UOKiK: BGŻ naruszył interesy konsumentów
2012-09-07 13:28
UOKiK: BGŻ naruszył interesy konsumentów © dundersztyc - Fotolia.com
Nieokreślenie trybu zmiany opłat i prowizji związanych z prowadzeniem indywidualnych kont emerytalnych - to jedna z praktyk stosowanych przez Bank Gospodarki Żywnościowej i zakwestionowanych przez Prezes UOKiK.
Przeczytaj także: Bank Millennium stosował klauzule niedozwolone
fot. dundersztyc - Fotolia.com
UOKiK: BGŻ naruszył interesy konsumentów
Prezes UOKiK stwierdziła, że BGŻ naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 1 373 973 zł. Bank zaprzestał stosowania wszystkich zakwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ BGŻ odwołał się od decyzji do sądu.
Warto wspomnieć, że BGŻ naruszył przepisy prawa bankowego, ustawy, która reguluje podstawowe kwestie związane z działalnością banków. Produkt, którego dotyczy naruszenie, to długoterminowa inwestycja konsumentów na przyszłą emeryturę. Takie umowy zawierane są na wiele lat - 10, 15, a nawet 20. Ich zasadą jest, że konsument, oszczędzając na emeryturę lokuje swoje środki finansowe i przez długi czas nie może nimi dysponować. Dlatego bardzo ważna jest jasna, rzetelna i zrozumiała dla inwestującego umowa. W przypadku indywidualnych kont emerytalnych w postaci rachunku bankowego, prawo bankowe nakazuje określanie przyczyn wypowiedzenia kontraktu przez bank, dzięki czemu taka umowa jest dla konsumenta bardziej pewna.
Pomoc
Bezpłatnych porad w zakresie umów udzielają powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w swoich oddziałach oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem porady@dlakonsumentow.pl.
Przeczytaj także:
Niedozwolone klauzule umowne - co to oznacza?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)