Gadu-Gadu SA: oferta publiczna
2007-01-23 11:06
Spółka Gadu-Gadu S.A., właściciel polskiego komunikatora internetowego, rozpoczyna ofertę publiczną. Wpływy netto z emisji akcji szacowane są na poziomie 75 mln zł i zostaną przeznaczone na realizację planów strategicznych firmy.
Przeczytaj także: Netmedia S.A. publikuje prospekt emisyjny
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na: inwestycje zmierzające do zwiększenia przychodów z reklamy (45 mln), inwestycje, które pozwolą zwiększyć przychody z usług telekomunikacyjnych (22,5 mln), inwestycje pozwalające na zwiększenie przychodów z rynku oprogramowania biznesowego (3 mln) oraz inwestycje rokujące zwiększenie przychodów z rynków zagranicznych (4,5 mln).Spółka Gadu-Gadu, od momentu nadania jej statusu spółki akcyjnej 29 września 2006 r., posiada dwóch głównych inwestorów: Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz Łukasza Foltyna. Warsaw Equity Holding ma 10.681.00 akcji Gadu-Gadu stanowiących 76,97% akcji w kapitale zakładowym i uprawniających do 76,97% głosów podczas Walnego Zgromadzenia Spółki. Jest ona własnością Warsaw Equity Management S.A. Z kolei Łukasz Foltyn, członek Rady Nadzorczej, posiada 2.670.00 akcji Gadu-Gadu, stanowiących 19,24% w kapitale zakładowym Spółki i uprawniających do 19,24% głosów na Walnym Zgromadzeniu.
Konstrukcja emisji opiera się na Puli Podstawowej i Puli Dodatkowej. W Puli Podstawowej oferowanych jest: w ramach Transzy Inwestorów Instytucjonalnych 2.800.000 akcji serii C oraz do sprzedaży 625.000 akcji, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding i 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna, a w ramach Transzy Otwartej – 908.611 akcji serii C. W ramach Puli Dodatkowej do sprzedaży jest 625.000 akcji, w tym 500.000 należących do Warsaw Equity Holding i 125.000 do Łukasza Foltyna.
Gadu-Gadu S.A. planuje zatem wprowadzić do obrotu publicznego akcje następujących serii:
- 13.351.000 akcji zwykłych na okaziciela serii A o wartości nominalnej 10 groszy każda,
- 525.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 10 groszy każda,
- nie więcej niż 3.708.611 akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 10 groszy każda,
- nie więcej niż 3.708.611 praw do akcji serii C.
Oferta skierowana jest zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych.
Przychody netto spółki ze sprzedaży usług w latach 2003 – 2005 wzrosły o 267%, z poziomu 2,25 mln netto do 8,27 mln, a porównując pierwsze półrocza 2006 oraz 2005 roku obserwujemy wzrost przychodów netto na poziomie 47%. Zysk na działalności operacyjnej w latach 2003-2005 zwiększył się z 787 tys. zł do 3 813 tys. zł – co oznacza prawie pięciokrotny wzrost. Zysk netto w całym 2005 roku wyniósł 3 183 tys. zł, a już po pierwszym półroczu 2006 roku ponad 2 mln zł.
Gadu-Gadu S.A. jest producentem polskiego komunikatora internetowego Gadu-Gadu, z którego korzysta już blisko 6 milionów osób. Poza wymianą wiadomości tekstowych, umożliwia on wysyłanie SMS-ów, plików, korzystanie z telefonii internetowej tzw. VoIP (Gadu-Gadu NAGŁOS www.naglos.pl), ponadto oferuje oprogramowanie skierowane do użytkowników telefonów komórkowych. Popularność oraz funkcjonalność programu sprawiła, że nazwa Gadu-Gadu jest obecnie synonimem komunikatora internetowego. W ramach usług, spółka oferuje także polskie radio internetowe Gadu Radio (www.gaduradio.pl) oraz serwis społecznościowy Generacja Gadu-Gadu (www.generacja.gadu-gadu.pl). Powyższa oferta pozwala na generowanie szerokiej gamy usług – obok telekomunikacyjnych, również reklamowych.
Przeczytaj także:
Oferta publiczna Banku BGŻ
![Oferta publiczna Banku BGŻ Oferta publiczna Banku BGŻ](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/oferta-publiczna/Oferta-publiczna-Banku-BGZ-67574-150x100crop.jpg)
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl