Nieużywany pakiet assistance
2013-03-19 00:17
Przeczytaj także: Assistance dla MSP w Raiffeisen Bank
Największym wzięciem cieszy się holowanie auta i wizyta hydraulika
Jak wynika ze statystyk Mondiala w 2012 r. najczęściej klienci korzystali z pomocy dla samochodu. Przede wszystkim proszą o holowanie auta (47 proc.), naprawę pojazdu na miejscu – niespełna 20 proc. oraz zapewnienie samochodu zastępczego – 8 proc. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się assistance domowy. Tu największym wzięciem cieszą się wizyty hydraulików. Trzecią pozycję zajmuje pomoc medyczna, głównie organizacja wizyty lekarskiej. Dalej jest assistance w podróży.
Sama informacja o posiadanej pomocy medycznej, samochodowej czy domowej, może jednak nie wystarczyć. Aby umiejętnie korzystać z usług assistance należy dobrze przeczytać Ogólne Warunki Ubezpieczenia i sprawdzić jak rozbudowany pakiet przypada nam w udziale. „Bankowi” fachowcy naprawią np. zmywarkę, pralkę lub telewizor, ale pod warunkiem, że sprzęty nie są starsze niż siedem lat. Nie wykonają też napraw gwarancyjnych. W przypadku komputera, wiek PC nie może np. przekroczyć pięć lat. Limit wiekowy dla samochodu to dziesięć lat i warunkiem jest aby to właśnie posiadacz ubezpieczenia był właścicielem pojazdu do którego wzywana jest pomoc. O ile do awarii samochodu pomoc przyjedzie możliwie najszybciej, to już z popsutą lodówką niewykluczone jest dłuższe oczekiwanie. Ubezpieczyciele dają sobie czas na zorganizowanie specjalisty do komputera, czy fachowca od RTV, AGD do kilku dni.
Pomoc jest, ale przeważnie bardzo ograniczona
Dobrze jest spojrzeć też w przypadku pomocy dla pojazdu do jakiego warsztatu odbywa się holowanie i np. ile godzin naprawy pojazdu obejmuje ubezpieczenie. Holowanie odbywa się najczęściej do najbliższego ASO, a gratisowa naprawa może trwać maksymalnie godzinę.
Niewysokie limity finansowe dotyczą też ubezpieczeń medycznych. Nie ma więc co liczyć, że pielęgniarka będzie się opiekować chorym przez kilka tygodni, albo, że assistance zapewni serię specjalistycznych badań, chyba, że konto czy karta należą do wyjątkowo prestiżowych.
Choć ubezpieczenia te przeważnie nie są szczególnie rozbudowane, to jednak pozwalają zyskać bezpłatną pomoc w prostych życiowych kłopotach i warto pamiętać o posiadanych możliwościach. Aby nie narażać się na rozczarowanie i zdenerwowanie dobrze jest też wcześniej poznać ich szczegółowe warunki, łącznie z tymi stawianymi potencjalnemu ubezpieczonemu. Nie zawsze już samo posiadanie konta wystarczy, aby sięgnąć po pomoc „bankowego” fachowca, konieczne będzie np. zapewnienia wpływów w odpowiedniej wysokości na konto lub obrotów na karcie.
1 2
oprac. : Halina Kochalska / Open Finance
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)