eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweWealth management - przyszłość bankowości?

Wealth management - przyszłość bankowości?

2010-07-17 00:18

Przeczytaj także: Prognozy dla private banking w Polsce


Wealth management w Polsce i na świecie

Na rynku światowym w zakresie wealth management istnieje wiele instytucji, które obracają aktywami swoich klientów sięgającymi milionów euro. W tej dziedzinie zdecydowanym liderem jest bank UBS. Jego obroty już w 2007 roku sięgały ponad 2 bln franków szwajcarskich. Oprócz „standardowych” usług, banki oferują swoim zamożnym klientom takie usługi jak art banking czy wine banking (inwestowanie w winnice). USB swoją działalność rozprzestrzenił na wszystkie kontynenty, swoje usługi oferując najbogatszym odbiorcom. Kolejnym potentatem w tej dziedzinie jest szwajcarski kolos - Merrill Lynch, obracający finansami swoich klientów o wartości prawie 2 mld dolarów. Ponad połowa jego klientów posada aktywa w wysokości ponad miliona dolarów. Na trzecim miejscu jest Citigroup, który jest znany także w naszym kraju. Sukcesem tego banku jest fakt, że aktywa ulokowało w nim 25 tysięcy najzamożniejszych rodów na świecie i ciągle odnotowuje wzrost swoich inwestycji.

W naszym kraju nawet najbogatsi klienci nie dysponują aż takimi kwotami, jak milionerzy w innych krajach. Statystyki pokazują jednak, że polscy klienci pomnażają swój majątek, w takim samym tempie, jak bogacze z innych krajów, co czyni Polskę ciekawym rynkiem dla usług wealth management. W naszym kraju usługi „dla klientów specjalnych” oferuje większość banków. Jednak usługi stricte wealth management, oferują tylko niektóre firmy. Firmy zajmujące się tą dziedziną kapitałową, nie muszą się reklamować. Często są polecane, lub same wyszukują swoich klientów. Usługi z tego zakresu oferują swoim klientom przede wszystkim prywatność i dyskrecję. Klienci obsługiwani są często na innych piętrach, lub w ogóle w innych, specjalnych placówkach. Ponieważ oferta skierowana jest do wyjątkowych klientów, doradcy spotykają się z nimi w ich biurach lub po „standardowych” godzinach pracy. Chodzi o dostosowanie się do ich potrzeb. W niektórych przypadkach, doradcy często spędzają czas ze swoimi klientami. Grają w tenisa, chodzą na polowania, jedzą posiłki.

Wealth management zdecydowanie wykracza poza standardy, określając nową jakość. Wydaje się, że im bardziej oferta będzie wybiegała poza zwyczajowe usługi, tym bardziej odpowie na zapotrzebowania odbiorców. Obserwacja rozwoju tego typu usług, patrząc na dotychczasowe oferty, będzie bardzo interesująca.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: