eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweWyniki MasterCard w Europie I kw. 2010

Wyniki MasterCard w Europie I kw. 2010

2010-05-10 13:19

Firma MasterCard Europe ogłosiła wyniki operacyjne za pierwszy kwartał 2010 r. w regionie Europy. Wynika z nich, że Europejczycy konsekwentnie używali w nowym roku kart z logo MasterCard, dzięki czemu firma zanotowała wzrost ilości transakcji zakupowych o 14,1% w stosunku do tego samego okresu w 2009 r. Tym samym zachowany został trend rosnący w zakresie płatności elektronicznych w tym regionie.

Przeczytaj także: Wyniki MasterCard w Europie IV kw. 2010

“Ten rok rozpoczął się dla MasterCard w Europie dobrze” - stwierdził Javier Perez, prezes MasterCard Europe. “W związku z ewoluującym kryzysem konsumenci coraz częściej oczekują od kart płatniczych wartości dodanej. Pracują ciężko na swoje pieniądze i oczekują od programów kartowych, że równie ciężko będą one pracować na ich korzyść.”

Wyniki w Europie

Za pierwszy kwartał 2010 r. w regionie europejskim firma MasterCard zanotowała wzrost wskaźnika całkowitego wolumenu transakcji kartami (gross dollar volume) o 11,9%; wolumen transakcji zakupowych wzrósł o 13,1%; ilości transakcji zakupowych o 14,1%, a transakcji gotówkowych - o 9,1% w stosunku do pierwszego kwartału 2009 r.

W okresie od 1 stycznia do 31 marca Europejczycy dokonali ponad 1,8 miliarda transakcji zakupowych przy użyciu kart systemu MasterCard, wliczając w to transakcje online.

Na dzień 31 marca 2010 r. instytucje finansowe w Europie wydały 201 milionów kart MasterCard (z wyłączeniem kart Maestro i Cirrus), co stanowi wzrost o 4,7% w stosunku do tego samego kwartału w roku 2009. Konsumenci w Europie mogli korzystać ze swoich kart MasterCard w 8,9 miliona punktów handlowo – usługowych w regionie europejskim oraz w 30,2 miliona takich punktów na świecie.

Marka Maestro pojawiła się na 303 milionach kart. Konsumenci mogą dokonywać zakupów za pomocą kart Maestro w 7,1 miliona punktów akceptacji w Europie i 12,3 miliona punktów na świecie.

“W miarę jak oferta kart debetowych na rynku europejskim poszerza się i staje się coraz lepiej dopasowana do potrzeb użytkowników, możemy zaobserwować na rynku erozję płatności gotówkowych na rzecz „plastikowego euro. Konsumenci coraz bardziej ufają programom debetowym, które oferują odpowiadające na potrzeby konkretne benefity, wcześniej niedostępne w programach debetowych, a teraz oferowane zarówno dla płatności internetowych jak i tradycyjnych”– podsumował Perez.

Firma MasterCard Europe zanotowała w tym kwartale kilka istotnych sukcesów biznesowych na poziomie europejskim, między innymi:

Kurs na zamożnych

Zmęczeni recesją konsumenci coraz częściej zwracają się w stronę wysokiej jakości usług i benefitów, zarezerwowanych uprzednio dla osób wydających szczególnie dużo. W odpowiedzi na ten trend MasterCard, we współpracy z instytucjami finansowymi, w regionie przygotowała kilka nowych ogólnodostępnych programów dla klientów zamożnych (affluent).
  • W styczniu tego roku, w Turcji, bank Turkish Economy Bank (TEB) wprowadził do swojej oferty odświeżony program World Signia MasterCard. Nowa karta oferuje m.in. międzynarodowy pakiet assistance w podróży czy usługi concierge.
  • Programy affluent mogą być także opracowywane na potrzeby rynku masowego. Zarówno HSBC jak i Fortis wprowadziły programy kartowe dla zamożnych klientów w Turcji, oferując korzyści i usługi na miarę kart klasyfikowanych powyżej kategorii złotej. Karty Advance MasterCard od HSBC oraz Titanium MasterCard od Fortis zostały wprowadzone na rynek w lutym. Miesiąc później wprowadzone zostały nowe karty premium MasterCard w Rumunii i we Francji.
Innowacja – wygoda i kontrola
  • W styczniu Barclaycard w Wielkiej Brytanii wykorzystał po raz pierwszy platformę MasterCard inControl, oferując klientom indywidualnym możliwość kontrolowania własnych wydatków. Usługa początkowo dostępna jest dla użytkowników nowej karty kredytowej Orange, która umożliwia także płatności zbliżeniowe w technologii PayPass.
  • W pierwszym kwartale 2010 roku na rynku europejskim kontynuowano wdrożenia zbliżeniowej technologii MasterCard’s PayPass. Orlen w Niemczech jako pierwsza sieć wyposażyła swoje stacje benzynowe w czytniki technologii Tap&Go. W marcu zamontowano je na 140 stacjach, a do końca roku mają one zostać wprowadzone na wszystkich 486 stacjach w całym kraju.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: