  • 21. Data: 2015-06-05 19:22:23
    Temat: Re: 110 mld w kontekście Grecji.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Już ci pisałem o dziurze. Jak już omal nie załatwili kraju wielkoponmnymi
    reformami od tworzenia synekur, to spierdolił szczur na stanowisko prezesika
    NBP i zarzynał gospodarkę podwyższaniem stóp procentowych, podczas gdy cały
    świat do ożywiania gospodarki obniża stopy .....

    Weż już nie dyskutuj ze mna o tym bolszewiku bo mam dość .....

    Endriu

  • 22. Data: 2015-06-05 20:04:07
    Od: totus <t...@g...pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > podczas gdy cały świat do ożywiania gospodarki obniża stopy .....
    >
    > Weż już nie dyskutuj ze mna o tym bolszewiku bo mam dość .....

    Ja z Tobą nie dyskutuję. Próbuje się dowiedzieć skąd masz te rewelacje.
    Teraz już wiem. Ciągniesz z palca umoczonego w żółci. Walisz bzdury, które
    powtarzasz po innych. Nic nie starasz się zweryfikować. Zwykłe brednie.

  • 23. Data: 2015-06-05 21:24:27
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja z Tobą nie dyskutuję. Próbuje się dowiedzieć skąd masz te rewelacje.
    > Teraz już wiem. Ciągniesz z palca umoczonego w żółci. Walisz bzdury, które
    > powtarzasz po innych. Nic nie starasz się zweryfikować. Zwykłe brednie.

    Leków zaniechał...

    --
    marfi

  • 24. Data: 2015-06-05 21:46:13
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Ja z Tobą nie dyskutuję. Próbuje się dowiedzieć skąd masz te rewelacje.
    > Teraz już wiem. Ciągniesz z palca umoczonego w żółci. Walisz bzdury, które
    > powtarzasz po innych. Nic nie starasz się zweryfikować. Zwykłe brednie.

    Chłopie. Pisze na tej grupe już bardzo długo. Michalkiewicza znam od 1993 roku gdzie
    można było go zobaczyć pierwszy raz w takich dyskusjach politycznych ze względu na
    to, że był wtedy posłem i musieli go wtedy puszczać ze względu na obowiązek KRRiTV.
    Gościu w 1993 mówił dokłładnie to samo co mówi dziś:

    Jak naprawić zegarek.

    "[...] Ustawa Wilczka była nieustannie nowelizowana, z reguły kilka razy do roku i po
    10 latach okazało się, że koncesje, licencje, zezwolenia i pozwolenia obowiązują już
    w 202 obszarach działalności gospodarczej. Korzystali z tego nie tylko nasi okupanci,
    ale i rozrastająca się biurokracja, gdzie znajdowali żerowisko ludzie tworzący
    zaplecze polityczne partii parlamentarnych.

    Jeśli zatem chcemy odblokować narodowy potencjał ekonomiczny, to w tym celu trzeba
    przywrócić ustawę Mieczysława Wilczka w jej pierwotnym brzmieniu i uchylić wszystkie
    akty prawne z tamtą wersją sprzeczne. Tylko tyle i aż tyle. [...]".

    Co się zmienio od tego czasu to ja ci powiem. Mój znajomy założył sobie z kolegą
    firmę transportową jakies 8 lat temu. Założył (wtedy jak Balcerowicz robił dziurę
    Bauca) bo ojciec jego kolegi też miał podobną i jakoś mu się kręciło. Wzięli auto w
    lising i jakoś im szło na poczatku. Ale niestety w międzyczasie weszliśmy do Unii i
    weszły transportowej takie przepisy że koszta prowadzneia firmy wzrosły z
    dziesięciokrotnie (kursy i pozwolenia takie śmakie na przewóz tego i tamtego), że mój
    kolega popadł w takie długi, że jak poczatku coś tam zarabiali to przez ostatnie rok
    lisingu to już tylko dopłacali do interesu.

    Po zamknięciu firmy chłopak spłaca długi do dziś.

    Wiesz ja wiedziałem, że jak zaczynał to , że chłopak porywa się z motyką na księżyc.
    Wiedziłem, że dojebią go wcześniej czy później różnymi koncesjami i pozwoleniami, bo
    wiem, że to nie jest to normalny kraj, a kraj w którym liczy się tylko układ , że do
    każdego pracującego na swój własny rachunek dojebie się wcześniej czy później stado
    urzedników i inspektórów i mundurowych pozatrudnianych na partyjnych państwowych
    stanowiskach, którzy zabiją każdą uczciwą inicjatywę.

    I tak też się stało. Wypełniło się co do joty, to o czym mówił w swoich felietonach
    Michalkiewicz.

    Totus kurwa dziadu. Dług publiczny oficjalnie wynosi 1,2 bln PLN, a rezerwy NMP
    wynoszą 350 mld PL. Te twoje platformiane kurwy przeżarły już wszystko i zaczynają
    wyprzedawać Giewont lasy i inne dobra państwowe. Jedyną szansą ratuntku jest
    odblokowanie ustawy Wilczka poznoszenie koncesji i odblokowanie ludziom możliwości
    działania bo jak narazie to pierdnąć nie można żeby nie dostać od razu mandatu od
    Straży Miejskiej. Policja łupi i stawia ograniczenia do 30, żeby można było każdemu
    od razu zajebać prawo jazdy. Balcerowicz ci nie odblokuje możliwości działania bo on
    stoi na szczycie istniejącego układu. Jak tego nie zrozumiałeś przez te wszstkie
    lata to jesteś debilem.

    Endriu

  • 25. Data: 2015-06-05 22:04:52
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Leków zaniechał...

    Nastęny euroentuzjasta....

    Endriu

  • 26. Data: 2015-06-05 22:37:41
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Endriu" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nastęny euroentuzjasta....

    Oczywiście.
    Ale staram się zrozumieć Twoje problemy z dostęprm do leków po
    przekroczeniu granicy RP :)

    --
    marfi

  • 27. Data: 2015-06-14 13:45:58
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > 110 mld niby brzmi groźnie i może bym się tym przeraził gdyby nie to, że swego
    czasu dyskutowaliśmy o 160 mld.....

    110 mld, ale przy liczonej przy rentowności 2%?. A ile by był tego do spałecenia
    gdyby wszytko wróciło do "normy" i gdyby obligacje znowu zaczęły kosztować
    "normalnie" czyli jakies 5%, albo więcej ?.

    http://images68.fotosik.pl/967/9d236613c2b87409.jpg

    Czy reset długów zaczął się 4 miesiące temu?
    http://independenttrader.pl/363,czy_reset_dlugow_zac
    zal_sie_4_miesiace_temu.html

    "[...] Luty 2015 roku, w mojej ocenie, był punktem zwrotnym. Od tego czasu kapitał
    systematycznie ucieka z napompowanego do granic możliwości rynku obligacji.
    Rentowność długu w całej Europie rośnie w zastraszającym tempie i to mimo podatkowego
    popytu w wysokości 60 mld euro jaki generuje Europejski Bank Centralny. [...]".

    Endriu

  • 28. Data: 2015-06-14 14:26:39
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > obligacji. Rentowność długu w całej Europie rośnie w zastraszającym tempie
    > i to mimo podatkowego popytu w wysokości 60 mld euro jaki generuje

    Pisałem już, że rządy nigdy nie spłacają swoich długów. Więc polski rząd nic
    w tym i w przyszłym roku nie spłacił i nie spłaci. Bo jak mona cokolwiek
    spłacić gdy dług do spłacenia ciągle rośnie. Kwestia jest rolowania długu.
    Czyli zwykła piramida za co szef Amber Gold siedzi w wiezieniu. Za to samo
    Rostowski był najlepszym min.fin w Europie. To się chyba nazywa
    schizofrenia.
    Nie ma pytania czy skarb państwa spłaci tylko jest pytanie czy znajdzie
    odpowiednia ilość głupków do przerzucenia gorącego kartofla. Moim zdaniem
    znajdzie bez kłopotu.

  • 29. Data: 2015-06-14 14:45:03
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Nie ma pytania czy skarb państwa spłaci tylko jest pytanie czy znajdzie
    > odpowiednia ilość głupków do przerzucenia gorącego kartofla. Moim zdaniem
    > znajdzie bez kłopotu.

    No ile będą to "głupki" a na ile będzie to NBP, biorąc pod uwagę to, że pomimo
    "zielonej wyspy" i "wzrostu" PKB poziom rezerw jakby zatrzymał się w miejscu.....

    http://images70.fotosik.pl/967/9d8b0793d8f58203.jpg

    Przecież nie po to Rostowskiego wywalili z posadki ministra finansów, żeby Belka nie
    mógł skupywać swobodnie (wbrew konstytucji) krajowych obligów .....

    Endriu

  • 30. Data: 2015-06-14 15:38:22
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > Belka nie mógł skupywać swobodnie (wbrew konstytucji) krajowych obligów

    Różnica jest drugorzędna. Głupki mogą być dobrowolne, jeżeli z własnej woli
    kupią obligacje lub przymusowe jeżeli NBP będzie kupować czyli innymi słowy
    drukować pieniądze. Wtedy ci, którzy płacą podatki zapłacą za długi poprzez
    inflację.
    Tak czy inaczej nie widzę kłopotu by rząd nie mógł rolować tych długów i
    zaciągnąć nowych. Rząd grecki nie miałby żadnych kłopotów gdyby nie był w
    euro tylko miał drachmę. Dodrukowałby brakujące pieniądze, inflacja by
    wystrzeliła i tyle. Zapłaciliby najgłupsi Grecy, którzy nie orientują się co
    to pieniądze, czy inflacja.