markami, zlecanie produkcji oraz jej kontrolę, działania marketingowe, w tym reklamowe, związane z promocją marki, sprzedaż odzieży i dodatków pod własną marką we własnych salonach. Spółka zamierza zarządzać również innymi markami, dlatego zakupiła znak towarowy PABIA.
Spółka nie zajmuje się już produkcją. Większość produktów jest wytwarzana za granicą, w krajach Dalekiego Wschodu, jednak dla zachowania bezpieczeństwa w dostawach i zdolności do szybkiego reagowania na wymagania i preferencje rynku, spółka część produkcji wytwarza w Polsce.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl