eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweBankowość mobilna dla firm w Millennium Bank

Bankowość mobilna dla firm w Millennium Bank

2012-04-13 10:52

W marcu Bank Millennium wprowadził obsługę rachunków firmowych przez telefon. Mogą z niej skorzystać wszyscy użytkownicy kont Biznes z dostępem do Millenetu, samodzielnie prowadzący działalność gospodarczą.

Przeczytaj także: Nowe rachunki firmowe w Deutsche Bank PBC

Pilny przelew w pociągu, likwidacja lokaty tuż przed płatnością za wykonaną usługę, doładowanie telefonu w windzie to chleb powszedni bankowości mobilnej, a zarazem kolejne usługi ułatwiające życie małym przedsiębiorcom. Obsługa kont firmowych przez telefon działa analogicznie jak indywidualnych – wystarczy zmienić kontekst czyli jednym kliknięciem przejść z konta indywidualnego na firmowe lub odwrotnie. Bankowość mobilna dostępna jest za pośrednictwem specjalnej Aplikacji Mobilnej na telefony z Androidem i iPhone’y oraz w „lekkiej” wersji przeglądarkowej na telefony komórkowe.

Jakie operacje bankowe są dostępne przez telefon? Podobnie jak w przypadku klientów indywidualnych mali przedsiębiorcy mają do dyspozycji pełen zakres niezbędnych funkcjonalności. Dla ułatwienia dostęp do kont indywidualnych i firmowych jest zintegrowany. Wystarczy jeden mobilny PIN by załatwić sprawy i biznesowe i prywatne - po zalogowaniu klient widzi wszystkie swoje działalności gospodarcze i konto indywidualne.

Funkcjonalności bankowości mobilnej dla firm:
  • Przeglądanie szczegółów i historii rachunków bieżących, oszczędnościowych, lokat terminowych i kart kredytowych,
  • Przeglądanie zablokowanych środków na rachunkach i transakcji oczekujących na kartach kredytowych,
  • Dokonywanie przelewów między własnymi rachunkami,
  • Dokonywanie przelewów krajowych (również do odbiorców zdefiniowanych w Millenecie),
  • Przeglądanie listy nadchodzących płatności, w tym spłat kredytu i kart kredytowych,
  • Doładowania telefonów komórkowych różnych operatorów z rachunków lub kart,
  • Spłata karty kredytowej,
  • Dokonywanie pożyczki gotówkowej z karty kredytowej i spłata kredytu,
  • Likwidacja lokat,
  • Zastrzeganie kart debetowych i kredytowych,
  • Sprawdzanie kursów wymiany walut,
  • Wyszukiwanie placówek i bankomatów,
  • Powiadomienie o dostępności nowej wersji aplikacji,
  • Zmiana języka dla obcokrajowców (polski/angielski).

- Bank Millennium ma ponad 100 tysięcy firmowych kont internetowych i to jest potencjał przyszłych użytkowników mobilnych. Mam nadzieję, że wygoda nowych rozwiązań i szybkość realizacji zachęci większość klientów do korzystania z banku w telefonie. W najbliższej przyszłości, w przypadku większych firm planujemy wdrożenie specjalnej aplikacji umożliwiającej prezesom firm zdalne potwierdzanie przelewów. Dzięki temu księgowi nie będą już czekać na moment, kiedy prezes będzie w biurze - mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.

Jedną z ciekawszych i unikalnych na rynku funkcjonalności jest zastrzeganie kart płatniczych przez telefon. Powiadomienie działa natychmiastowo. Stara karta staje się nieaktywna, a nowa jest natychmiast wysyłana na adres korespondencyjny klienta.

Klienci korzystający z bankowości mobilnej nie tylko nie tracą czasu na załatwianie spraw w oddziałach. Mogą zupełnie wyeliminować komputer z pośrednictwa z bankiem. Jest to kuszące zwłaszcza dla tych, którzy cały czas boją się obsługi komputerów, a z telefonów korzystają od lat. Prosto z obsługi oddziałowej mogą więc przejść na obsługę mobilną przez telefon. Wystarczą im dobre aparaty telefoniczne z dużymi wyświetlaczami i dostępem do Internetu.

Najbliższe plany

Bank Millennium pracuje również nad uruchomieniem usługi przelewów natychmiastowych najpierw dla klientów korporacyjnych, a w dalszej kolejności dla klientów indywidualnych. Przelewy natychmiastowe będą dostępne w systemie bankowości elektronicznej Millenet, siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę. Zaawansowane są również prace nad projektem płatności mobilnych NFC (Near Field Communication). Projekt ma na celu umożliwienie klientom Banku Millennium dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów komórkowych. Płatność będzie się odbywać przy użyciu karty (debetowej lub kredytowej) umieszczonej na specjalnej karcie SIM telefonu komórkowego wyposażonego w antenę NFC.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: